حامل‌های انرژی جدا از سایر پارامتر‌های اقتصادی نیست

کارشناس اقتصاد انرژی گفت: نمی‌‌توانیم موضوع بنزین را به طور کامل کنار گذاشته و بگوییم، قیمت آن جزء پارامتر‌های اقتصادی نیست.

حامل‌های انرژی جدا از سایر پارامتر‌های اقتصادی نیستنرسی قربان کارشناس اقتصاد انرژی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده گفت: مجلس با این طرح مخالفت کرده است، اما متاسفانه قیمت حامل‌های انرژی در  ۴ سال گذشته،  مطابق با افزایش تورم تغییر پیدا نکرده و چندین سال است که قیمت‌ها ۱۰۰۰ تومان است.

این اقتصاددان افزود: مگر حقوق‌ها با بالارفتن قیمت‌های اجناسی مانند گوشت و مرغ افزایش پیدا کرده است که افزایش قیمت بنزین بخواهد سایر قیمت‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه  همواره کشورمان با تورم مواجه بوده است، اظهار کرد: نمی‌توان قیمت حامل‌های انرژی را جدا از سایر پارامتر‌های اقتصادی در نظر گرفت. نمی‌‌توانیم موضوع بنزین را به طور کامل کنار گذاشته و بگوییم، قیمت آن جزء پارامتر‌های اقتصادی نیست.

این کارشناس اقتصادی  در خصوص طرح احیای مجدد کارت سوخت گفت: در مورد کارت سوخت بحث بر این بود که مقداری به عنوان کمک (یارانه) به کارت سوخت اقشار مردم واریز شود و افراد با آن پول بتوانند به دلخواه خود بنزین و گازوئیل خریداری کرده و یا بهای برق و آب خود را بپردازند.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته مشغول رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۸ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انرژی ، بودجه 98 ، کارت سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا باید بنزین رو گرون کنین ؟
آخرین اخبار