سرهنگ موقوفه‌ای مطرح کرد؛

امنیت پایدار در اسفند ماه با مشارکت مردم

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حضور مردم در مراکز خرید شاهد وقوع جرایم خاص هستیم و همکاری شهروندان در کاهش میزان جرایم بسیار موثرتر از اقدامات انتظامی پلیس است.

امنیت پایدار در اسفند ماه با مشارکت مردمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جلیل موقوفه ای جانشین پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به افزایش گشت‌های انتظامی در اسفند ماه و ایام پایانی سال گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حضور مردم در مراکز خرید همه ساله ما شاهد وقوع جرائم خاص می‌باشیم که برای پیشگیری وقوع این جرائم با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی از جمله یگان امداد با اجرای طرح‌های مختلف از قبیل: پاس‌های پیاده، افزایش تیم‌های گشت زنی، طرح ایست و بازرسی و کنترل مجرمان رها شده، در صدد کاهش وقوع جرائم می‌باشیم.


بیشتر بخوانید؛ فروش دلار‌های جعلی به صرافی‌های بهارستان


جانشین پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه در اسفند ماه سارقان برای ارتکاب جرم از تکنیک‌هایی جدید مانند جیب بری، بدل انداز، کش روی، موبل قاپی و کیف قاپی و ... استفاده می‌کنند، عنوان کرد: این مجرمان وانمود می‌کند که از اتباع خارجه و یا ساکنان حاشیه کشور هستند و با جلب اعتماد اجناس بدلی و قلابی را به جای کالای واقعی می‌فروشند.

این مقام انتظامی با تاکید بر استفاده شهروندان از کارت‌های عابر بانک به جای همراه داشتن وجوه نقد، گفت: شهروندان رمز عابر بانک را به خاطر سپرده و پس از خرید خود اقدام به استفاده از دستگاه کارت خوان کنند و اگر امکان نداشت رمز عابر بانک خود با صدای بلند اعلام نکنند.

وی با اشاره به اجتناب شهروندان از مکالمه طولانی با گوشی همراه در معابر عمومی و مراکز خرید، ادامه داد: تعدادی از شهروندان به قدری مشغول گفتگو با تلفن همراه می‌شوند که از محیط اطراف خود غافل شده و موبایل قاپ‌ها و کیف قاپ‌ها از این فرصت استفاده و اقدام به سرقت اموال سرقت شهروندان می‌کنند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه همکاری و مشارکت شهروندان در کاهش وقوع جرم بسیار موثر‌تر از اقدامات انتظامی پلیس می‌باشد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ ارتباط برقرار کنند تا پلیس در اسرع وقت برای ارائه خدمات پلیسی در محل حاضر شود.

انتهای پیام/

شهروندان رمز عابر بانک خود با صدای بلند اعلام نکنند

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار