مدیر پروژ‌ه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌ء(ص):

در صورت تزریق نقدینگی از سوی شهرداری پروژه‌های عمرانی از سر گرفته می‌شود

مدیر پروژ‌ه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌ء (ص) گفت: در صورت تزریق نقدینگی از سوی شهرداری پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌ء از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا مقیسه مدیر پروژ‌ه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌ء (ص) ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توقف دو پروژه بزرگ عمرانی در سطح شهر اراک به دلیل عدم تحقق وعده‌های شورا و شهرداری اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌ء با هدف ساخت پروژه‌های عمرانی شهری در سال ۹۴ وارد اراک شد و در این راستا با شهرداری اراک قرارداد همکاری منعقد کرد.

وی افزود: براساس انعقاد اولین تفاهم‌نامه با شهرداری قرار بر این شد قرارگاه ساخت عملیات چندین پروژه شهری را به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در شهر اراک آغاز کند که پس از تحلیل و بررسی پروژه‌هایی غیرضروری که به نفع شهر و مردم نبود، حذف شد.

مدیر پروژ‌ه‌های قرارگاه سازنده خاتم‌الانبیا‌ء از انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری در سال ۹۴ برای ساخت سه پروژه اصلی در شهر اراک خبر داد و اظهار کرد: پس از کار کارشناسی و بررسی جامع و کامل در نهایت قرارگاه خاتم‌الانبیا‌ء قرارداد ساخت سه پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان ورزش، میدان شریعتی و میدان امام حسن به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان را با شهرداری اراک منعقد کرد.

مقیسه با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح امام حسن (ع) در آبان‌ماه سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: دو پروژه شریعتی و ورزش به دلیل وجود معارضین زیرسطحی و آماده نبودن نقشه‌ها با تاخیر آغاز شد و در حال حاضر پروژه شریعتی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه میدان ورزش ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

مدیر پروژ‌ه‌های قرارگاه سازنده خاتم‌الانبیا‌ء در اراک افزود: براساس توافق انجام شده مابین شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا‌ء با وجود مشکلات مالی موجود در شهرداری قرار شد شهرداری ۷۰ درصد هزینه پروژه را از طریق املاک در اختیار و ۳۰ درصد را به صورت نقدی پرداخت کند.

مقیسه ادامه داد: صورت وضعیت ارسالی برای دو پروژه مبلغی بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان بوده که به معاونت فنی شهرداری ارسال شد و برخی بررسی و ثبت شده و برخی از آن‌ها در دست بررسی قرار دارد.

مدیر پروژ‌ه‌های قرارگاه سازنده خاتم‌الانبیا‌ء در اراک تا شهریورماه سال جاری وجود معارضان زیرسطحی را مانع اصلی پیشرفت پروژه ورزش و شریعتی دانست و گفت: وجود املاک شرکت نفت و خطوط اصلی آب و نفت در میدان ورزش و همچنین خطوط فیبرنوری برق و گاز در شریعتی با معارضین متعدد پروژه روبرو بود که با همت و تلاش شهردار اسبق این موانع رفع شد.

مقیسه افزود: پس از رفع معارضین سطحی موانع پیش‌روی پروژه‌ها به بوروکراسی در شهرداری تغییر ماهیت داد و علت این امر شاید اتفاق‌های پیش‌آمده در شهرداری و برخی افراد مورد اتهام قرار گرفتند در شهرداری جوی ترس ایجاد شده و برخی از کارمندان فراتر از قانون عمل می‌کنند.

مدیر پروژ‌ه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌ء گفت: در آخرین نشستی که با اعضای شورای شهر اراک و شهرداری برگزار شد، قرار بر این شد در صورت تزریق نقدینگی از سوی شهرداری پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌ءاز سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/پ

تزریق نقدینگی از سوی شهرداری

برچسب ها: سپاه ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.