تایید بازنشستگی بیش از ۱۵۰۰ کارگر مشاغل سخت لرستان

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی یک هزار و ۸۲۲ کارگر با استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت وزیان آور در ۱۱ ماهه سال ۹۷ استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی آشتاب ،مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی یک هزار و ۸۲۲ کارگر با استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت وزیان آور در ۱۱ ماهه سال ۹۷ استان خبرداد.

 علی آشتاب با اشاره به عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان  افزود:برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در یازده ماهه سال ۹۷، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل ۶۳ نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل ۱۷ نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

وی ادامه داد: از تعداد دو هزار و ۳۵۳ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، یک هزار و ۸۲۲ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب تصریح کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

وی اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند.

انتهای پیام/ب

بازنشستگی بیش از ۱۵۰۰ کارگر مشاغل سخت لرستان تایید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار