زاهدی در حاشیه نشست استانداران در وزارت کشور:

واحد‌های تولیدی کشور با تعدیل نیرو و تعطیلی مواجه شده‌اند

استاندار قزوین گفت: آنچه با آن روبرو هستیم مشکلات جاری واحد‌های تولیدی کشور است که با تعدیل نیرو و تعطیلی مواجه شده‌اند.

واحد‌های تولیدی کشور با تعدیل نیرو و تعطیلی مواجه شده‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جمع خبرنگاران درباره نشست استانداران در وزارت کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور و گزارشی که استانداران به دولت و وزارت کشور ارائه می‌کنند، نشست امروز استانداران درباره مسائل اقتصادی کشور بود که ۴ نفر از وزرا یعنی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزیر صنعت، وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر جهاد کشاورزی در جلسه استاندارن امروز حضور پیدا کردند.

زاهدی در ادامه افزود: قبل از این جلسه همه استانداران نظرات و پیشنهادات خود را به این وزارتخانه ارائه کرده و همه این نظرات در جلسه امروز مطرح شد، عمده مسائلی که مورد توجه استانداران و دغدغه آن‌ها قرار داشت، مسئله تولید و اشتغال بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آن چیزی که اکنون ما با آن روبرو هستیم بحث مشکلات جاری در واحد‌های تولیدی ما است که با تعدیل نیرو و با تعطیلی مواجه شده‌اند، موضوع دیگر عدم توجه به امر اشتغال و تسهیلات و امکاناتی است که دولت باید برای این موضوع در نظر بگیرد.

استاندار قزون اظهارکرد: بخشی از این تسهیلات واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها و با توجه به تمهیداتی و مصوبات دولت و تصمیمات شورای اقتصادی یا ستاد مرکزی اشتغال و تولید برمی‌گردد که نوع رفتار‌های ما را با سرمایه‌داران بخش خصوصی و دولتی تعیین می‌کند. در جلسه امروز تاکید بر این بود که فرآیند مجوز‌ها و امتیازاتی که به واحد‌های تولیدی داده می‌شود، زمان آن کاهش پیدا کرده و سرمایه‌گذاران ما مشکلی از این جهت نداشته باشند.

وی  درباره مباحث مطرح شده در جلسه امروز خاطرنشان کرد: مباحثی همچون واردات مواد اولیه و صادرات غیر نفتی مطرح شد و ۴ وزیر و وزیر کشور پاسخ‌های لازم را در این مسائل ارائه دادند. بعضا در این جلسه تصمیم‌گیری‌هایی هم صورت گرفت، یعنی وزرا در همین جلسه تصمیمات خود را برای برخی اقدامات اعلام کردند و برخی از موارد را هم قرار شد در جلسات بعدی تصمیم‌گیری شود. قرار بر این شد که موارد بیشتر در جلسات سران عالی سه قوه مطرح و تصمیم‌گیری شده که انشالله عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار