معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

بیانیه گام دوم انقلاب، منشور تربیتی دانش آموزان/ دارالقرآن‌ها و کانون‌های تربیتی مورد غفلت قرار گرفته است

کاظمی گفت: به عنوان سربازان ولایت، بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور تربیتی چراغ راهمان قرار خواهیم داد.

بیانیه گام دوم انقلاب منشور تربیتی دانش آموزان استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و روز میلاد حضرت فاطمه (س) که عصر امروز در کانون پرورشی، فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: امور تربیتی از ابتدا با نگاه خلاقانه شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت و فراز و نشیب‌هایی بسیار داشته است، اما مجموعه دستاورد‌های حوزه فعالیت‌های پرورشی با همه مضائق قابل تجلیل است.

وی افزود:در دهه پنجم انقلاب براساس نیاز‌های امروز دانش آموزان به تغییر در برنامه‌ها و افزایش نقش معلمان در فرایند‌های تربیت و حذف برخی فعالیت‌های کم بازده نیاز داریم و در این میان استفاده از ظرفیت هنر، رسانه و مدرسه محوری و افزایش مشارکت دانش آموزان و اولیا در برنامه‌ها اولویت دارد.

گام دوم انقلاب، منشور تربیتی آموزش و پرورش

کاظمی به بیانیه دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: به عنوان سربازان ولایت، بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور تربیتی، چراغ راهمان قرار خواهیم داد و برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اهتمام داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تامل و تعمق در رسالت‌های امور تربیتی، سند تحول بنیادین و تعمق در فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه حاکی از اثر بخشی این حوزه و رویکرد تمام ساحتی و تربیت متوازن دانش آموزان دارد.

کاظمی اظهار کرد: توانمندسازی روانی و اجتماعی برنامه‌های فوق برنامه و تلاش برای روحیه نشاط و شادابی از جمله برنامه‌هایی است که از طریق افزایش فعالیت‌های اردویی، تئاتر، سرود و استفاده از گنجینه اردوی راهیان نور مورد توجه است، همچنین ترویج فرهنگ عفاف را سرلوحه کار قرار دادیم و تحقق این رویکرد نیازمند راهنمایی و حمایت‌های آموزش و پرورش است که امیدواریم به عنوان سربازان انقلاب با تمام وجود آماده در خدمت پیاده سازی سیاست‌های آموزش وپرورش گام برداریم.

نبایید آسیبی به حوزه پرورشی وارد شود

وی بیان کرد: انتظار داریم در راستای ماموریت‌های تربیتی برخی از نیاز‌های ما مورد اهتمام جدی قرار گیرد؛ از جمله آنکه در شرایط فعلی تغییر ساختار حوزه پرورشی تغییر ساختاری نداشته باشد و تقویت شود و آسیبی به آن وارد نیاید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: قانون احیای معاونت امور تربیتی در گزینش، آموزش و نگهداشت نیروی انسانی بر اساس همان قانون ادامه داشته باشد.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به جایگاه و نقش مشاوره که وزیر تاکید جدی بر آن داشته است، نظام جامع راهنمایی و مشاوره پیاده سازی شود و منابع مورد نیاز پرورشی با حداکثرسقف تامین باشد.

وی بیان کرد: باید توسعه، بازسازی و شاداب سازی فضا‌های پرورشی در دستور کار باشد؛ سال‌هاست کانون‌های تربیتی و دارالقرآن‌ها مورد غفلت قرار گرفته و هیچ کمک و تخصیص اعتباری نداشته است علاوه بر آن مدرسه محور کردن فعالیت‌های پرورشی از دیگر مسائل مورد توجه است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار