حبیبی مطرح کرد؛

تحصیل دانشجویان ۱۱ کشور در دانشگاه خوارزمی/ همکاری بین المللی با دانشگاه های اروپا

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: دانشجویان ۱۱ کشور از جمله افغانستان، لیبی، ایتالیا دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه خوارزمی هستند.

تحصیل دانشجویان ۱۱ کشور در دانشگاه خوارزمی/ همکاری بین المللی با دانشگاه های اروپابه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزیز الله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: در پیشینه صد ساله آموزش کشور مدارس متنوعی در کنار مکتب خانه‌ها تاسیس و گسترش آموزش با کمبود معلم روبرو شد و در سال ۱۲۹۷ دارالمعلمین برای مردان و دارالمعلمات برای زنان کردند.

وی با اشاره به نام‌های قبلی دانشگاه خوارزمی گفت: دارالمعلمین در سال ۱۳۱۱ به دانشسرای عالی تغییر نام داده شد و آقایان هشترودی، قریب، صحابی، عنایت، بازرگان، مجتهدی و خیلی از مشاهیر به عنوان اولین دانش آموخته دانش سرا بودند، همچنین از افتخارات دانشگاه می‌توان به چاپ مقاله دانش آموختگان فیزیک در نیچر اشاره کرد.

حبیبی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی با طرح شهید محمدعلی رجایی که وزیر آموزش و پرورش وقت بودند، مرکز آموزش تربیت معلم انجام شد و در پی اجرای این طرح در شهر‌های مختلفی همچون زاهدان، یزد، سنندج بندر عباس، سبزوار هسته‌های مرکزی دانشسرای استانی تاسیس شد.

وی در ادامه گفت: در دهه هفتاد با تصویب برنامه ای ماموریت دانشگاه تغییر کرد، اما دانشگاه در بلا تکلیفی قرار داشت و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه به خوارزمی تغییر نام داد.

۱۳ هزار دانشجو در ۲۶۰ رشته گرایش در دانشگاه خوارزمی

ریاست دانشگاه خوارزمی بیان کرد: در سال ۹۳ دانشکده اقتصاد و سه دانشکده دیگر به دانشگاه خوارزمی اضافه شدند، دانشگاه خوارزمی اکنون دارای ۱۶ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده و ۲ پردیس دانشگاهی است و ۱۳ هزار دانشجو در ۲۶۰ رشته گرایش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

وی ادامه درباره خدمات دانشگاه خوارزمی در دوران جنگ تحمیلی افزود: ما جز معدود دانشگاه‌هایی بودیم که برای ایجاد جو آرام سیاسی و فرهنگی در آن زمان خدماتی را ارائه دادیم و در دوران موشک باران تنها دانشگاهی بودیم که به فعالیت خود ادامه داد، دانشگاه خوارزمی کرج  به راه خود ادامه داد تا با هجمه‌های سیاسی دشمن مقابله کند، همچنین دانشگاه خوارزمی ۴۵ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

حبیبی بیان داشت: برنامه ریزی دانشگاه برای حرکت در جهت روابط و رشد بین المللی بوده است و در حال حاضر دانشجویان ۱۱ کشور از جمله افغانستان، لیبی، ایتالیا دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه خوارزمی هستند.

وی درباره همکاری بین المللی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: در حال حاضر با کشور اتریش و چند کشور اتحادیه اروپا برای تبادل دانشجو و استادان، همچنین انجام پروژه‌های مختلف تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار