کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ؛

زاهدان در گردو غبار /سرعت طوفان گردوخاک در زاهدان به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید

زاهدان در گردو غبار /سرعت طوفان گردوخاک در زاهدان به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسیدکارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک که امروز در زاهدان شروع شده بود، لحظاتی قبل تبدیل به طوفان گردوخاک شد و سرعت آن به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

علی کیخایی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:تا کنون سرعت لحظه‌ای طوفان در زاهدان به ۸۶کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در محل فرودگاه بین‌المللی زاهدان را به ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی در بخش دیگری با اشاره به آخرین وضعیت وزش باد در استان گفت: بر اساس مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود در ادامه شب بر سرعت باد و گردوخاک در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان افزوده شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه جهت وزش این باد جنوب غربی است، افزود: افزایش دما از ویژگی‌های باد‌های جنوب، جنوب غربی است و همین موضوع سبب شده تا هم اکنون دمای هوای زاهدان ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر باشد.

کیخایی در ادامه به وضعیت دمایی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: بامداد امروز زاهدان با دمای منفی یک درجه سلسیوس سردترین شهر استان و ظهر امروز راسک با دمای ۲۸ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد.

 

انتهای پیام/ع

گردو غبار درزاهدان 

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار