در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت مشروط مدیران مدارس برای سال تحصیلی آینده

سرپرست مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از ضرورت شرکت مدیران در ۸ دوره آموزشی برای تداوم فعالیت برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

دولتیاری/ فعالیت مشروط مدیران مدارس برای سال تحصیلی آیندهفریبرز حمیدی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست‌های این مرکز برای اجرای دوره‌های آموزشی ویژه معلمان و مدیران اظهار کرد: با توجه به اجرای سیاست مدرسه محوری و به منظور تفویض اختیار به مدارس، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مدرسه محور می‌شود و هر مدرسه متناسب با نیاز و برنامه‌ریزی آموزشی دوره‌هایی را برای معلمان اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته هم ۳۰ ساعت از ساعت درس پژوهی به مدارس واگذار شد تا تدابیر لازم را برای برگزاری این دوره داشته باشند.

برگزاری ۸ دوره آموزشی برای مدیران مدارس

حمیدی از برگزاری ۸ دوره آموزشی برای مدیران مدارس خبر داد و گفت: مدیران باید این ۸ دوره آموزشی را پیش از شروع سال تحصیلی جدید بگذرانند تا ابلاغ مدیریت برای ادامه فعالیت آن‌ها صادر شود.

سرپرست مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به تشریح این دوره‌های آموزشی پرداخت و اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی شامل آشنایی و توانمند سازی برای اجرای سند تحول بنیادین و اجرای آن در مدارس و همچنین دوره‌های آشنایی با قوانین و مقررات و شرایط ایمنی مدارس هم از دیگر سر فصل‌هایی است که در این دوره‌های آموزشی برای مدیران در نظر گرفته شده است.

حمیدی به موضوع سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته طرح سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران به صورت پایلوت در استان‌های البرز، تهران و شهرستان‌های استان تهران اجرا شد و امسال هم ۷ استان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

وی بیان کرد: مدیران مدارس برای ادامه فعالیت باید گواهی سنجش صلاحیت حرفه‌ای را کسب کنند و چنانچه آن گواهی دریافت نشود، مشمول طرح توسعه حرفه‌ای می‌شوند که باید در نهایت منجر به دریافت گواهی سنجش صلاحیت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار