استاندار فارس:

همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان/ لزوم تحقیقات علمی در جهت افزایش انگیزه دانش آموزان

استاندار فارس خواستار تلاش و همکاری همه نهادها، برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان شد.

همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان/ لزوم تحقیقات علمی در جهت افزایش انگیزه دانش آموزانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: شهرداری، ثبت احوال، بهزیستی و کمیته امداد، فرمانداری ها، بخشداری ها، دادگستری، صدا و سیما و سایر نهاد‌های مربوطه نیز باید در این مسیر به همکاری با آموزش و پرورش بپردازند تا همه بازماندگان از تحصیل به مدرسه بازگردانده شوند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه شورای آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات حوزه آموزشی، افزود: انتظار دارم پس از هر فصل اجرایی شدن تصمیماتی که در جلسات این شورا گرفته می‌شود بررسی شده و موانع احتمالی برای به نتیجه رسیدن آن‌ها رفع شود.

رحیمی با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروز این ایام را از رخداد‌های مبارکی برشمرد که تعاملات اجتماعی و ایجاد بستر امید و نشاط را در جامعه فراهم می‌کند، ادامه داد: باید از این ایام برای رونق اقتصادی، ایجاد آرامش روحی، تقویت ارتباطات فرهنگی، بهره مناسب و مطلوب را ببریم.

استاندار فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش امکانات بالقوه‌ای دارد که می‌تواند در اختیار مسافران نوروزی و به ویژه پرسنل این سازمان قرار دهد؛ از متولیان آموزش و پرورش خواست با همکاری سازمان میراث فرهنگی، شهرداری ها، فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی شرایط مناسبی برای خدمت رسانی و جلوگیری از سردرگمی مسافران در ایام نوروز فراهم کنند.

وی ادامه داد: بدون تردید فراهم کردن پیوست‌های فرهنگی برای ارائه به مهمانان، گام مهمی در معرفی پتانسیل‌های استان در ایام نوروز خواهد بود.

رحیمی با تاکید بر اهمیت تاثیر گذاری دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلمانی که آینده کشور با تکیه بر فعالیت‌های آن‌ها ساخته می‌شود، اظهار کرد: تقویت این دانشگاه و رفع مشکلات ان باید با برنامه‌ای مدون و توجهات ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: زمین مناسبی برای احداث دانشگاه فرهنگیان در استان مشخص شده که انتظار می‌رود از بودجه‌های متمرکزی که در اختیار این دانشگاه است برای شروع این پروژه استفاده شود.

رحیمی بیان کرد: آموزش و پرورش از ارزش افزوده بعضی مکان‌هایی که در اختیار دارد به منظور توسعه فضا‌های آموزشی استفاده کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس با تاکید بر اینکه دانش افزایی و ایجاد امید و نشاط آفرینی در چارچوب کاری آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: باید از وضعیت تکراری و یکنواخت در فضا‌های آموزشی فاصله گرفته و به سمت ایجاد تنوع و طراحی رخداد‌های متفاوت پیش برویم چرا که این امر سبب ایجاد انگیزه علم آموزی و تحصیل در دانش آموزان خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه مجانی شدن نرخ آب بها و برق مصرفی مدارس و مکان‌های آموزشی به منظور حمایت از نهاد آموزش و پرورش اجرایی شده است، تاکید کرد: استفاده بهینه از این خدمات باید در دستور کار قرار گیرد و مجانی بودن نباید به عاملی برای مصرف بی رویه تبدیل شود.

توجه به موضوع افراد واجب التعلیمی که از تحصیل باز مانده اند موضوع دیگری بود که استاندار فارس به ان پرداخت و عنوان کرد: صدا و سیما با فرهنگسازی در این زمینه می‌تواند والدین و دانش اموزان را به حضور در فضا‌های آموزشی ترغیب کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه آموزش و پروزش عشایر مشکلات زیادی دارد، به گذشته پر فراز و بعضا افتخار آمیز این نهاد اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش عشایر در سال‌های گذشته به رغم این مشکلات خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه داده اند.

وی همچنین خواستار پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در زمینه اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش عشایری شد.

رحیمی یاد اور شد: کاهش انگیزه دانش آموزان برای علم آموزی و تحصیل باید به عنوان یک تحقیق علمی مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های تقویت این انگیزه احصا و اجرایی شود.

مدارس فارس آماده پذیرش مهمان

مدیر کل آموزش و پرورش فارس هم گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز، ۶۰ منطقه آموزشی در استان با هزار و ۷۰۰ مدرسه در قالب ۱۵ هزار کلاس آماده اسکان مسافران نوروزی است.

نجفی افزود: از سوم اسفند ثبت نام اینترنتی مسافران برای اسکان مسافران آغاز شده و با استقبال بسیار خوبی هم رو به رو شده است و کلاس‌های آماده شده در روز‌های مختلف رزرو شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار