سنت حسنه اعتکاف باید به‌عنوان یکی از ضروریات مهم در جامعه اسلامی گسترش یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:سنت حسنه اعتکاف باید به‌عنوان یکی از ضروریات مهم در جامعه اسلامی گسترش یابد چرا که ترویج معنویت و فرهنگ غنی اسلامی مهم‌ترین هدف ترویج آیین اعتکاف در جامعه است.

سنت حسنه اعتکاف باید به‌عنوان یکی از ضروریات مهم در جامعه اسلامی گسترش یابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان  با بیان این مطلب گفت: همان گونه که مردم ولایت مدار و حسینی زنجان در روز تاسوعا و عاشورا حماسه‌ای حسینی خلق می کنند انتظار می رود با حضور گسترده در مراسم اعتکاف حماسه‌ای معنوی بیافرینند و آغازین لحظات سال جدید خود را با استعانت از نام و یاد پروردگار آغاز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان داشت: مراسم معنوی اعتکاف تجلی کلید واژه معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است.
 
حجت‌الاسلام صفی‌یاری، ادامه داد:سنت حسنه اعتکاف باید به‌عنوان یکی از ضروریات مهم در جامعه اسلامی گسترش یابد چرا که ترویج معنویت و فرهنگ غنی اسلامی مهم‌ترین هدف ترویج آیین اعتکاف در جامعه است.

وی اعتکاف را دربرگیرنده فیض عظیم انس با مسجد دانست افزود: اعتکاف یکی از اعمال مستحب، تأثیرگذار و یکی از عبادات جامع و کامل است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های بارز اعتکاف انس با نماز و عبادت است، بیان کرد: این مراسم معنوی عاملی برای خودسازی انسان محسوب می‌شود.

وی اعتکاف را حرکتی برای بریدن از مادیات و روی آوردن به معنویات برشمرد و یادآور شد: در نگاه معرفتی به اعتکاف پالایش دل از محبت‌های کاذب و دلبستگی‌های فانی، بازگشت عمیق به خوبیشتن خویش و روی آوردن به کمالات معنوی در بطن این عبادت ارزنده نهفته است.
 
انتهای پیام/ن
 

اعتکاف نمونه بارزی از تجلی معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.