سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛

دامشهر قم یکی از بزرگترین مجتمع‌های پرواربندی کشور است/۱۲ هزار تن دام سبک و سنگین در قم تولیدشده است

همت گفت:مجتمع دامشهر قم دارای یک هزار و۲۷۸ واحد شامل۵۷۱ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۳۹هزار و۲۶۰ راس و۷۰۷ واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت۱۳۴هزار و۱۰۰راس در هر دوره پروار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علی اصغر همت سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۱۲ هزار تن دام سبک شامل گوسفند و بز و ۲۸ هزار تن دام سنگین شامل گاو و گوساله پرواری و شتر تولید شده است.

همت از فعالیت ۶ مجتمع دام‌پروری در قم خبر داد و اضافه کرد:از این ۶ مجتمع دام‌پروری در حال تولید، ۲ مجتمع در حوزه پرواربندی شامل مجتمع دامشهر و مجتمع گازران و ۴ مجتمع در زمینه تولید شیر شامل مجتمع لبن، قنوات، معصوم‌آباد و خلج آباد در حال فعالیت هستند.

وی مجتمع دامشهر قم را یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های پرواربندی کشور معرفی کرد و افزود: این مجتمع دارای یک هزار و ۲۷۸ واحد شامل ۵۷۱ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۳۹ هزار و ۲۶۰ راس و ۷۰۷ واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت ۱۳۴ هزار و ۱۰۰ راس در هر دوره پروار است.

وی تولید گوشت قرمز در قم را بیش از سرانه مصرف استان عنوان کرد وگفت: با لحاظ نمودن جمعیت استان و سرانه مصرف گوشت قرمز که ۱۵ هزار تن است، مازاد تولید شامل گوشت قرمز دام سنگین اعم از گوساله و گاو با اخذ مجوز‌های لازم و قانونی به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه قم در حوزه تولید و توزیع فرآورده‌های پروتئینی بیان کرد: این استان به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور به مرکز پرواربندی دام سبک و سنگین تبدیل‌شده و به‌عنوان یکی از بارانداز‌های اصلی مرکز خرید و فروش دام در کشور شناخته می‌شود.

همت از به بهره‌برداری رسیدن ۳۴۲ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۲۰ هزار راس و ۴۹۰ واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت ۷۵ هزار راس نیز خبر داد و گفت: در داخل مجتمع دامشهر ۳۲ واحد کاروانسرا و یک میدان بزرگ عرضه دام نیز جانمایی و احداث شده و در حال فعالیت است.

وی تعداد واحد‌های به بهره‌برداری رسیده دامشهر را یک هزار و ۱۱۲ واحد اعلام کرد و اضافه کرد: ظرفیت واحد‌های فعال این مجتمع، ۱۲۲ هزار و ۲۳۸ راس دام سبک و سنگین است که در حال حاضر یک هزار واحد با ظرفیت ۱۰۶ هزار راس در حال فعالیت و تولید است.

انتهای پیام /ح

۴۰ هزار تن گوشت قرمز در قم تولید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
عجیبه که مافیای گوشت قرمز که وارد کننده و مخالف تولید داخله بهشون اجازه داده تا این حد کسترش بدن