بهره برداری از اولین سالن آمفی تئاتر فوق حرفه‌ای در ایران در کمتر از ۶ ماه

اولین سالن آمفی تئاتر فوق حرفه‌ای در ایران توسط شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان در کمتر از ۶ ماه به بهره برداری رسید.

بهره برداری از اولین سالن آمفی تئاتر فوق حرفه‌ای در ایران در کمتر از ۶ ماهبه گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، اولین سالن آمفی تئاتر فوق حرفه‌ای در ایران با ظرفیت ۹۰۰ نفر و بیش از ۳ هزار متر فضای دکوراتیو توسط زیر مجموعه‌های هلدینگ عمران و مسکن وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی احداث شد.

بر اساس این گزارش احمد نظری مدیر عامل شرکت تولیدی وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: چند لایه بودن سقف سالن جهت ایجاد فضای آکوستیگ، اتاق مانیتورینگ فوق حرفه ای، اجرای طرح‌های مهندسی شده در لایه‌های مختلف سقف، سن متحرک با حرکت‌های دورانی، استفاده از پرده‌های خاص جهت ایجاد خطای دید و استفاده از قدرتمندترین سیستم حرفه‌ای پخش صدا با کنترل اتوماتیک از ویژگی‌های این سالن است.

وی افزود: اجرای دقیق محاسبات فنی بر مبنای آکوستیک بودن دیوار‌ها با زیر ساخت‌های چندلایه مطابق با استاندارد‌های بین المللی، استفاده از پنل‌های چوبی متفاوت با معماری خاص از دیگر ویژگی‌های این سالن است.


بیشتر بخوانید:اتمام خاکبرداری پلاسکو تا پایان اسفند ماه


نظری تاکید کرد: سن نمایش این سالن متحرک با حرکت‌های دورانی، حرکت‌های طولی و عرضی به صورت صددرصدی دارای آسانسور ماشین رو و تعویض اتوماتیک دکورسازی و تعدد دکور‌های آماده است. این سن دارای دیواره آب و آتش است که جلوی سن در قسمت جدا کننده سالن با طراحی خاص پیش بینی و ساخته شده است.

دیواره پرده نمایش متشکل از لایه‌های مختلف پرده در طول سن با استفاده از پرده‌های خاص جهت ایجاد خطای دید بیننده با محاسبات دقیق بصری است. چاله ارکستر تعبیه شده در جلوی سن به طول ۳ متر عرض ۱۵ متر و ارتفاع ۵ متر دارای آسانسور اختصاصی جهت حرکت عمودی است.

نظری با اشاره به سیستم صوتی سالن مذکور به عنوان یکی از قدرتمندترین سیستم حرفه‌ای با دو کاربری صدا برداری و بخش صدا با کنترل تمام اتوماتیک بیان کرد: اتاق مانیتورینگ این سالن یکی از منحصر به فرد‌ترین سیستم‌های موجود در کشور است که جهت فضا سازی صدا‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به طراحی ویزه سالن خاطره ایی ماندگار از صدا برای مخاطبین و حضار در سالن را فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: این پروژه تخصصی در مساحتی بیش از سه هزار متر مربع توسط  شرکت های زیرمجموعه  بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و به کارفرمایی سازمان عمران مناطق شهرداری تهران و در مجموعه برج طغرل منطقه شهر ری طراحی و در کمتر از شش ماه ساخته شده است که در نوع خود کم نظیر است.

 انتهای پیام/

اجرای طراحی و معماری خاص در اولین سالن فوق مدرن تئاتر ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار