باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ساعت کاری ادارات با «تعطیلی پنجشنبه‌ها» افزایش می‌یابد؟


طرح «تعطیلی پنجشنبه‌ها» چند وقتی است که در مجلس مطرح شده و نمایندگان معتقدند در صورتی این طرح باید تصویب شود که ساعت کاری ادارات افزایش یابد.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سه هفته پیش بود که چند کمیسیون‌ تخصصی مجلس طرحی درباره «تعطیلی پنجشنبه‌ها» را بررسی کردند، در حالی کمیسیون و طراحان اصلی یعنی کمیسیون اجتماعی با آن مخالفت کردند، اما کمیسیون‌های فرعی مانند کمیسیون آموزش و تحقیقات و فرهنگی از موافقان این طرح بودند؛ البته در کمیسیون اجتماعی مجلس کمیته‌ای برای بررسی این امر تشکیل شده و نظر نهایی کمیسیون به این کمیته بستگی دارد.

دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته کشور از سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اما شواهد امر به خوبی نشان می‌دهد که اهالی دولت و مجلس هنوز نتوانسته اند این موضوع را به سرانجام برسانند و به نظر می‌رسد که یکی از موانع دو روزه شدن تعطیلات در ایران به دلیل ترس از تاثیر این موضوع بر اقتصاد و تولید ناخالص کشور است.

بر اساس طرح پیشنهادی مجلس چنانچه طرح دو روزه شدن تعطیلات به تصویب برسد، باید ساعات کاری کارمندان طی هفته افزایش یابد تا به استاندارد ۴۴ ساعت در هفته برسد که این امر باعث ۹ ساعته شدن ساعات اداری خواهد شد؛ در حالی که مطالعات نشان می‌دهد که کشور‌های اروپایی مانند فرانسه در حال تدوین قانونی برای کاهش ساعات اداری هستند، مجلس سعی دارد مضاف بر تعطیلی پنجشنبه‌ها به کیفیت کار در دیگر روز‌های هفته بپردازد، اما آیا این موضوع می‌تواند بهره‌وری را در اداره‌ها و مراکز کشور بالا ببرد؟

همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معتقدند یکی از دلایلی که بر اساس آن پنجشنبه‌ها نمی‌تواند در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها تعطیل باشد، به امکانات و زیرساخت‌های آموزشی مربوط است چراکه با اضافه شدن یک روز به تعطیلات این نهادها، عملا برنامه‌ریزی آموزشی دچار نابسامانی می‌شود.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه می‌گوید که «ابتدا باید هدف از این طرح و تعطیلی روزهای پنجشنبه را در مجلس بررسی کرد و اگر هدف از آن رونق اقتصادی باشد با توجه به تجارت و ارتباطات با بانک‌های سایر کشورها نفعی از لحاظ اقتصادی ندارد، در کشورهای دیگر روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشور ما از لحاظ اقتصاد به ضرر خواهد بود».

این نماینده مجلس بر این باور است که «ابتدا باید هدف از تعطیلی روز پنجشنبه را کاملا مشخص و تبیین شود، اگر هدف از تعطیلی پنجشنبه‌ها بحث بهره‌وری انرژی است، باید بر روی این طرح یک کار کارشناسی عمده‌ای صورت بگیرد تا هدف آن مشخص شود، اما طرحی که ارائه شده هدف گذاری مشخصی ندارد، البته طراحان اعلام کرده‌اند که برای تقویت بنیان خانواده می‌خواهند پنجشنبه‌ها را تعطیل کنند اکنون ساعت کاری در شهرستان‌ها تا ۱۴ است و تعطیلی پنجشنبه‌ها در بخش‌های عملیاتی جواب نخواهد داد».

کواکبیان: همپوشانی لایحه دولت و طرح مجلس در موضوع انتخابات رفع شود

در صورت تعطیلی پنجشنبه، ساعت کار ادارات باید افزایش یابد

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، موافق این طرح است و می‌گوید که «اشتغال به کار و بازدهی مطلوب امروز جزء مقوله‌هایی است که مورد توجه افکار عمومی بوده و به عنوان یک ملاک و معیار ارزیابی حکومت‌ها و دولت‌ها قرار می‌گیرد، در صورت تعطیلی پنجشنبه باید این ساعت کاری در مابقی روزهای هفته قرار بگیرد تا بهره وری در محیط کار افزایش یابد».

نماینده مردم اردکان ادامه می‌دهد «اینکه برخی کارمندان در ساعت کاری بسیاری از وقت خود را صرف خوردن صبحانه،‌ حل کردن جدول، گشت و گذار در فضای مجازی بگذرانند، درست نیست و به آن کار کردن نمی‌گویند، لذا باید تدبیری اندیشید تا کارمندان در ساعت کاری بیشترین بازدهی داشته باشند که این موضوع به مقوله مدیریت بازمی‌گردد، حال این تعطیلی پنجشنبه‌ها حتی می‌تواند موکول به شنبه شود و جمعه و شنبه در کشورمان تعطیل شود زیرا باید نگاهی هم به تقویم بین المللی و مباحث اقتصادی و تجاری داشته باشیم زیرا نمی‌توان با توجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه در کشورهای دیگر و همچنین تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشور خودمان چهار روز ارتباطات بین المللی خود را از دست بدهیم.»

دو روز تعطیلی آخر هفته جایز نیست

حسینعلی حاجی‌دلیگانی دیگر نماینده عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم مخالف دیگری است که درباره دلایل مخالفت خود با این طرح به باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گوید «معتقدم در تهران هم باید مانند شهرستان‌ها روز‌های پنجشنبه ادارات باز و مشغول کار باشند تا جوابگوی مراجعان شهرستان‌های خود باشند، میزان ساعت کار در بخش دولتی و نه کارگری کم است و باید افزایش یابد.

حاجی‌دلیگانی ادامه می‌دهد «آن‌هایی که شغل دولتی ندارند زحمت بسیاری می‌کشند و متأسفانه ساعت کاری افرادی که در بخش دولتی مشغولند نسبت به شرایط کنونی کم است، لذا نه تنها ساعت کاری ادارات نباید کاهش پیدا کند بلکه باید افزایش یابد.

او ادامه می‌دهد زمانی که روزهای پنجشنبه تعطیل شود به دلیل نزدیک نبودن روزهای تعطیل آخر هفته کشورمان با تعطیلات سایر کشورها، طبیعی است در مراوداتمان مشکل ایجاد شود، بر این اساس با کلیات طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف هستم، زیرا در شرایط فعلی آن را برای کشور لازم نمی‌دانم.

کواکبیان: همپوشانی لایحه دولت و طرح مجلس در موضوع انتخابات رفع شود

تعطیلی پنجشنبه‌ها برای دولت بار مالی دارد

احد آزادی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها در ادارات و مراکز دولتی، می‌گوید «تعطیلی پنجشنبه‌ها مضراتی برای ما خواهد داشت، به عنوان مثال وقتی یک روز کاری را در هفته به عنوان تعطیلات اعلام کنیم، ارائه خدمات به مردم کاهش پیدا می‌کند، ممکن است نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته باشد، بر این اساس من مخالف این طرح هستم».

عضو کمیسیون فرهنگی تاکید می‌کند «البته موافقان این طرح معتقدند که بانوان شاغل و دارای فرزند باید ساعات دیگری را در کنار خانواده سپری کنند، اما برای تحقق این امر نیاز به تعطیل کردن پنجشنبه‌ها نداریم و می‌توانیم این موضوعات را به عنوان استثنا در جای خودش در نظر بگیریم».

کلام آخر

اکنون طرح دو روزه تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیته‌ای تخصصی در حال بررسی کارشناسی است، اما با فرض تصویب شدن آن در صحن علنی مجلس، باید زیر ساخت‌های لازم برای اجرای آن اندیشیده شود تا نظام اقتصادی، آموزشی و خدمات رسانی مغفول نماند؛ همچنین به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس باید در قانون‌گذاری برای تنظیم ساعات کاری در ادارات، تحقیقات کارشناسی انجام دهند، چراکه پخش کردن ساعات کاری روز پنج‌شنبه در سایر روز‌های هفته در عمل به معنای کاهش بهره اقتصادی و اجتماعی هر ساعت زمان صرف شده از سوی کارکنان بخش عمومی برای ارائه خدمات به شهروندان است.

گزارش از سیده فاطمه سیدی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۶:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا همه جا چند ساله پنجشنبه ها تعطیل هستند ولی کوهک باید پنجشنبه ها هم روز کار باشه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سارا
۰۸:۴۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام
چی شد بالاخره ؟ هنوز در صحن علنی طرح نشده ؟ پس کی میره صحن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۹:۴۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
ساعت کار هفتگی هم از 44 میشه 40 آیا؟
اگه ساعت کار هفتگی کم نشه که فایده ای نداره! ما که تو شرکت های خصوصی کار میکنیم و پنجشنبه تعطیلیم این طرح بدون کم کردن ساعات کار تو هفته هیچ فایده ای برامون نداره! چون روزهای هفته 9 ساعت کارمیکنیم که واقعا زیاده، ماشالا کارفرماهای ما انتقام کارنکردن دولتیا رم از ما میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
همه تعطیلات را بردارید فقط 5شنبه ها تعطیل باشد
و هرچه زودتر رای گیری شود
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۴:۳۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
روز شنبه بجای پنج شنبه تعطیل بشه ساعت اداری هم بشه 7و نیم تا 3 خیلی هم خوبه با شرایط اقتصادی جهانی هم هماهنگی نسبی داره اگه اینطوری هم نمیکنن همین روال ادامه پیدا کنه به شرطی که 2 تا از پنج شنبه ها درماه برای کارکنان الزام برای ورود به اداره نباشه اختیاری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
یک سوال داشتم . آیا برای نظامی ها هم پنجشنبه ها تعطیل است . یعنی نیروی دریایی ارتش هم پنجشنبه ها تعطیل هستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۹:۱۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام طرح خیلی خوبی هستش و دمش کسی که طرحش کرده و داره تاییدش میکنه واقعا گرم به چند دلیل
۱_ افزایش راندمان کاری
۲_ حماییت از خانواده
۳ _ جلوگیری از تکراری بودن کار اداری
۴_ رونق اقتصاد توریستی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
خانم کارمند ازشنبه تا چهارشنبه بچه اش ساعت 12 از مدرسه میاد خودش ساعت 3 یا 4تعطیل بشه 5 روز عذاب میکشه بچه اش توخونه چیکار میکنه یه روز فقط میتونه راحت کنار خانواده اش باشه که اونم استرس بقیه روزهای هفته نمیذاره تعطیلی پنج شنبه برای ماکه خوب نیست انشاله اجرا نشه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۲۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
تعطیلی پنج شتبه واقعا نیاز هست چون خستگی طی هفته کاملا از تن خارج میشه و باعث شادابی میشه ...و اگ تایم اداری از 3 عبور کند واقعا همون مثل سابق بمونه بهتره...هم زیرساخت درست میشه و قطعا بعدا زمان ساعات کاری هم کم میشه به مرور زمان...ولی واقعا این طرح احسنت داره...خدا کنه اجرایی بشه..
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۲۲:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام طرح خوبی است به شرط اینکه ساعات را در روزهای دیگر سرشکن نکنن. چون عملا بعد از ساعت سه کارایی نییت
Iran (Islamic Republic of)
سانی
۱۰:۰۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام تعطیلی پنج شنبه ها برای شهرستان ها اصلا خوب نیست . اولا شهرستانها ترافیک ندارند . دوما بعضی از شاغلین همسران شغل ازاد دارند این طوری بنیان خانواده بیشتر آسیب میبنه وقتی آقا میاد خونه ، خانمش وقتی میاد که آقا دوباره میخواد بره سر کار . .. سوما بچه ها زودتر میان خونه این چه فرقی کرد و چه کمکی کرد اینطوری که بچه ها چند روز تا عصر تنها می مونن یه پنچ شنبه که ساعت کاری کمتره تنها بمونن بهتر از چند ساعت توی هفته نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا این طرح ها رو کی پیشنهاد میده برای تهرانی که دوست دارن تعطیل کنید .
Iran (Islamic Republic of)
رامبیز
۰۹:۲۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
موافقم اما با شرایط
Iran (Islamic Republic of)
Sajad
۲۳:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اولا *اینکه پنج شنبه خودش تعطیل بود مثلا منت گذاشتن
* دوما* انگیزه خدمت برا کارکنان
Iran (Islamic Republic of)
بوسف
۲۰:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
والا کارمند های بانک مثل کارمند دیگه آمد با استرس و فشار بیشتر اتفاقا باید کارمند بانک ها تعطیل بشن دیگه کارمند دیگه که اینقدر با ارباب رجوع و پول کلنجار نمی رن دورکن اعصاب خورد کن
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
والا همینطوری که میگن کارمندا چیکار میکنن تو اداره .بیکار نشستن .حالا که به تعطیلی پنج شنبه رسید مملکت بیکار میشه؟کار مردم میمونه؟ای کاش فکر بانوان شاغل هم بودین وبچه هایی که پنج شنبه بیگار تو خونه تنها رها میشن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۳۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
همه دارند در این کشور تلاش میکنند و به کارمند توهین نکنیم که کار نمیکنه آخه با این حقوق کم چه انتظاری از قشر کارمند دارید ؟
سلام طرح خوبیه لااقل در تمام کشور از ساعت 9 تا 14 باشه ادارات چون بیش از این خیلی به خانواده ی کارمندان و مصرف انرژی لطمه وارد میشود
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۲۳:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
تعطیلی پنجشنبه ها خیلی هم خوب وبجا است واصلا هم بار مالی ندارد وخیلی مفیداست مهم کیفیت کار است اون نماینده که مخالف است خودش پول مفت میگیرد وهمه اش هم تعطیل است وپول حرام میخورد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
اگر بار مالی دارد برای کل مملکت دارد نه فقط برای شهرستانها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
به جاي پنج شنبه ها بايد سه شنبه ها بايستي تعطيل بشه واقعا پنج روز و روزي هشت ساعت كار نفس آدم رو ميبره
حداقل سه شنبه ها رو تعطيل كنين كه وسط هفته يه نفسي بگيريم و انرژيمون رو تجديد كنيم
اينجوري مرخصي گرفتن هم راحت تر ميشه چون يه روز تعطيلي ميافته وسط مرخصيا و جمع نميشه براي آخر سال
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۱۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
آخرشوبگین پنجشنبه هاروتعطیل میکنین یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
H.m
۲۲:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
با سلام.من کارمند اداره راه در شهرستان هستم،با حقوقی که اصلا نمیتونه زندکیم رو جلو ببره،ازینا بگذریم وزارت راه در تهران پنجشنبه ها تعطیله،ایا به نظر شما این خنده دار نیست که ادارات جزئ در شهرستان باز باشن؟؟؟روزهای پنجشنبه عملا هیچکاری صورت نمیگیره،چون تمام برنامه ها و سامانه ها بسته به وزارت هست،اونموقع ماباید از صب تا ظهر سماق بمکیم،اصلا اشتباه تر ازین اینکه میگن به شرطی تعطیل بشه که ساعت کاری بیشتر بشه،بخدا کیفیت هیچ با این افزایش ساعت بهتر نمیشه،تازه بدتر میشه،بخدا مشکل اینجور کارها مدیریت و نظارت کاری هست،اگه نظارت یر کار باشه با ۵ ساعت کار مفید به همه ی کارها میشه رسیدگی کرد،مشکل اینهاست...و الا نمیتونیم بدون در نظر گرفتن اینا الکی افزایش کار بدهند،بدتر میشه کیفیت کار...از ما گفتن...بهترین کار نطارت بر کار کارمندان توسط مافوق هست... والا اگه ساعت کاری روزی ۲۰ ساعت باشه هیچ تغییری در عملکرد صورت نمیگیرد...از ما گفت بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
والا کارمفید ادارات روزی سه ساعت خیلی به نفعه از مصرف آب و برق و گاز و... تا تحلیل انرژی کارمند ک از بیکاری چرت میزنن مثلا از ساعت ۸ تا ۱۱. معمولا ارباب رجوع خیلی کم قبل و بعد از این ساعت به ادارات مراجعه میکنن، به هر حال نمایندگان مخالف ی روزی کارمند بودن به همین دلیل مخالفن یعنی شرح حال قبل خودشون بوده بعضی از آموزش و مشکلاتش میگن، آخه موقعی ک پنج شنبه ها مراکز آموزسی تعطیله بچه ی کارمند باید آواره باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۵:۱۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
همین مخالفین دم انتخابات موافق میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
ما که همینطوری در کل روز های هفته عملا تعطیل هستیم و ادارت به طور جدی پاسخگو نیستند وای به حال اینکه رسما هم تعطیل بشه آنوقت روز چهارشنبه هم روز قبل از تعطیلی هست و عملا نمیه وفت میشه به نظر تعطیلی پنجشنبه ها به صلاح نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۵:۴۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
هر اداره بازرسی داره و کشور هم قانون هر کسی پاسخگو نیست را معرفی کنید جمع نبندید ساعت کار الان در تهران هم خیلی زیاد است البته افرادی که در تهران ساکن هستند و در شهرستانها ملک یا زمین و .... دارند معمولا 5 شنبه ها میرن شهرشون و پیگیر کار هستند که فشار زیادی معمولا به ادارات شهرستانها در 5 شنبه جاری است که من دیدم بارها
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۱:۰۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
این طرح به نظر من یه نیاز هست و ضروری هست که نمایندگان محترم با اکثریت آرا به آن رای موافق بدهند... مردم ما بهترین مردم دنیا هستن بایس مثل تموم کشور های دنیا یه ذره هم به فکر آسایش و خانواده شون
باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ای بابا
۲۰:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
دفاتر پیشخوان دولت پنج شنبه ها تعطیله ینی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
هرچی پول امکانات تعطیلی انواع میوه ارجه یک دو سه انواع گوشت باقیمت متفاوت تعطیلی پنج شنبه دائمی اما کارمندان شهرستانه بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
با سلام واحترام به نظرات همه دوستان...این طرح در 95درصد از کشورهای جهان وبیش از 200سال می باشد که اجراشده ،ونیاز به هیچ گونه کارشناسی ونظر نمایند ه ای که میگه باید ساعت کاری بیشتر شودندارد،فقط وقت مجلس را تلف می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
آقا یا خانم کارمند بانک
خدایی یکم به فیش حقوقت و وام هایی که میگرین نگاه کنید و خودتون رو جای دیگران بزارین
در حقتون ظلم نشه یه وقت ؟؟
اگر شد دیر کردشو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
نمایندگان محترم اول یک نگاه به بهره وری خودشون بندازن بعد در مورد کارمندا صحبت کنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
من به عنوان استاد اقتصاد در دانشگاه عرض می کنم که تعطیلی پنجشنبه ها هیچ ضرری برای اقتصاد ما نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
شما تصور کنید پنجشنبه تعطیل باشه بعد یه سه شنبه هم تعطیل مناسبتی باشد تمام مردم میخوان چهارشنبه هم مرخصی بگیرند و چهار روز پشت هم کل ارگان ها تعطیل!کلا مملکت تعطیل میشه. مگر اینکه موازی با این قانون مرخصی ها محدود یا ملغی شود و تعطیلات مناسبتی هم کمتر.یا فقط برای بانوان اجرا بشود. در غیر این صورت این قانون به ضرر هست چون روزهای تعطیل مناسبتی در کشور ما به حد کافی وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
یعنی الان شهرداری ها - مالیات - وزارتخانه و ... 5شنبه تعطیل هستن مملکت تعطیله دیگه؟؟؟
کل دنیا 2 روز تعطیل توو هفته دارن. آخه این چه دیدگاهی شما داری!!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
قشنگ معلومه کاسبی شما....درباره تعطیلات بیشتر تمام جهان نسبت به ایران بیشتر تعطیلات دارن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
باید مثل کشورهای توسعه یافته جمعه و شنبه تعطیل باشیم اینطوی هم راندمان کاری بالا میره هم کارکنان یه نفس راحتی میکشن علی الخصوص تو تهران.
همین حالا کمترین تعطیلات تو دنیا داریم.
موافق تعطیلات دو روزه هستم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
به نظرم چون تهران پنج شنبه ها تعطیله نباید شهرستان رو پنج شنبه تعطیل کنیم. چون ارتباطات مالی و پولی با اروپا به همین ساعت کاری پنج شنبه در شهرستان بستگی داره. در ثانی برای رفاه حال تهرانی ها نباید جاده های منتهی به شمال رو بیشتر از این شلوغ کرد تا راحت تر لذت ببرن.
تهران که تعطیله دیگه باز یا بسته بودن ادارات در شهرستان معنا نداره.تعطیل باشه بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
خیلی ناراحتی بیا تهران زندگی کن
Iran (Islamic Republic of)
f.a
۱۱:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اگه راست میگی شما بیا شهرستان زندگی کن به ما انتقالی به تهران نمیدن عزیز
Iran (Islamic Republic of)
حمیدسعدی
۲۲:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من یک کارمند بانک هستم نمیدونم منظورشون از تعطیلی ادارات شامل بانکها هم میشه یا نه ؟ خداکنه بشه
من شوهرم کارمند دولته و ساعت کاریش از من کمتره همینجوری سر من کلی غر میزنه که تو خیلی کارمیکنی ،من اصلا تورو نمیبینم،این چه انتخابی بودو...
کافیه ادارات دیگه پنجشنبه ها تعطیل بشن و بانکها به روال قبل باز باشن اونوقت دیگه یه آب خوش از گلوی من پایین نمیره هرروز باید سرکوفت بشنوم .همینجوریشم از اول صبح که میشینم روی صندلی تا ظهر یه سره مشتری دارم ، مشتریانی که فکر میکنن ما ارث باباشون رو خوردیم ،بسیار طلبکارن و فکر میکنن چون توبانک حساب دارن هرطور دلشون بخواد میتونن رفتار کنن. دلم میخوا بدونم اگه کارشون به شهرداری یا دارایی و بقیه ادارات بیفته بازم اینجورین؟
بگذریم خلاصه من با تعطیلی ادارات موافقم به شرطی که بانکها هم تعطیل بشن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۰۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
.فدای استدلالتم...تعطیل بشه همه ی ارگانها تعطیل میشن مثل جمعه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
از نظرمن شنبه باید تعطیل باشه هم تهزان هم شهرستان بعد به ساعت کار هفته هم اضاف نشود چون دولت الکترونیکی پیش میرود .اگر تعطیل شهرستان تصویب نشود بی عدالتی محض هست اینکه میگن بوشهری دو روزه چطور میاد شمال حرف قابل قبولی نیست مگه مسافرت به شمال رفتته شیراز کازرون که میشه رفت اصلا ما تو خونمون باشیم باتهران چه فرق داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناسنای
۱۶:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
اگر تعطیلی پنچشنبه ها بد هستش برای تهرانی ها هم خوب نیست. باید عدالت برقرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام روز پنج شنبه تهران تعطیل هست مرکز ارتباطات تعیل چرا شهرستان تعطیل نباشه جز مصرف انرژی هیچ بازدهی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
تعطیلی پنجشنبه ها صد در صد از نظر اقتصادی به نفع دولت است و کارمندان هم می توانند به گرفتاری های خودشان برسند
Iran (Islamic Republic of)
ک.ع
۱۰:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام
بنده به عنوان دانش آموخته اقتصاد معتقدم این طرح خیلی هم می تواند مفید بوده و باعث بهره وری نیروی کار و انرژی خواهد شد و البته ممکن است برای دولت بار مالی داشته باشد خوب از سوی دیگر کاهش هزینه های مصرفی انرژی در روز پنجشنبه می تواند این بار مالی را سربه سر کند با این همه باز هم باید کار کارسناسی صورت گیرد .....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
دولتمردان باید امور را از زیر بنا درست کنند در دراینصورت اگر کارمندان دو روز هم در هفته تعطیل باشند هیچ گونه ضرری متوجه اقتصاد نخواهد بود متأسفانه طرز تفکر اشتباه و نادرستی که بین اقشار جامعه رواج یافته که دو روزه شدن تعطیلات به ضرر اقتصاد است.
-
محمد
۱۳:۲۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
اکثر کامندان دولت در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت هستن.
من در بهداشت صبح و بعداظهر بیمارستان کار میکنم. صبح که فقط میبینم ساعت 8 شده بعد که سرم رو بلند میکنم میبینم 12 شده انقدر کار مراجعه کننده و ثبت فعالیت در سامانه های کامپیوتری زیاد شده که فرصت یک چایی خوردن را نداریم چه برسه به استراحت . ظهر که از اداره میریم بیمارستان یکسره همه از کمبود هاشون مینالن ما هم یه کارمند ساده ، ما چکارکنیم که برای 2 میلیون نفر جمعیت یک بیمارستان هست. برای 30 تا مریض 2 تا پرستار. همه فقط طلبکارن .
معلم . پرستار . بهورز و . . . تمام این کارمندانی که من دیدم تمام یک روز را فعالن . در مورد مدیران پایینی هم همینطور ولی خوب هر چی بالا میری میزان فعالیت میاد پایین.
نمیدونم این روزی یک ساعت یا دوساعت کار مفید را از کجا اوردن . خیلی دلم میخواد حداقل برای چند روز این وضعیت را تجربه کنم . خسته شدم از این بخور نمیری که میدن و اضافه کاری که بعد یک سال بهم میدن با روزی 14 ساعت کار.
Iran (Islamic Republic of)
شیرویه
۰۳:۰۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
چهارروز تعطیلی درکشور ما واروپا! عملا کشور رااز لحاظ اقتصادی درمسیر نابودی قراردادن می باشد" !ازاونور قشر کارمند تا ساعت ۴مگه رباته! الحمدالله اگه دونفر شبانه روز کارکنن خرج دونف بچه رو درمیارن! حالا با ۴ روز واقعا کابوسی میشه در درازمدت!مهمترین رکن اینگونه تصمیمات آماده کردن زیر ساختاست! آیا کارمندی که قراره ۵ شنبه خونه باشه! پارک خوب! سینمای خوب! استخرخوب وامکانات مفرح بودنش درکنارخانواده نهیا شده است! جواب قطعا نه است! پس تورو خدا کجا این کارمندا می تونه با خانوادش ّ گوشت گوسفندی تا ۱۵۰ ۶زارتومان بزنه دل طبیعت! عملا بن بست درانتظار طرحهایی مث اینه! مسولین محترم برسن به داد ملت وجیبش که شبانه روزی کارکردن هم جوابش ونمیده! بیکاری جوانان راحل گردن! هراران بار ثوابش ازطرح کردن این مسله فردی بهتره!و.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
بهتر است شنبه تعطیل شود.تا قطع مراودات با اقتصاد جهان به سه روز کاهش یابد.شنبه هم کانون خانواده محکم میشود.مثل پنجشنبه.از طرفی با کل دنیا همگام تر میشویم.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر شفیعی
۰۱:۴۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
اتفاقا به خاطر روابط بین الملل تهران می‌بایست پنجشنبه تعطیل نباشه و شهرستانها تعطیل باشن
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۱:۳۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
باسلام بنظر بده تعطیلی صددرصد به‌نفع دولت و اقتصاد میباشد چون ادارات پنجشنبه ارتباطشان از تهران قطع میباشد از طرفی ادارات پنجشنبه اصلا کارایی ندارند و کار نمی‌کنند ضمنا می‌توانند درجاهای حساس که با امور بین الملل سرکار داند تعطیل نکنند یا شیفت کاری بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۰:۴۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
باسلام ادب من فکرمیکنم کارمندان مراکزحساس نظامی انتظامی بیشترین کارانجام میدهند بصورت 24ساعته درخدمت هستند وچیزی بنام تعطیلات ندارندمثالی میزنم درمناطق عملیاتی درازا30روزکاری 20روز استراحت دارین شما حساب کنید پس اکثرکارمندان دولت ول مطلع هستن چون ارزش کارشون به یکساعت نمیرسه فقط قشرکارگر میمونه که یک روزکارنکنه به مشکل میخوره وگرنه من دیدم باچشم خودم تویکسری اداره جات خوشبختانه رومیزصندلیشون تکیه میدن باگوشیهاشون ورمیرند یاصحبانه میخورندیا دارن دردل میکنند من بنظرم باید تمامی کارمندان مثل پرسنل نظامی انتظامی وکارگر کارکنه تاقدرپول بدونه تا مملکت ما تکونی بخوره وگرنه پول انرژی هدرمیره کاری هم انجام نمیشود وحرف اخر دوروز تعطیل بشه باید جاده شمال رو 8بانده بکنند که دوستان اخرهفته توترافیک نمونندعلی برکت الله راستی 30روز720ساعت کارمیکنند تومناطق عملیاتی نیروهای نظامی انتظامی
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۰۰:۲۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
من که به برکت دولت هفت روز هفته تعطیلم چون مهندس بیکارم ولی پنجشنبه تعطیل نشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ساکی
۰۰:۰۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
به نظر من که سرباز معلم بودم و کار سخت معلمی رو تجربه کردم
تعطیلی دو روز در هفته رو ،یکی از ملزومات کار معلمی میدونم چون واقعا خستگی سر و کله زدن با دانش آموزا تو این دو روز از بین میبره کاری میکنه که یک معلم بعد از دو روز تعطیلی با انرژی بیشتری سر کار حاضر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
معلما که تو سال 6 ماه هم کار نمیکنن همیشه تعطیل اند باد بیاد برف بیاد تا تقی به توقی بخوره تعطیلن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام
عزیزی که گفته معلم ها ۶ ماه بیشتر کار نمی کنند گمان نکنم دوام بیاره ۳۰ تا بچه را فقط یک ساعت در کلاس تحمل کنه چه برسد به آن که در طول هفته حد اقل ۲۴ ساعت درس بدهد امتحان بگیرد تا دیروقت از وقت استراحت خودش و خانواده اش بگذارد و برگه صحیح کند.
یک معلم روزانه از ۸ صبح تا حدود ۲ و نیم که در کلاس حضور دارد فقط سه تا زنگ استراحت ۱۵ دقیقه ا ی دارد. وجدانا شما هم در طول روز اینقدر استراحت می کنید.
حقیر یک معلم هستم و به شغل خودم افتخار می کنم. با ۲۷ سال سابقه کار و دارای مدرک دکترای تخصصی(PhD). دریافتی من حدود ۳ میلیون و نود هزار تومان است. شما چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
مگه تحریم نیستیم و با دنیا نمیتونیم ارتباط مالی و اقتصادی داشته باشیم ، پس چه فرقی میکنه که تعطیل باشیم یا نباشیم . دعوا سر چیه بگذاریم مردم یه آب خوش از گلو شون پایین بره . این همه فشار کاری زیاد و دستمزد کم و نبود رفاه برا چی؟ این همه کار میکنیم تو جیب کی میره که نگران یک روز بی درآمدی شون باشند ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
جز تعداد بسیار کمی از ادارات دولتی بقیه روزی 2 ساعت کار مفید ندارن بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام اینکه از ۴۴ساعت کار الزامی برای کارمندان صحبت میشه خوبه ولی چرا معلمان را شامل نمیشه اونا کارمند نیستند یا خونشون سرختره حالا هر قدر هم کارشون با اهمیت باشه دلیلی نیست بقیه کارها بی اهمیت هستند این واقعا از عدالت بدوره سه ماه تابستان و ۲۴ساعت الزامی کار درهفته خب ایام عید و سه روز تعطیلی در هفته را حساب کنید سرجمع ۵ماه کار نمی کنند و خب توب اوقات بیکاری خودشون می توانند شغل دوم داشته باشن چرا فکری به حال این وضعیت نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تازه تو مدرسه هم بین کلاسها شون زنگ تفریح هم دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
خیلی از ادارات ساعت کاری از ۸:۱۵ صبح تا ۱۶:۱۵ است و پنج شنبه نیز تعطیل هستند ولی شعب شهرستان ادارت از ۸ تا ۱۴:۳۰ و پنج شنبه از ۸ تا ۱۳ سر کار میروند با یکسان سازی ساعت کاری ادارت در تهران و سایر استانها از ۸تا ۱۴ کل هفته مناسب است حاضریم هر روز تا ساعت ۱۴ کار کنیم تا ۱۶:۱۵ مجبوریم اضافه کار بیشتری باشیم
Iran (Islamic Republic of)
صدیق
۲۲:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
باسلام- اگر مدیران دستگاه دولتی از کار کارمندان خود میانگین کار بگیرند وآنرا در زمان کار انجام شده ضرب کنند ، متوجه می شو ند 80% نیروها روزی یک الی دوساعت و20% کامل کار می کنند ،؛به عبارتی 80% تا همان دوشنبه سرکار بیایند کافی است ، چه برسد به اینکه تا آخر هفته سر کار بیایند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
تعطیلی دو روزه مزایای بسیاری دارد که تمام کشورها د رحال اجرای ان هستند از جمله افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی و افزایش صله ارحام و افزایش گردشگری داخلی و افزایش درامد گردشگری روستاها و توزیع درامد و افزایش زیر ساختهای گردشگری و افزایش گردشگر خارجی و توزیع سفر در تمام سال و کاهش ترافیک جاده ای و کاهش امراض قلبی و روانی ولی با این نماینده ها هیچ امیدی به تصویب این طرح و طرحهایی مثل شفافیت ارا نمایندگان و مالیات بر عایدی سرمایه نیست
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۰:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
به اندازه کافی ما تعطیلی داریم این مسخره بازیها چیه فک و فامیلت درخواست دادند چرا همش ما طرحهامون غیر کارشناسی هست و چرا یک عده فقط اصرار دارند اجرایی بشه همش فقط دنبال تعطیلی هستیم یه موقع نظر بدید مقررات اداری را که اینهمه بی نظمی و کارمندان از زیر کار درمیرند رو داشته باشید برای همینه که از آخر همش اولیم خیلی کار می کنیم خسته میشیم هی دنبال تعطیلی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
الان که روز پنج شنبه تعطیل نیست
روز پنج شنبه به هر اداره ای مراجعه می کنیم از هر سه نفر یک نفر به خودی خود تعطیل می کنه و به تعطیلات میره
وای به این که روز پنج شنبه تعطیل بشه که به این بهانه روز شنبه هم خودشان به تعطیلات پایان هفته به صورت نوبتی اضافه خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
پنج شنبه ها به صلاح که تعطیل شود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۰۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
ملت در ایران ۶ روز از هفته را کار میکنند و از ۷ صبح تا ۹ شب سر کار هستند و وقتی بازنشسته میشن بازم کار دوم میکنند و بازهم مدعی هستیم که ملت کار نمیکنند... همه جای دنیا ساعت کاری ۳۸ ساعت در هفته است و در ایران ۴۴ ساعت
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۲۰:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اتفاقا برعکس ، تعطیلی پنج شنبه ها اولین‌ گام حمایت از کانون خانواده هاست ، دو روز تعطیلی آخر هفته بهترین فرصت دورهمی خانواده ها و رسیدگی به امورات عقب افتاده هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
تعطیلی 5شنبه به شرطی خوبه که ساعات کاری درطول هفته اضافه نشه.مادرکارمندی که تاساعت 4عصرسرکاره وبچش ساعت12از مدرسه تعطیل میشه باید چکارکنه؟بچه از مدرسه کجا بره؟
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی
۲۰:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اقا 5 شنبه ها ادارا بازن جوابگو نیستن دیگه اگه ساعت کاری رو یه روز کم کنیم دیگه چجوری جوابگو ارباب رجوع باشن؟ بعدشم شهرستانیا چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
به استحضار میرسونم کار ما طوری هست که وقتی میری بازدید از محلی تا ساعت ۳ الی ۴ طول میکشه و این باعث میشه که اضافه کاری دریافت کنیم درحالی که روزهای پنجشنبه من به شخصه هیچ نوع وقت بازدید نمیدم و خود پنجشنبه هم اصلا اداره ما بازدید کننده نداره پس بهترین شرایط اینکه پنجشنبه تعطیل بشه . جای دوری نیس اگه نماینده ها ببینن که پنجشنبه استان تهران تعطزله پس کجاش اقتصاد خابیده ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
قطعا منتفعانی که از تعطیل نشدن پنجشنبه نفع میبرند مخالفند..اما اقایون این طرح اگر بده چرا در تهران سالهاست احرا میشه به شهرستان که رسید شد اخخخخخ....باید پنجشنبه تعطیل شه باید .قاضی وکارمندقوه قضاییه بیچاره با یک جمعه که اونم سرکاره والبته ووقت کشیکم عصره واونم سرکاره میتونه چکاکنه...پس عدالت در تعطیلی پنجشنبه است..چون عملا ما تعطیلی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
به فکر طبقه کارگر هم باشید که خورد شدند ما جمعه ها هم میریم سرکار شیفت شب هم داریم ولی سر ماه فقط پایه حقوق را میدهند اخرش هم میگویند بچه بیارید ازدواج کنید این چه زندگی است که داریم !
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
واقعا دو روز تعطیلی نیازه مخصوصا واسه خود مجلسی ها که واقعا دارن زحمت میکشن و حیفه که دو روز تعطیل نباشه .
البته حسن دیگه ایی هم که دو روز تعطیلی داره اینه که تو هفته مردم اینقدر پول در میارن خوب باید هم تعطیل باشن که اون همه پولو خرج کنن . در کل دست مجلس و کلا هر سه قوه درد نکنه که این همه آرامش و راحتی رو واسه مردم به ارمغان آوردن . واقعا آفرین .
France
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
نگران مجلسی ها نباشید بیش از حد تعطیلات دارند دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۳۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
چشم بسته غیب گفتی
برای مجلسی ها تعطیلی معنی نداره هر وقت دلشان بخواهد می روند نه اینکه نمی روند.!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اگربه دلیل جمع بودن خانواده در آخر هفته هست که باید شامل شهرستانها هم باشد اما بدلیل تعاملات بین المللی که تعطیلی آنها شنبه یا یکشنبه هست عملا چهار روز امور اقتصادی در وقفه و تعطیلی هست که بضرر کشور میباشد . با توجه به اینکه کار مفید در کشور خیلی کمتر از ۸ ساعت هست و عدم تطابق با تعطیلات کشور های دیگر اصلا تعطیلی پنجشنبه صلاح نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ساعات کاری ادارات تا 14 و 30 است نه 14 این است که نماینده مجلس هم در محاسبات خود دچار خطا می شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بنظر بنده جز اینکه مردم سردرگم میشن هیچ نتیجه مثبتی نداره.الانم که پنج شنبه تعطیل نیست جوابگوی کارای مردم نیستند تا برسه تعطیل بشه که دیگه فاجعه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام به نظر من تعطیلی پنجشنبه ها اصلا اصلا جایز نیسته چون کاسبها هم ضرر بسیار میکنند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بهتر.ما که اصلا کار نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
البته پنجشنبه ها برای تهرانی ها که در آنجا همه وزارتخانه ها وبانک مرکزی و..که با اروپا باید ارتباط برقرار کنند تعطیل است تا راحت به شمال و مراکز تفریحی برسند ..
Iran (Islamic Republic of)
محمدتبریزی
۱۶:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اری ناشناس برای خودشان جایز است اما برای دیگران نه.
-
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
عدالت در ایران: برخی کارمندا کمتر از ما کار میکنن بیشتر از ما پول میگیرن
پنج شنبه و جمعه هم براشون مهم نیست هر موقع بخوان مرخصی فله ای میگیرن به ما هم که میرسه تایمکس میزارن باید انگشت بزنی ثانیه هاشم حساب شه
تعطیلی رو ولش کنید تبعیض ها رو بردارید
یه عزم جدی برای برابری حقوق و امتیازات همه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
درحال حاضر تمام وزارت خانه ها وبانکها در تهران هستن و5شنبه ها هم تعطیل حال اگر شهرستانها رو تعطیل کنید به کجای این ارتباط لطمه می زنه همان طور این این رفیقمون گفت = ظاهرا تعطیلی پنجشنبه ها فقط برای تهرانیها مفید است و برای شهرستانها مضر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
از بی کاری چه کارهایی می کنند این نماینده نماها؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
شکی نیست که این طرح فاقد هر گونه دستاوردی برای جامعه و بخصوص بنیان خانواده است. حامیان آن فقط مشتی توجیهات صرفا زیبا بدون پشتوانه پژوهشی ارائه میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
برزو
۱۲:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
یک کاری کنید از صبح تا ظهر کار کنند اضافه پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
در کل دنیا تعطیلی در هفته دو روز است بجز چند کشور انگشت شمار اگر تعطیلی پنج شنبه ها اینقدر مضر است چرا سالیان سال است که در تهران پایتخت اداری اقتصادی و مالی و ... مملکت پنج شنبه تعطیل است هیچ اتفاقی هم نیفتاده اگر عدالت در همه جا اجرا شود هیچ کس اعتراضی نمیکند و مطالبه ای هم نمیکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
کل دنیا.!!!
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۲:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
تبعیض بین ادارات برای تعطیلی روز های پنج شنبه صحیح نیست.
همه باهم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۲:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
تبعیض بین ادارات برای تعطیلی روز های پنج شنبه صحیح نیست.
همه باهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اقای محترم شماخودتون حسابی تو رفا ه هتسید کارمند ان را بهانه کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بقیه هفته هم بین التعطیلین
Canada
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
دزفول دو سه سالی میشه که پنج شنبه ها تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۱۲:۱۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بهترین راه تعطیلی شنبه ها است. چون در کشورهای دیگر شنبه تعطیل است. از نظر معاملات بانکی و مبادلات اقتصادی هیچ مشکلی در تبادلات بین المللی به وجود نخواهد آمد.اگر پنج شنبه تعطیل بشه ان وقت پنج شنبه جمعه برای کشور ما تعطیله و شنبه و یک شنبه برای خارجه ان وقت ما به مدت 4 روز از دنیا به دور خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
به خاطر تجکیم بنیان خانواده لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اگر خانواد براشون مهمه خانمها سر کار نروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اکه دولت ساعات کاری را زیاد کند باید روزانه به کارمندانش نهار بدهد با این حال شرایط اقتصادی کشور بدتر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی
۱۱:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
برا تهرانی ها خوب و برای شهرستانی ها بد. ای روزگار به این همه تبعیض
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
آقایی که گفتند اگه 5شنبه ها تعطیل بشه ارتباط بین کشور و دنیا 4روز قطع است باید خدمتشون عرض کنم که درحال حاضر تمام وزارت خانه ها وبانکها در تهران هستن و5شنبه ها هم تعطیل حال اگر شهرستانها رو تعطیل کنید به کجای این ارتباط لطمه می زنه همان طور این این رفیقمون گفت = ظاهرا تعطیلی پنجشنبه ها فقط برای تهرانیها مفید است و برای شهرستانها مضر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
یعنی کارشناسی وجود نداره ک بگویید چرا خروجی نداره این کارمند ها، 9 میلیون پول مفت برا دو تا امضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بازم مثل همیشه تهران عزیز دردانه میشه
در ضمن نانوا بیشتر کار میکنه نون سوخته یا خمیر بیرون میده درامد بیشتری هم داره
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۱:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
خانوم محترم شما میتونید در روزهای پنج شنبه شوهر خود را ازخانه بیرون کنید تا دعواتون نشه برای ما که مسافت خانه تا کار یک مسافت کوهستانی و خطرناکه خیلی سخته.چرا فقط فکر خودتون هستید.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بجای پنجشنبه باید شنبه تعطیل بشه که با تعطیلی یکشنبه میلادی هماهنگ تر باشه
ساعات کاری تو ایران وحشتناک بالاست و البته بی کیفیت و صد البته مزد و حقوق بسیار بی کیفیت تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ساعت کار در ژاپن رو می دونی؟!
Iran (Islamic Republic of)
رییسی
۱۰:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
من شدیدا موافق تعطیلی 5شنبه ها هستم ---یک کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
مگه اداره هم مهد کودکه .یا کارمندها هم بچه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ادارات تهران تعطیل باشه ولی استانها چه گناهی کرده اند چرا مرگ برای همسایه حق است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ایول به ایران و ایرانی که مسیر خوبیو پیش رو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اگه اینطوره حق ندارید فقط تهران رو تعطیل اعلام کنید

اگه تعطیلی بده برای همه بده
اگه خوبه برای همه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
یه نفر نیست به نماینده ها بگه وقتی برای تهران تعطیلعه چرا این حرفها را نمی زنند . تهران تعطیله مگه فرقی کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
تهران که تعطیله دیگه فرقی نمیکنه شهرستانها بخوان تعطیل باشن یا نه ، تهرانیها و بعضی وزارت ها از جمله علوم هر ساله ده روز تو تابستان تعطیلند ولی این امکان برای کارمندان علوم پزشکی مخصوصا قسمت اداری امکان پذیر نیست ، اون فردی هم که میگه ندادن تکلیف باعث سواد شدن دانش آموزان میشه باید خدمتتان عرض کنم کسی که درس بخواد بخونه ، می خونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
زمانی طرح تعطیلی دو روز در هفته در ایران جواب خواهد دا که دانش و پیشرفت و کارو اشتغال و درآمد عین اروپاییان باشه.
عزیزان فقط در اروپا دو روز تعطیلیو دیدن و تقلید از آن که موجب پیشرفت یک کشور نمیشه !!!
ایران اولا خودش اتومات تعطیله، چون روز به روز بجای پیشرفت داره پسرفت میکنه، حالا دو روزم تعطیل کنید یا نکنید اثری نخواهد داشت!
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
مجلسیها خودشون پنجشنبه ها تعطیلن بیخیال مردم
Sweden
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
9 ساعت کار در روز کار زمان حجر است .8 ساعت کار را کمتر کنید
Germany
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
از شدت بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
بهره وری آنقدر پایین هست که اگر سه روز درهفته هم تعطیل بشود مشکل آنچنانی رخ نمی دهد. اون برا ژاپن و کره و... هست که یه دقیقه هم ارزشمنده. اینجا4 روز هم تعطیل بشه بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
مشکل اینجاست که بر تعطیلی جمعه اصرار داریم وگرنه میتوانستیم همگام با دنیا یکشنبه را تعطیل رسمی و شنبه را نیمه تعطیل اعلام کنیم تا منطبق با بقیه کشورها حرکت کنیم ... یک تحقیق ارائه شده بود که نشان میداد تعطیلی یکشنبه میتواند باعث افزایش ارزش پول ملی در مقابل دلار شود چراکه تعطیلی صرافیها در روز جمعه خود سبب ایجاد بازار سیاه و دلالی میشود ...
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۶:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
خیلی کشورهاهم جمعه تعطیله .بی ارزش شدن پول ماهم ربطی به این چیزهاندارد.وقتی تویک کشورهمه می خواهندپول راحت به دست بیاورندوتفریح مهمترازکاره وجوان هاوقتشون راهدرمی دهنداین می شه
۱۲
آخرین اخبار