عشرت کردستانی، پرچمدار ایران در پارااُلمپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پرتاب وزنه‌ی رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، حافظ کل قرآن شدن فرزندش را جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، «بهاره جعفری»، یکی از حفاظ کل قرآن در کرمان است که از ۱۲ سالگی کار حفظ را در "موسسه قرآنی فاطمه الرسول امین شهر" شهرستان انار زیر نظر حجت الاسلام سیدفخرالدین مرتضوی، استاد و حافظ کل قرآن در مدت یک سال و سه ماه با موفقیت به پایان رسانده است، این دختر ۱۳ ساله، پس از ورود به این راه، به انتخاب خودش، نامش را به «زهرا» تغییر داده است.

جشن بانوی طلایی رقابت های جاکارتا برای حافظ قرآن شدن فرزندش + تصاویر

وی در حال حاضر زیر نظر استادش حجت الاسلام مرتضوی در حال آموزش دروس دوره‌ی ۴ ساله‌ی لیسانس و آمادگی برای آزمون تثبیت قرآن (مراحل کتبی و شفاهی) است و در کنارش ترجمه و تفسیر قرآن را نیز پیگیری می‌کند.

این حافظ ۱۳ ساله کرمانی تصمیم دارد در آزمونی که هر ساله برای حفاظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود، خود را آماده کند تا با آوردن حد نصاب نمره‌ی قبولی، اصل مدرک لیسانس علوم معارف اسلامی را دریافت کند.

جشن بانوی طلایی رقابت های جاکارتا برای حافظ قرآن شدن فرزندش + تصاویر

عشرت کردستانی، پرچمدار ایران در پارااُلمپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پرتاب وزنه‌ی رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه سال گذشته خدا توفیقی نصیب دخترم کرد که با عنایت خداوند و انتخاب خودش، قدم در راه حفظ قرآن بگذارد، به نخستین استارت این کار اشاره کرد و گفت: سال گذشته، مهمان برنامه‌ی "عیدانه، دخترانه" از شبکه‌ی افق بودیم، در کنار ما یک دختر خانم (خانم منیری ـ. حافظ ۱۵ ـ ۱۶ جزء قرآن) حضور داشتند، تا زمانی که تایم برنامه آغاز شود، ما مدتی با هم همصحبت شدیم، بعد از برگشتن، دخترم خیلی پیگیر این بود که حافظ قرآن شود.

وی افزود: پدر این دختر خانم، حجت الاسلام منیری یکی از اساتید برجسته‌ی کشوری هستند، که پس از مشورت با وی، متوجه شدم ایشان هم، برنامه شان برای حفظ را از حجت الاسلام مرتضوی در شهرستان انار می‌گیرند.

کردستانی تصریح کرد: تا پیش از این تصمیم داشتم برای اینکه دخترم به هدفش برسد، هر مؤسسه‌ای که عملکرد خوبی داشته باشد ولو اینکه در یک استان دیگر باشد، این برنامه ریزی را انجام دهم تا نتیجه بگیرم، بعد از مشورت با حجت الاسلام منیری با مؤسسه قرآنی فاطمه الرسول امین شهر انار با مدیریت حجت الاسلام سیدفخرالدین مرتضوی استاد و حافظ کل قرآن آشنا شدم.

وی با اعلام اینکه مراجعان به دو صورت غیرحضوری و حضوری از این مؤسسه خدمات می‌گیرند، یادآور شد: من تصمیم گرفتم، فرزندم یک سال به صورت تمام وقت آموزش خود را در این مؤسسه پیگیری کند، پس دخترم به مدت یک سال از خوابگاه این موسسه در کنار علاقه مندانی از سایر استان‌های کشور استفاده کرد.

جشن بانوی طلایی رقابت های جاکارتا برای حافظ قرآن شدن فرزندش + تصاویر

کردستانی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد این مؤسسه گفت: هیچ گاه فکر نمی‌کردم در استان کرمان، چنین موسسه ای، با چنین تخصص، توانایی، پتانسیل، کادر مجرب و با بینشی وجود داشته باشد.

پرچمدار ایران در پارااُلمپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پرتاب وزنه‌ی رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا افزود: برنامه‌ی این مؤسسه به این نحو نیست که یک نسخه‌ی واحد برای همه‌ی هنرآموزان پیچیده شود، بلکه پس از یک مصاحبه‌ی حضوری، با هر کسی بر اساس استعداد خودش کار می‌شود.

کردستانی افزود: حجت الاسلام مرتضوی، از اساتید بلندپایه حوزه‌ی قم است که در گذشته بالاترین سطح حوزه را تدریس می‌کرده، ولی تصمیم گرفته اند، مابقی عمرشان را در زادگاه و روستای پدریشان به ارائه خدمات قرآنی به فرزندان این مرزو بوم سپری کنند.

جشن بانوی طلایی رقابت های جاکارتا برای حافظ قرآن شدن فرزندش + تصاویر

وی با اعلام اینکه اگر دخترم در آزمون سالانه‌ی حفاظ قرآن موفق شود، مدرک لیسانس علوم معارف اسلامی از دانشگاه ملی را دریافت می‌کند، تصریح کرد: هدف وی این است، بتواند در آینده انسانی کامل که عامل به قرآن، مؤدب به اخلاق الهی، حافظ و مأنوس با قرآن بار بیاید و از نظر علمی و آگاهی در سطحی باشد که بتواند بعد‌ها مبلغ خوبی برای جهان اسلام باشد، همچنین تصمیم دارد، مدارج علمی را در رشته‌ی علوم معارف قرآنی که مورد علاقه اش است تا مقطع دکترا و بالاتر ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موفقیت‌های خودش در عرصه‌ی ورزش اشاره کرد و یادآور شد: اگر چه بار‌ها برای موفقیت هایم این حس شیرین را تجربه کرده ام و تلاش کرده ام در جبهه‌ی ورزش مبلغ خوبی باشم، اما وقتی انسان موفقیت فرزندش را می‌بیند و با تمام وجود احساس می‌کند که وی در اوج اوج کمال و در راه کلام خدا قدم گذاشته، به حسی فراتر از شیرینی‌های گذشته دست می‌یابد که امیدوارم نصیب همه شود.

انتهای پیام/ب

گفت و گو  از مریم سادات بهادر

برچسب ها: قرآن ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.