لزوم خدمات درمان تجمیعی

راه موفقیت بخش درمان در غرب مازندران ارائه خدمات تجمیعی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست مشترک هیئت رییسه این دانشگاه با مسئولان شهرستان رامسر با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین شهرستان‌ها قائل نیستیم و نگاه ما به همه استان در بخش بهداشت و درمان یکسان است گفت:مانع اصلی این است که هرکسی میخواهد سهم خودش را جدا بگیرد، اما برای توسعه باید همه کنارهم باشیم.

وی افزود: راه موفقیت بخش درمان درغرب مازندران با توجه به شرایط خاص منطقه این است که بصورت تجمیعی فعالیت و امکانات را تقسیم بندی کنیم تا کیفیت افزایش یابد.

موسوی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار نیرو در بخش بهداشت و درمان استان فعالیت دارند و با توجه به وضع اقتصادی کشور پرداخت حقوق‌ها شرایط را سخت کرده است گفت:در پروژه پردیس بین الملل رامسر دوبرابر تهعد خود با توجه به افزایش سطح پروژه هزینه شد که نیاز است شهرستان نیز همکاری بیشتری در بحث امکانات این پروژه با دانشگاه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مراکز غربالگری از پروژه‌های طرح تحول سلامت است و در سراسر کشور متراژ خاصی دارند، اما در رامسر بیشتر است و برای اتمام آن به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در سال گذشته با رایزنی‌ها توانستیم ۱۰ پزشک عمومی برای استان بگیریم گفت: از این تعداد فقط ۸ نفر در استان ماندند که باید در کل استان تقسیم می‌شدند.

این مسئول تعداد جذب پزشک طب اورژانس را در کل استان ۴ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه تقسیم این ۴ نفر در کل استان بسیار دشوار است گفت:: در سال گذشته ۶۰ درصد نیرو‌های تخصصی استان را به غرب مازندران اختصاص دادیم و برای سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

موسوی درخصوص وضعیت بیمارستان کتالم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی فقط ناظر بر این بیمارستان است گفت:: ما تاکنون به عنوان ناظر خیلی به بیمارستان کتالم کمک کردیم، اما نباید جای پاسخگو و کمک کننده عوض شود.

وی افزود: وقتی مجموعه‌ای امکانات درمانی را تحویل می‌گیرد، ولی به تعهداتش عمل نمیکند باید پاسخگو باشد.

این مسئول افزود: وقتی برای مردم خدمتی شروع می‌شود نباید فقط به درآمدش فکر کرد و زمانی که صرفه دارد کار کرد و زمانی که دیگر صرفه اقتصادی ندارد کار را رها کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان قول کمک این دانشگاه به دانشگاه آزاد را داد و با بیان اینکه برخی میخواهند مسائل را اجتماعی و امنیتی کنند افزود: دانشگاه آزاد باید به تعهداتش عمل کند در غیر اینصورت ما بصورت قانونی برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

 



بررسی امکانات درمانی غرب مازندران

برچسب ها: پزشکی ، دانشگاه آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار