عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد؛

همه باید برای اجرایی شدن بیانیه «گام دوم انقلاب» تلاش کنند/گام دوم انقلاب نقشه راهی است که باید اجرایی شود/تیر تهاجم دشمن به سنگ خورده است

استادان و طلاب علوم دینی با تجمع در مدرسه فیضیه، حمایت خود را از بیانیه گام دوم انقلاب اعلام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله خاتمی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در جمع استادان و طلاب علوم دینی که در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب در مدرسه فیضیه قم تجمع کرده بودند، مهمترین پیام این تجمع را نشان دادن هویت انقلابی حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حوزه علمیه از ابتدا انقلابی بوده، انقلابی مانده و انقلابی خواهد ماند و دشمن آرزوی جدایی حوزه و انقلاب اسلامی را به گور خواهد برد.

وی با بیان اینکه حمایت از این بیانیه نباید در قالب تجمع‌های اینچنینی باقی بماند افزود: آنچه دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است عمل به نکات دقیق و مهم این بیانیه است چرا که ایشان وقت زیادی برای تدوین این بیانیه صرف کرده اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به پیشرفت‌های بی شمار کشور در طول چهل سال گذشته گفت: ایران در حلقه آتش، همچون گلستانی امن به حیات خود ادامه می‌دهد، اما عده‌ای این ثبات و امنیت را نمی‌بینند.

آیت الله سید احمد خاتمی افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه که جلوه‌های آن در ایام اعتکاف، ماه محرم و رمضان با حضور و اشتیاق مردم به ویژه جوانان دیده می‌شود را از برکات انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: این به معنای این است که تیر تهاجم فرهنگی دشمن به سنگ خورده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۵۷ سال در این کشور مشی مسئولان، خط آزادی ستیزی، استقلال ستیزی و اسلام ستیزی بود افزود: روزی جلادان طاغوت با تهاجم به همین مدرسه، هرکه را توانستند زدند؛ رژیمی که اساسش براساس دین ستیزی و مردم ستیزی بود، متاسفم که چرا برخی، دیروز سیاه را فراموش کرده اند و در کمال وقاحت می‌گویند آزادی در دوران طاغوت بیشتر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایستادگی روزافزون در برابر زورگویان و قلدران را از دیگر برکات انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: آمریکا پس از فروپاشی شوروی می‌خواست ابرقدرت بی رغیب جهان شود، اما آن‌هایی که به فضل خدا او را به زیر کشاندند ملت بزرگ ایران بودند.

آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به الزامات تحقق آینده افتخار آمیز انقلاب اسلامی در بیانیه رهبری از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد قوی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال، آزادی و عزت ملی در روابط خارجی، مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی دینی به تشریح عناصر لازم برای تحقق این الزامات پرداخت.

آیت الله سید احمد خاتمی تقویت ایمان به خدا و وعده‌های الهی را اولین عنصر برای تحقق این الزامات خواند و عنوان کرد: آن چه این انقلاب را به وجود آورد و چهل سال سبب پیروزی آن شد، ایمان به خدا بود که دشمنان می‌خواهند این باور را کم کنند، ساده انگاری است که برخی جلوه‌های بی دینی در کشور عادی تلقی شود.

آیت الله خاتمی گفت: تردید نکنید بی حجابی و بدحجابی‌های فزاینده عادی نیست و توطئه دشمن است،عضو شورای عالی حوزه، عزت انقلاب را در عمل به همه ارکان دین دانست و گفت: همان دینی که اختلاس و دزدی و غارتگری را قبول ندارد، بی حجابی و بدحجابی را نیز دهن کجی به اسلام می‌داند.

آیت الله سید احمد خاتمی خطاب به مسئولان فرهنگی کشور بیان کرد: مردم تا کی باید بشنوند که در فلان نمایشگاه فلان فساد اخلاقی رخ داده و در جای دیگر مراسم رقص و پایکوبی برپا شده است؟

آیت الله خاتمی اطاعت از ولی فقیه را وظیفه همگان دانست و افزود: درود بر مردمی که از آغاز انقلاب تا کنون وفاداری خود را به نظام ولایی به بهترین شکل نشان داده اند؛ خصوصا در ۲۲ بهمن که طبق آمار‌ها در بسیاری از شهر‌ها شاهد افزایش پنجاه درصدی جمعیت بودیم که این نشان می‌دهد مردم راه خود را پیدا کرده اند و آن اطاعت از ولایت است.

وی خطاب به همگان افزود:اگر ارزش‌های دینی برپا باشد، پیروزید.

وی وحدت و همدلی در همه عناصر نظام را عامل بالندگی نظام دانست و افزود: مردمی که گرانی لجام گسیخته را با تمام وجود لمس می‌کنند به نظام وفادارند؛ مسئولان محترم هم باید خود را با اصول نظام و انقلاب اسلامی تطبیق دهند.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه ما در یک مجموعه هستیم خطاب به طلاب تصریح کرد: همه اعضای شورای عالی بدون استثناء یک ریال حقوق و حق الجلسه نمی‌گیرند و تمام دغدغه هایشان اجرای آرمان‌های رهبر انقلاب و مراجع تقلید است.

وی ابراز کرد: تردید نکنید دغدغه معیشت شما دغدغه شورای عالی و مدیریت هم هست و ما با همه وجود برای حل مشکلات مردم و به خصوص برادران عزیز طلبه تلاش می‌کنیم.

آیت الله خاتمی رشد علمی طلاب، همراهی با مردم، ولایت و انقلاب را از دیگر نکات مهم دانست و افزود: به عنوان طلبه‌ای که در متن مردم هستم احساس می‌کنم جریان‌هایی هستند که ناراضی پروری می‌کنند.

وی با اشاره به جمله ترامپ مبنی بر اینکه فشار‌ها را بر ایران به حدی می‌رسانیم که برای مردم قابل تحمل نباشد،اشاره کرد: امروز بدترین منکر در این کشور ناراضی کردن مردم است، اما این بشارت را می‌دهیم که این پایان خط دشمن است و مردم ما آنقدر مقاومت می‌کنند که آمریکا را به ذلت بنشانند.
آیت الله خاتمی از مقاومت در برابر دشمن، عزت ملی و استکبار ستیزی به عنوان دیگر عناصر عزت ملت ایران نام برد و افزود: عظمت امروز ملت از رهگذر مقاومت ۴۰ ساله در مقابل دنیای استکبار است.

وی ادامه داد: به لطف خدا ملت ایران اجازه نخواهد داد دشمن از طریق این لوایح استکباری وارد شود چرا که این کشور، کشور امام حسین است و کشور هیهات من الذله است.

آیت الله خاتمی خطاب به حضار گفت: امروز دشمن می‌خواهد لوایح استکباری‌ای را که ۴۰ سال پیش مردم از در بیرون کردند را امروز از پنجره وارد کند، اما باید بداند که این آرزو را به گور خواهد برد.

انتهای پیام/ح

تجمع طلاب درحمایت از گام دوم انقلاب در مدرسه فیضیه قم برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار