بر مدار موفقیت همچون حسابی

ایرج حسابی فرزند دکتر حسابی از زندگی پدرش در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک گفت

بر مدار موفقیت همچون حسابی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت روز مهندس همایش «بر مدار موفقیت همچون حسابی» با محوریت رهنمودهای مهندس ایرج حسابی از شخصیت و‌سیره ی زندگی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران با سخنرانی مهندس ایرج حسابی در دانشگاه صنعتی اراک  برگزار شددر این همایش فرزند دکتر حسابی،در مورد نگاه و طرز زندگی دکتر محمود حسابی صحبت کرد.

ایرج حسابی از کودکی دکتر حسابی در بیروت میگوید،اینکه دکتر به علت مشکلات متعدد چگونه در مدرسه مسیحیان مشغول تحصیل میشود اما با حضور مادری به نام گوهرشاد در سن ۹ سالگی حافظ قرآن و در سن ۱۱ سالگی دیوان حافظ را از بر میشود.

ایرج حسابی گفت:باید برای خوب سخن گفتن،باید خوب شنید.این راهی است که میتوان با مردم ارتباط برقرار کرد.

وی افزود:ما باید از ایران و مفاخر ایران بیشتر بدانیم،جای تاسف است که ما از حافظ و شاهنامه و هزاران فرهنگ ایرانی دور‌ مانده ایم و از آنها غافلیم.

فرزند دکتر حسابی ادامه داد:از قول پدرم میگویم که همیشه میگفت ما جای محصول صنعتی باید عادت صنعتی بیاوریم.

ایرج حسابی از کودکی اش در کنار پدر میگفت که باید هر شب فکری جدید به پدر ارایه میداد تا در روز بعد با کمک دکتر حسابی آن را عملی میکردند.

محمود خان میرزا حسابی فیزیکدان، سناتور، یکی از وزیران آموزش و پرورش در زمان سلطنت پهلوی و بنیانگذار فیزیک دانشگاهی در ایران بود.

دکتر محمود حسابی پدر علم فیزیک ایران،پدر مهندسی نوین ایران،پدر فرهنگستان ایران،پدر علوم نوین ایران متولد ۱۲۸۱ بود و در سن ۹۰ سالگی به دلیل بیماری قلبی فوت کرد.

انتهای خبر/ی

وصیت دکتر حسابی:جای محصول صنعتی باید عادت صنعتی بیاوریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.