مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان، دستاورد دانش آموز محوری را عامل تحول آفرینی آموزشی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جاسم نعیمی، مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان در آئین افتتاحیه جشنواره جابر بن حیان که با حضور زاهد فردوس پناه، معاون فرماندار‌ی شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر گفت: مشارکت دادن دانش آموز در فرآیند یادگیری، ساختاری دقیق که ضمن ایفا نمودن نقشی محوری، پیامد‌های مثبتی به همراه خواهد داشت.

دستاورد دانش آموز محوری عامل تحول آفرینی در آموزش

وی با اشاره با استنتاج‌های دقیق، کارساز و سازنده از گنجاندن این طرح در برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش بیان داشت: متصدیان امور می‌بایست ضمن دوری جستن و نادیده گرفتن راهبرد‌های نمایشی و غیر کاربردی، با ارائه الگویی برمبنای قواعد معتبر و توانمند، با ویژگی‌های شرح و بسط بیشتر، سازمان یافته‌تر و دادن سمت و سوی مطلوب، نافع و ارزشمند به رخداد‌های مرتبط، نوید بخش دست یابی به رشد و تعالی آموزشی باشند.

نعیمی با بیان آفت‌های ملزم کردن دانش آموز به پیروی از ترتیبات و قواعد خاص فاقد برنامه ریزی، نارسا و دارای تضاد بنیادی با واقعیت‌های ملموس، از فراهم نمودن بستری منطقی دارای سلسله مراتبی با محوریت مرتفع شدن اشکالات و نواقص و ترسیم چشم اندازی روشن به عنوان اقدامی کاملا هوشیارانه و مدبرانه جهت نیل به جایگاه مورد انتظار آموزشی نام برد.

دستاورد دانش آموز محوری عامل تحول آفرینی در آموزش

مدیر آموزش و پرورش دشت آزادگان از برگزاری طرح جابر بن حیان به عنوان فرصتی با قابلیت حذف شیوه‌های ناسازگار و ناکارآمد، چاره اندیشی به منظور بهبود عملکرد یادگیری و سرمایه گذاری در جهت اعتلای روند تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: ورود به چنین عرصه‌هایی و اعتبار بخشیدن به آن‌ها با اتخاذ رویکردی مترقی می‌تواند زمینه ساز ترغیب، کاستن مقدمه چینی‌های مخل و عاملی مستقیم برای رسیدن و قرار گرفتن در بافتی مناسب از موقعیت برتر یادگیری باشد.

دستاورد دانش آموز محوری عامل تحول آفرینی در آموزش

در ادامه عیسی دحیماوی، معاونت آموزش ابتدایی به ارسال ۳۵۰ اثر به این جشنواره و افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: آثار به مدت یک هفته در معرض دید فرهنگیان و دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

وی ضمن اشاره به اعلام نتایج در پایان اسفندماه تصریح کرد: این آثار در ۲ قسمت جمع آوری اطلاعات در مورد یک پدیده (پایه‌های اول، دوم و سوم) و ساخت یک وسیله آموزشی از اشیای دور ریختنی (پایه‌های چهارم، پنجم و ششم) به جشنواره ارسال شده اند.

در پایان از عوامل اجرایی جشنواره تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/گ

ایجاد تحول در آموزش با دستاورد‌های دانش آموز محوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.