ظریف در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش:

سفر چراغ‌خاموش ترامپ دلیلی بر پایان سلطه آمریکا بر جهان است/ مقابل قدرت‌های جهانی مقتدرانه ایستاده‌ایم/ موشک را خودمان با اتکا بر متخصصان داخلی می‌سازیم

وزیر امور خارجه گفت: متخصصین ما هرجا در تنگنا قرار گرفتند آن را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرده اند و ساخت موشک تنها نمونه‌ای از آن است.


سلطه‌گری در دنیا به پایان رسیده است/ تصمیم‌های مهم تنها در غرب اتفاق نمی‌افتدبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست بررسی تحولات منطقه‌ای و تاثیر آن بر امنیت جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم وزیر امورخارجه اقتدار کشور را مدیون مردم دانست و افزود: به لطف خدا و برکت مردم سرافراز ایران و حضور مقتدرانه نیرو‌های مسلح، چهل سالگی انقلاب را جشن گرفتیم. حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ما همچنان پای انقلاب و دستاورد‌های آن ایستاده اند.

وی تصریح کرد دشمنان معتقد بودند که ما چهل سالگی انقلاب را نخواهیم دید این در حالی است که از همان ابتدا نیز با برافروختن آتش جنگ سعی در براندازی انقلاب داشتند و معتقد بودند که انقلاب دو سالگی خود را تجربه نخواهد کرد!

ظریف در ادامه افزود: چیزی که این انقلاب را با چنین اقتداری در دنیا نگه داشته است استقلال آن و پافشاری مردم بر این استقلال بوده است. دستاوردی که بعد از سال‌ها استعمار قدرت‌های جهانی در ایران به وجود آمد.

وزیر امور خارجه، امنیت کشور را درون زا توصیف کرد و افزود: ترامپ بار‌ها کشور‌های منطقه را تحقیر کرده و امنیت آن‌ها را به خاطر وجود آمریکا می‌داند این در حالی است که کشور ما بدون وابستگی به دیگران و با تکیه بر داخل کشور امنیت مثال زدنی را در منطقه به وجود آورده است.

وی افزود: ما به لطف انقلاب اسلامی در هیچ زمینه‌ای وابسته به دیگران نیستیم و به همین دلیل سلطه گری را نخواهیم پذیرفت در حالی‌که سلطه طلب نیز نمی‌باشیم.

 ظریف بیان کرد: ما براساس آیات قرآن اصالتا نخواهیم پذیرفت که شخص یا قدرت دیگری را به عنوان سرپرست و بالا دست خود بپذیریم.

ظریف تصریح کرد: در دنیا اتفاق نادری رخ داده است و جهان پساغربی شکل گرفته و به نوعی سلطه گری در دنیا به پایان رسیده است. به عنوان مثال، رییس جمهور آمریکا گفت: ما با هزینه هفت تریلیون دلار با چراغ خاموش به عراق سفر می‌کنیم و دلیل این چیزی جز پایان سلطه آمریکا بر جهان نیست.

وی در ادامه افزود: محل قدرت نیز در دنیا متکثر شده و تصمیم گیری‌های مهم تنها در غرب اتفاق نمی‌افتد و ما امروزه شاهدیم که تحولات دنیا در جای جای این جهان اتفاق می‌افتد. برای مثال در منطقه ما آمریکا به عنوان قدرت نظامی به ظاهر خواستار کاهش تنش در سوریه شد، ولی نتوانست با تمام ابزاری که در اختیار دارد این مهم را به وقوع برساند و این سه کشور ایران، روسیه و ترکیه بودند که تنش‌ها را در سوریه به کم‌ترین حد ممکن رساندند و این نشان دهنده به هم خوردن قدرت و متکثر شدن آن است.

محمد جواد ظریف به قدرت ایران در حوزه نظامی و دیپلماسی اشاره و بیان کرد: در دنیا کسی برای ما تصمیم نمی‌گیرد و این خود ما هستیم که در منطقه پر تلاطم خاورمیانه برای سرنوشت خود با بهره گیری از قدرت میدانی که شامل توان مردمی، فرهنگ ایثار و شهادت و اقتدار نیرو‌های مسلح و قدرت موثر دیپلماسی است تصمیم می‌گیریم و به نوعی بعد از انقلاب به خودباوری رسیده ایم طوری که در مقابل قدرت‌های جهانی در زمینه‌های مختلف مقتدرانه ایستاده ایم.

وزیر امورخارجه در پایان گفت: دلیل عصبانیت آمریکا و برخی از کشور‌های غربی این است که ما موشک را خودمان با اتکا بر متخصصین داخلی می‌سازیم و به آن‌ها وابسته نیستیم. البته زمانی که ما برای دفاع از حریم کشورمان نیازمند به موشک برای دفاع بودیم هیچ کشوری به ما موشک نداد. باید گفت: فقط در زمینه موشک نیست که ما به این حد از پیشرفت رسیده ایم، متخصصین ما هرجا در تنگنا قرار گرفتند آن را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرده اند و ساخت موشک تنها نمونه‌ای از آن است.

در ابتدای این مراسم نیز امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در سخنانی به نقش مهم دیپلماسی در تحولات دنیا اشاره کرد و گفت: مسیر ارتش و نیرو‌های مسلح همان اسلام ناب است و هدف ما در ماموریت‌های ابلاغی، کمک به اعتلای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و در مسیر سربازی امام زمان (عج) به نوعی با شما عزیزان در وزارت امور خارجه همکار هستیم و تنها تفاوت ما در ابزاری است که از آن بهره می‌گیریم. ما در نیرو‌های مسلح با تسلیحات نظامی امنیت را تامین می‌کنیم و شما با ابزار دیپلماسی از اهداف و راهبرد‌های کشور عزیزمان در برابر قدرت‌های جهانی دفاع می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
این دلش را به چی خوش کرده .مردم دارن له میشن .fatf هم برای نشان دادن بدعهدیه اروپایی هاست ما که اون را هم قبول کنیم بعدش میاد با خنده میگه دیدید به دنیا فهموندیم که اروپا هم مثل امریکا بده.عای برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
به امید نابودی آمریکا به همراه اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
مگه ایشون قرار نبود استعفا بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
این هم مثل برجامه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
ما کشور مستقل هستیم اگر بعضی ها که اصرار به تصویبFATF وCFT و اینستکس و........ دارند بذارند ، ما انشاالله همچنان مستقل خواهیم ماند.
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسین
۱۹:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
اگر در ساخت موشک از نخبگان وطنی استفاده می کنیم یعنی بی جانب می توانیم
پس چرا در خودرو که به مراتب نیاز کمتری به دانش دارد از نخبگان وطنی استفاده نمی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
لارستان کهن
۱۹:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام
چون تعدادی به صنعت خودرو چسپیدن و خون این مردم را میمکن و
نمی زارن این انقلاب های جهادی در این صنعت کار کنند اگر به این صنعت خودرو و تاریخچه آن بنگریم خود شاهد هزاران جواب خواهد بود و برعکس آن به صنعت موشکی بنگریم خود شاهد این انقلابی های جهادی و حشهید حسن مقدم هار خواهیم دید که جانشان می دن برای این مملکت و انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
لارستان کهن
۱۹:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
سلام نمی دانم چه اتفاقی افتاده حالا به فکر ساخت موشک هستند تا دیروز زبان مذاکره بود حالا ساخت موشک ان شا الله که خیر باشه
United States of America
nima
۱۹:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
شماکه دست به امضاتون خوبه درلوایح وکنوانسیون یه لایحه پیداکن این موشک سازی هم تحریم بشه راحت بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
عمارها کجایید؟؟؟ مقداد ها کجایید ؟؟؟ فرزند علی را تنها مگذارید و نخواهیم گذاشت !!! گام دوم انقلاب را پشت رهبریمان بلند خواهیم کرد و بر سر استکبار و وابستگان غرب فرود خواهیم آورد انشاءالله بزودی زود زوووووووود
آخرین اخبار