برگزاری اعتکاف نوروزی در ۱۵۰ مسجد خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: آیین معنوی اعتکاف امسال همزمان با عید نوروز در ۱۵۰ مسجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

به گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، گزارش حجت‌الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان این که آیین معنوی اعتکاف امسال همزمان با عید نوروز در ۱۵۰ مسجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم امسال از ۲۹ اسفندماه و همزمان با ۱۳ رجب آغاز شده و تا دوم فروردین سال ۹۸ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هزینه شرکت در آیین اعتکاف نسبت به پارسال افزایش نیافته است ، افزود: علیرغم افزایش قیمتی که این روز‌ها شاهد هستیم ، ‏از هر معتکف ۲۵۰ ‏هزار ریال بابت خدمات سه روزه دریافت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از همکاری استانداری و سازمان صنعت و معدن تجارت برای تأمین اقلام غذایی با تعرفه دولتی خبر داد و گفت: این اقلام در اختیار مساجد میزبان معتکفان قرار داده می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: با توجه به تقارن آیین اعتکاف با نخستین روز‌های سال نو، شعار تدبر، توسل و تحول برای اعتکاف امسال انتخاب شده و آیین ویژه تحویل سال نو نیز در مساجد برگزار می‌شود. ‏

وی با اشاره به این که آیین اعتکاف سال گذشته در ۱۰۰ مسجد خراسان شمالی برگزار شد، گفت: پارسال ۷ هزار معتکف در آیین اعتکاف استان شرکت کرده بودند که ۸۲ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دادند.

خادمی افزود: نام نویسی از متقاضیان شرکت در اعتکاف از نیمه اسفندماه جاری آغاز می‌شود که تا ۲۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

اعتکاف، مراسمی معنوی برای پایش جسم و جان است که به مدت ۳ روز و با حضور شبانه روز معتکف در مسجد ، همراه با عبادت و روزه داری برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ب 

برگزاری اعتکاف نوروزی در مساجد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.