مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قم مطرح کرد؛

اجرای طرح بوم گردی در روستا‌های قم

چهرگانی گفت: طرح ایجاد فضا‌های بوم گردی در روستا‌هایی از استان که ظرفیت اجرای آن را دارد، انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سجاد چهرگانی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قم گفت: برای اجرای این طرح، آموزش‌های لازم به روستائیان داده خواهد شد و آنان فضا‌هایی در داخل خانه هایشان و یا در دل طبیعت روستا را به همان سبک سنتی، برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌کنند.

وی افزود: با اجرای این طرح فرهنگی و خدماتی، بسیاری از روستائیان حتی می‌توانند یک اتاق از خانه خود را به عنوان مکان استقرار گردشگران مناسب سازی کنند و به درآمد قابل توجهی از محل اقامت میهمانان دست یابند.

وی ادامه داد: رونق یافتن بازار فروش صنایع دستی و سایر محصولات تولید شده توسط روستائیان از دیگر مزایای اجرای طرح بوم گردی و حضور پرتعداد گردشگران علاقه‌مند به طبیعت در روستا‌های قم است.

چهرگانی گفت: حفظ جمعیت ساکن در مناطق روستایی تنها با ایجاد اشتغال پایدار و تامین معیشت روستائیان امکان پذیر است و در این رابطه اجرای طرح بوم گردی می‌تواند نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشد.

وی بیان کرد: حضور در مناطق روستایی قم به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی و طبیعت مطلوب، برای بسیاری از گردشگران داخلی و بین المللی جذاب خواهد بود و می‌توان با فراهم کردن امکانات و خدمات مورد نیاز ایشان در قالب اجرای طرح بوم گردی، زمینه تحول اقتصادی در این مناطق را فراهم کرد.

جمعیت روستایی قم در همه بخش‌های این استان پراکنده اند؛ قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام /الف

طرح بوم گردی در روستا‌های قم اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.