توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و کودکان آسیب پذیر در شهرستان فریمان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان گفت: ۱۴۰۰ بسته غذایی بین مادران و کودکان آسیب پذیر در شهرستان فریمان توزیع می‌شود.

توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و کودکان آسیب پذیر در شهرستان فریمانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد پاینده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان گفت:از ابتدای امسال تا کنون ۹۶۰ سبد غذایی حمایتی بین مادران باردار و کودکان آسیب پذیر در زمینه سوء تغذیه در مناطق شهری و روستایی شهرستان توزیع شده تا پایان سال در مجموع ۱۴۰۰ سبد غذایی در سطح شهرستان فریمان توزیع خواهد شد.

وی افزود: توزیع سبد‌های غذایی ویژه مادران باردار با هدف حمایت تغذیه‌ای مادران باردار نیازمند، از جمله برنامه‌های حمایتی واحد بهبود تغذیه وزارت بهداشت است که با همکاری موسسه بنیاد علوی اجرا می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این مطلب که تا کنون ۶۶۰ سبد حمایتی مربوط به بنیاد علوی در سه دوره بین مادران باردار نیازمند توزیع شده است، ادامه داد: این سبد‌های حمایتی حاوی ۱۵ قلم مواد غذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، گوشت مرغ، نخود، سویا، ماکارونی، بلغور جو، خرما، تن ماهی، پنیر، روغن و حلوا شکری است.

پاینده تصریح کرد: در این طرح، مادران نیازمند از سوی پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت روستایی پس از شناسایی بر مبنای دستورالعمل وزارت بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان، معرفی می‌شوند.

وی افزود: در این برنامه مادران باردار نیازمند، تحت پوشش برنامه حمایتی غذایی از ابتدای بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان قرار می‌گیرند و هر ۲ ماه یک بار سبد غذایی دریافت می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فریمان گفت: توزیع بسته حمایتی بین کودکان نیازمند نیز با هدف مقابله با سوء تغذیه این کودکان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۴ دوره و هر دوره ۵۰ بسته (جمعاً ۲۰۰) تهیه و توزیع شده است.

پاینده با بیان اینکه تعداد ۱۰۰ سبد غذایی دیگر نیز در اوایل اسفند ماه با همکاری آستان قدس رضوی بین مادران و کودکان نیازمند توزیع شده است افزود: سوء تغذیه شدید در اوایل دوران بارداری سبب بروز عوارض جسمی و ذهنی در جنین و در اواخر بارداری سبب کاهش رشد و تولد نوزاد کم وزن می‌شود.

انتهای پیام//م. ن
 

توزیع 1400 سبد غذایی در فریمان

برچسب ها: تغذیه ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.