گزینه ترامپ برای سفارت عربستان:

در صورت تأیید صلاحیت سعودی‌ها را درباره قتل خاشقجی تحت فشار می‌گذارم

«جان ابی‌زید» مدعی شد در صورت تأیید صلاحیت، مقامات سعودی را درباره قتل وحشیانه خاشقجی تحت فشار قرار خواهد داد.

در صورت تأیید صلاحیت سعودی‌ها را درباره قتل خاشقجی تحت فشار می‌گذارمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان ابی‌زید، فرمانده بازنشسته ارتش آمریکا که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، به عنوان سفیر آمریکا در ریاض معرفی شده است، روز چهارشنبه مدعی شد در صورت تأیید صلاحیت، مقامات سعودی را درباره قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحت فشار قرار خواهد داد.

ابی‌زید در جلسه بررسی تأیید صلاحیت خود در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا مدعی شد: اگر تأیید صلاحیت شوم به تحت فشار قرار دادن مقامات سعودی درخصوص قتل فجیع خاشقجی ادامه خواهم داد. او همچنین افزود درباره آگاهی از همه تماس‌های بین کاخ سفید و ولیعهد سعودی اصرار خواهد کرد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی مدعی شد: در صورت تأیید صلاحیت از همه ابزار‌های دیپلماتیک استفاده خواهم کرد تا عدالت درخصوص پرونده قتل خاشقجی اجرا شود و عاملان این قتل مجازات شوند.

خاشقجی دوم ماه اکتبر سال گذشته میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به ناپدید شد. مقامات سعودی ابتدا منکر هرگونه اطلاعی درباره وی شدند. سران رژیم آل سعود در نهایت در پی فشار‌های بین المللی به قتل وحشیانه این ستون‌نویش واشنگتن پست در کنسولگری عربستان اذعان کردند، اما مدعی شدند این جنایت فجیع و غیرانسانی به دست گروهی خودسر از مقامات امنیتی عربستان صورت گرفته است. این در حالی است که همه شواهد و قرائن حاکی از آن است که این ترور وحشیانه به دستور مستقیم ولیعهد سعودی صورت گرفته است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز در تحقیقات خود به همین نتیجه رسیده اند. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل حفظ منافع مالی خود از اذعان به این حقیقت خودداری می‌کند.

ابی‌زید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گروه تروریستی داعش همچنان برای آمریکا و متحدانش یک تهدید جدی است.

سفیر پیشنهادی ترامپ همچنین خواستار ادامه حمایت آمریکا از جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم یمن شد.

آمریکا از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون در عربستان سفیر نداشته است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار