رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

صادرات سالیانه ۲۵ میلیون دلار دارو به عراق/ راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مشترک مرزی ضرورت دارد

پیرصالحی گفت: ۱۲۰ قلم دارو و تجهیزات در انتظار ثبت در عراق هستند و ظرفیت افزایش صادرات را تا مرز ۲۰۰ میلیون دلار داریم.

۱۲۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی در انتظار فرآیند ثبت در عراق/ لزوم راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مشترک مرزی در زمینه مواد غذاییبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار با وزیر تجارت عراق اظهار کرد: امروزه بیش از ۱۲۰ داروی ایرانی در فرآیند کشور عراق وجود دارد، اما تنها ۲۰ قلم دارو فرآیند ثبتشان تکمیل شده است.

وی ادامه داد: ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی سالیانه ۲۵ میلیون دلار صادرات به کشور عراق دارد و ظرفیت افزایش صادرات را تا مرز ۲۰۰ میلیون دلار دارد.

صادرات ۸۰ میلیون دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به عراق

پیرصالحی با اشاره به اینکه ما فکر می‌کنیم با حضور دارو‌های ایرانی در کشور باعث صرفه‌جویی ارزی به میزان ۵۰ درصد در واردات کشور دوست عراق می‌شود، ادامه داد: ایران در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و ما فکر می‌کنیم که امکانات خوبی می‌توانیم در اختیار کشور عراق در زمینه آرایشی و بهداشتی بگذاریم به طوری که تا به امروز در حدود ۸۰ میلیون دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور عراق صادر می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: شرکت‌های ما می‌توانند تکنولوژی خود را به کشور عراق منتقل کنند و ما انتظار داریم که در چنین شرایطی که ایران دچار تحریم شده است، کشور عراق در زمینه انتقال پول به کشور‌های اروپایی جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی به ما کمک کند.

نباید تحریم‌ها بر دارو و تجهیزات پزشکی اعمال شود

وی اضافه کرد: با آنکه دارو و تجهیزات پزشکی جزو اقلام بشر دوستانه محسوب می‌شود و نباید تحریم‌ها بر روی این اقلام اعمال شوند، اما متأسفانه تحریم‌های آمریکا بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تأثیر منفی گذاشته است و باعث ایجاد مشکلاتی برای کشور ما شده است.

پورصالحی با اشاره به اینکه با توجه به منابع ارزی ایران در کشور عراق، می‌توان از این پول برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی از کشور‌های اروپایی استفاده می‌شود، گفت: با توجه به ایجاد زمینه‌های همکاری بین ۲ کشور در زمینه غذا، می‌توان با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مشترک مرزی، واردات و صادرات مواد غذایی بین ۲ کشور را آسان کنیم و من امیدوارم در سفر آینده رئیس جمهور ایران و تیم همراه تفاهم‌نامه خوبی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار