زنگ خطر بحران دریاچه نمک قم به صدا درآمد/ فعالیت نیروگاه حرارتی قم از مهم‌ترین معضلات زیست‌محیطی است

امیرآبادی گفت: دریاچه نمک قم در صورت نگرفتن حقابه ها، زندگی ۲۵ میلیون نفر از مردم کشور را تهدید می کند.

بحران دریاچه نمک قم تهدیدی برای زندگی ۲۵ میلیون نفر از مردم کشور/فعالیت نیروگاه حرارتی قم از مهم‌ترین معضلات زیست‌محیطی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گردوغبار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با ادامه روند فعلی معضلات زیست‌محیطی قم هرسال بیشتر و نگران‌کننده‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به تلنبار شدن واحد‌های گسترده آلاینده در اطراف شهر قم افزود: مسئله محیط‌زیست در استان قم از اهمیت ویژه‌ای به دلیل اقلیم خاص آن برخوردار است، درصورتی‌که اشتغال به محیط‌زیست ضربه وارد کند اجازه شکل‌گیری آن در قم داده نخواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری برای تولید برق با ضریب آلایندگی بالا ایجادشده بود که به دلیل حساسیت‌های محیط‌زیست از شکل‌گیری و راه‌اندازی آن جلوگیری به عمل آمد.

امیرآبادی با اشاره به اهمیت محیط‌ زیست تأکید کرد: دستکاری در محیط‌زیست قابل جبران نیست، درصورتی‌که حقابه‌های دریاچه نمک اختصاص پیدا نکند به‌زودی وضعیت دریاچه نمک بسیار بحرانی و خطرناک‌تر از دریاچه ارومیه می‌شود، ۲۵ میلیون نفر در پیرامون این حوزه آبخیز زندگی می‌کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت نیروگاه حرارتی در حریم شهر قم یکی از مهم‌ترین معضلات زیست‌محیطی قم است، باید در ادامه و شکل فعالیت این نیروگاه تصمیم‌گیری‌های درستی گرفته شود.

وی با اشاره به دوراهی مهم اشتغال و محیط‌زیست ابراز کرد: با وجود آلایندگی بالای برخی از واحد‌های تولیدی و صنعتی، اما هیچ‌گونه برخوردی با آن‌ها نمی‌شود، محیط‌زیست برای استانداردسازی واحد‌های آلاینده اهتمام جدی به خرج دهد.

انتهای پیام/ش

جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گردوغبار در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار