تصاویری منحصربه فرد و باورنکردنی از ایجاد امواج صوتی در آسمان

با استفاده از نوعی فناوری تصویربرداری محققان موفق به ثبت تصاویر از شکسته شدن دیوار صوتی در آسمان در اثر عبور هواپیما‌های فرا صوت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک آزمایش منحصربه فرد ۲ فروند هواپیمای فراصوت T-۳۸ با فاصله نه متری از همدیگر پرواز کردند و عکاسان با استفاده از نوعی فناوری پیشرفته عکاسی تصاویری از ایجاد شکست صوتی در آسمان به ثبت رسانده اند.
 

این ۲ هواپیمای فراصوت با سرعت بیش ازسرعت صوت در آسمان پرواز کرده‌اند. محققان ناسا درحال توسعه و ساخت نسل جدیدی از هواپیما‌های فرا صوت هستند که سبب ایجاد آلودگی صوتی برای ساکنان زمین نشوند و به این ترتیب خطر بروز آلودگی صوتی بر سلامت انسان‌ها کاهش یابد.
 
هواپیماها در زمان پرواز با ایجاد امواج صوتی منقطع تصاویر منحصربه فرد و زیبایی در آسمان به وجود آوردند.
 
توسعه فناوری عکاسی از ایجاد موج‌های صوتی در آسمان پس از ۱۰ سال کار محققان ساخته شده است و با استفاده از آن کارشناسان تصاویر منحصربه فرد و زیبایی از آسمان را به ثبت رسانده اند.
 

به گفته مقام‌های ناسا که این شیوه تصویربرداری و عکس برداری را توسعه داده اند این اولین باراست که با این شیوه نوآورانه عکاسی از آسمان انجام شده است.
 

گرفتن این عکس درآسمان به وسیله هواپیمای سومی به نام B-۲۰۰ King Air انجام شده است که در ارتفاع ۹ کیلومتری از زمین قرارداشته است و سرعت آن نوعی هماهنگی با سرعت دو هواپیمای فراصوت داشته است تا بتوانند از شکست امواج صوتی درآسمان تصویر برداری کند.
 

هواپیما‌های فراصوت نوعی موج در آسمان ایجاد می‌کنند که از دماغه هواپیمای ایجاد می‌شود و در انتهای دم دوباره به حالت عادی باز می‌گردد.
 
کارشناسان در نظر دارند در آینده با ساخت تجهیزات جدید از ایجاد شکست صوتی در آسمان بکاهند و به این ترتیب مانع از آلودگی صوتی هوا شوند.
 
منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/

تصاویر زیبا از شکست امواج صوتی در آسمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار