طلا همچنان در مسیر ثبت دومین کاهش قیمت هفتگی/ قیمت جهانی طلا در ۱۷ اسفند

قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما رشد ارزش دلار موجب شد تا طلا همچنان در مسیر ثبت دومین کاهش قیمت هفتگی باقی بماند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که پس از نگاه بدبینانه بانک مرکزی اروپا به چشم انداز اقتصادی این اتحادیه و انتظار آمار‌های ضعیف از اقتصاد چین نگرانی سرمایه گذاران از وضع اقتصاد جهان تشدید شده است، قیمت طلا امروز افزایش یافت، اما رشد ارزش دلار موجب شد تا طلا همچنان در مسیر ثبت دومین کاهش قیمت هفتگی باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۸۹ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد اوایل این هفته به پایین‌ترین رقم در طی ۵ هفته گذشته رسیده بود و از ابتدای هفته تاکنون حدود ۰.۲ درصد افت داشته است.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۸۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.


بیشتر بخوانید: نرخ سکه و طلا در ۱۶ اسفند ۹۷/ قیمت سکه ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شد + جدول 


شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند. پس از آنکه بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به تعویق انداخت ارزش یورو در برابر دلار به پایین‌ترین رقم در ۲۱ ماه گذشته رسید.

همچنین پس از انتشار آمار‌های ضعیف از میزان صادرات و واردات چین در ماه فوریه که نگرانی‌ها از اُفت رشد اقتصاد جهانی را شدت بخشید، ارزش سهام در بازار‌های آسیایی امروز شاهد کاهش بود. سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار گزارش بازار کار آمریکا در اواخر امروز هستند تا سرنخ‌هایی از میزان سلامت اقتصاد آمریکا و تاثیر آن بر سیاست پولی آینده فدرال رزرو به دست بیاورند.

سرمایه گذاران همچنین منتظرند ببینند سرنوشت مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین چه می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفته بود، مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود و اینکه یا یک «توافق خوب» به دست خواهد آمد و یا هیچ توافقی نخواهد شد.

انتهای پیام/

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۸۹ دلار و ۸۱ سنت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار