اختصاص مبلغ ثابت یا افزایش درصدی؛ کدام به نفع حقوق‌بگیران است؟

عضو اتاق بازرگانی تهران به شرح توضیحاتی از افزایش درصدی حقوق‌ها و همچنین مبلغ ثابت برای کارمندان و کارگران پرداخت.

اختصاص مبلغ ثابت یا افزایش درصدی؛ کدام به نفع حقوق‌بگیران است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  چگونگی محاسبه نرخ افزایش حقوق و مزایا در بودجه سال آینده، به یکی از اصلی‌ترین مسائل چالشی میان دولت و نمایندگان مجلس بدل شده و در این فضا به نظر می‌رسد چگونگی حمایت از اقشار کم درآمد جامعه یکی از اصلی‌ترین سوال‌هایی است که ظاهرا هنوز برای آن پاسخ مشخصی پیدا نشده است.

با توجه به بالا رفتن نرخ تورم در سال جاری، اقشار کم درآمد جامعه با فشاری مضاعف در تأمین مایحتاج زندگی خود مواجه شده‌اند و از این رو دولت تلاش کرده با اجرایی کردن برنامه‌هایی مانند توزیع کالا‌های اساسی و حتی مطرح شدن موضوع احیای طرح کوپن این فشار‌ها را جبران کند.

جدای از تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز جامعه، یکی دیگر از موضوعاتی که در روز‌های گذشته حرف و حدیث‌های بسیاری درباره آن مطرح شده، میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است.

در ابتدا به نظر می‌رسید دولت و مجلس بر سر افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده به جمع بندی برسند، اما پس از آن، اختلاف‌نظر‌های جدیدی شکل گرفت که تصمیم‌گیری درباره آن را به روز‌های آینده موکول کرد. در این زمینه لااقل تعدادی از نمایندگان مجلس معتقدند که می‌توان به جای افزایش درصدی حقوق‌ها، رقمی خاص را به حقوق تمامی کارمندان اضافه کرد و در این زمینه حتی عدد ۴۰۰ هزار تومان برای افزودن به هر حقوق نیز مطرح شد، موضوعی که هنوز دولت با آن موافقت نکرده و بحث‌ها در رابطه با آن ادامه دارد.

عباس آرگون - عضو اتاق بازرگانی تهران  افزایش درصدی حقوق‌ها را شیوه‌ای مفیدتر دانست و گفت: در مرحله نخست باید به این موضوع توجه کرد که با توجه به افزایش قابل توجه هزینه‌های زندگی در ماه‌های گذشته، نمی‌توان انتظار داشت که با افزایش‌های پیشنهاد شده تفاوتی جدی در زندگی مردم به وجود آید.


بیشتر بخوانید:حقوق کارگران حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند


به گفته وی با این وجود قطعاً باید بررسی‌ها به سمتی حرکت کند که بیش‌ترین اثرگذاری را داشته و در جبران بخشی از این فشار‌ها مفید باشد.

این فعال بخش خصوصی افزایش درصدی حقوق‌ها را شیوه‌ای مفیدتر و عادلانه‌تر قلمداد کرد و افزود: با توجه به این‌که متوسط حقوق ماهانه درصد قابل توجهی از کارمندان به یکدیگر نزدیک است، افزایش درصدی حقوق‌ها می‌تواند به مساوات نزدیک‌تر باشد و برای حقوق بگیران نیز این تصمیم قابل پذیرش‌تر خواهد بود.

آرگون اضافه کرد: افزایش مبلغی به حقوق‌ها شاید یک بار روانی منفی ایجاد کرده و چگونگی پیگیری عدالت را با ابهام مواجه کند. از این رو با وجود آن‌که تا وضعیت کلان اقتصادی به ثبات نرسد، نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت اقتصادی دهک‌های پایین جامعه بهبود پیدا کند، اما شاید در چنین شرایطی رسیدن به یک درصد نهایی برای افزایش دستمزد‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

عضو اتاق بازرگانی تهران:اختصاص مبلغ ثابت به همه حقوق‌بگیران اشتباه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام آقا با این وضع تورم که هرسال افزایش می یابد و امسال که در بعضی کالاهای اساسی بیش از 200 در صد افزایش یافته .دولت فکر میکند با 20 در صد افزایش حقوق خیلی لطف کرده و یا مجلس با این طرح ها فکر میکنه خدمتی بزرگ انجام داده است. خدا پدر و مادرتان بیامرزه دولتیان و مجلسلیان با حقوقهای بیش از بیست میلیونی کجا درد حقوق بگیر را حس میکنه . فقط هرکه به فکر خویش است و کسب شهرت و آرا . اقتصاد مملکت رها شده تغییر نرخها ساعتی و افزایش حقوق ها سالی اونم با این وضع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
. سر 400 تومن که ارزش برابر با 100 هزار سال گذشته دارد مردم و به نابودی گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
نمادبی عدالتی بی دردترین
Iran (Islamic Republic of)
مهمه مگه؟؟؟
۰۳:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
چجوری روتون میشه راجب حقوق کارگر حرف بزنید؟
من شرکتی کار میکنم وابسته به ایرانخودرو
نیروی پیمانکارم در تولید سختی کارمو رد نمیکنن.ولی همکارم قرار دادی پای همون دستگاه من شیفت مخالف سختی کارش رد میشه هیچ احدالناسی هم پیگیری نمیکنه حرفم بزنی اخراجی.

تورم ما واقعا با 400تومان افزایش دستمزد جبران میشه؟
طلای 110تومانی شد430تومان
گوشت39تومانی شد110تومان
رب 6تومنی شد17تومان
و خیلی چیزها...
فقط نون گران نشد
آقایون مسئولین یبارم خودتون برین خرید قیمتادستتون بیاد.
ممنون از همتون که دست به دست هم دادین کارگر رو فقیرتر و سرمایداران رو سرمایدارتر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۰:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
مبلغ 20درصد یا 400توملنی برایم فر ق ندارد.فقط حقوق پایین ها 100 یا 150 هزارتوملن فرق میکنه .
آقای نوبخت حقوق پایینها را در یاب..
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
بدترین شیوه همان افزایش درصدی است که سالها بصورت تصاعدی حقوقها افزایش وفاصله حقوقی بین کارمندان را بیشتر وبیشتر کرده که هرسال به جای ترمیم وکاهش اختلاف های زیاد ی که ایجاد شده انرا بدتر وغیر قابل جبران نموده .به طوری که افرادی که قبلا تفاوت حقوقی مثلا 200هزار تومانی داشتند بعد از ده سال این تفاوت به 200000رسیده وهیچ عدالتی نیست.ومخصوصا تفاوت حقوق بازنشستگان فرهنگی با کارمندان وبازنشستگان جدید بسیارزیادشده .یعنی یک فرهنگی با 10سال سابقه کار ازیک بازنشسته باسابقه مدیریت یا معاونت بیشتر حقوق میگیرد.واین عدالت نیست .این همه تفاوت ازهمین قانونهای اشتباه وافزایش تصاعدی ناشی میشود.
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ناراحتم از این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۳:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
خوب معلوم ثابت. درصدی برای کسای خوبه که حقوقشون بالاست وقتی میگن مثلا 20 درصد اوناکه حقوقشون زیر دوملیونه چیزی نیست ولی کس های که حقوقشون بالای 5 ملیونه برای اونا خوبه پس ثابت بهتر همه یکسان میره بالا در حق بعضی ها پایمال نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
مسئولین که بالای ۱۵ میلیون حقوق میگیرید ۲۰ در صد برا شما میشه حدود ۵ میلیون ولی کارمند بد بختی که نهایتا ۲ تومن میگیره چی ...چطور شده عدالت کجا رفته این شکاف طبقاتی تا کجا میخواد بره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اتحاد
۲۳:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
واقعا شرم آوره در مدت این یکسال قیمتها ۴۰۰ درصد با لا رفته بعد آقایان بی درد و از همه جا بی خبر دردولت و مجلس برای ۴۰۰ هزار تومان جدل دارند .ای کاش ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
میشه از طرف مردم تصمیم نگیرید مسئولین محترم؟؟
یه عمر درصدی حقوق افزایش پیدا میکرده سالانه , الانم باید درصدی باشه و قابل توجه تا یکم از این فشار کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۲۲:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
علی برکت الله...
آخرین اخبار