باهنر در نشست خبری:

تصمیم‌گیری درباره پالرمو و CFT حساس است/ جبهه پیروان و جامعه مهندسین قصد ارائه لیست مستقل انتخاباتی را ندارد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از حساس بودن تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت درباره پالرمو و CFT خبرداد.


تصمیم‌گیری درباره پالرمو و CFT حساس است/ جبهه پیروان و جامعه مهندسین قصد ارائه لیست مستقل انتخاباتی را نداردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز (یکشنبه ۱۹ اسفندماه) در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در دفتر این حزب برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی النقی با اشاره به انتصاب آیت‌الله رئیسی در ریاست قوه قضاییه گفت: انتصاب آقای رئیسی به ریاست قوه قضاییه تفاوتی‌هایی با دوره قبلی دارد و آن اینکه برای اولین بار است که از درون قوه قضاییه شخصی به عنوان مسئول این قوه انتخاب می‌شود که  تمامی سلسله مراتب را در سالهای مدیریتی قوه قضاییه پس از انقلاب طی کرده است.

وی با اشاره به متن حکم مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی درباره حجت‌الاسلام رئیسی افزود: موضوع فساد در درون قوه و راه‌حل‌های پیشگیری از جرم از جمله مواردی بود که در حکم رهبر معظم انقلاب برای آقای رئیسی مورد تاکید قرار گرفت و انشاالله رئیس جدید قوه قضائیه هم به این توصیه‌های مهم رهبری توجه ویژه خواهند داشت.

باهنر با بیان اینکه قوه قضاییه پیشانی نظام است، تاکید کرد:  دستگاه قضایی کشور باید مامن مظلومین باشد و در برابر مجرمین برخوردی سریع و شدید داشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن اشاره به موضوع مهم تصویب بودجه سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس در هفته‌های اخیر برای نهایی کردن بودجه زحمات فراوانی کشیدند و امروز نیز ایرادات آن توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته و رفع شد.

باهنر خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده بسیار سخت است و ممکن است منابع پیش بینی شده در این بودجه در سال آینده برآورده نشود. همه باید تمام تلاش خود را برای مدیریت اقتصاد کشور انجام دهند، بنابراین همه دستگاه‌ها باید تمام تلاش خود را برای مدیریت اقتصاد کشور به کار ببندند.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه نویسی یکی از مطالبات رهبر انقلاب از دولت و مجلس اصلاح ساختار بودجه نویسی است که امیدواریم که در ماه های پیش رو یک عزم جدی در دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه نویسی در نظر گرفته شود تا در سالهای آینده مشکلاتی که آنروز در بررسی و تصویب بودجه تکرار نشود.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات رهبر انقلاب از دولت محترم و مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه است و امیدواریم در ماه‌های آینده عزمی جدی برای اصلاح این ساختار در نظر گرفته شود تا در سال‌های بعد مشکلات امسال را نداشته باشیم.

باهنر در پاسخ به سوالی درخصوص شورای وحدت راهبردی جریان انقلاب و اخباری مبنی بر تعیین رییس آن گفت: در رابطه با این سوال من بار‌ها گفته‌ام که در غیبت دو سه حزب فراگیر این مشکلات را در ماه‌های باقی مانده به انتخابات داریم که بیشتر توان خود را صرف وحدت درون جناحی می‌کنیم و دیگر برای رقابت با جریان مقابل توان نمی‌گذاریم. امروز رقابت‌ها جبهه محور شده است و تعریف حقوقی مشخصی ندارد و و به همین دلیل هر بار که نزدیک به انتخابات می شویم باید بخش زیادی از انرژی خود را صرف وحدت درون جبهه ای کنیم.

وی ادامه داد: شورای وحدت راهبردی نیرو‌های انقلاب دنباله همان جریان وحدت دوره‌های قبل است. این شورا در دوره‌های قبلی با نام‌هایی، چون جبهه مردمی و شورای هماهنگی جریان انقلاب فعالیت می‌کرد.

وی افزود: تلاش بر این است که همه گروه‌های قبلی در این شورا حضور یابند و گروه‌های دیگر هم اضافه شوند. درباره ریاست این شورا هم باید گفت که آن شورا سخنگو دارد و اگر صلاح ببیند جزئیاتی از عملکردش را بیان می کند

باهنر در پاسخ به پرسشی درخصوص فعالیت انتخاباتی جبهه پیروان اظهار داشت: در رابطه با مسائل مربوط به انتخابات ما زیرمجموعه جریان اصولگرایی هستیم و جبهه پیروان و جامعه مهندسین قصد ارائه لیست مستقل برای انتخابات را ندارد و تلاش ما این است که به تفاهم با تمامی گروه‌های سیاسی اصولگرا برسیم که البته به دلیل وجود نگاه‌های مختلف در جریان اصولگرایی کار دشواری است.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با اشاره به جوانگرایی در جریان اصولگرا خاطرنشان کرد: در دوره گذشته که لیستی واحد از سوی اصولگرایان ارائه شد در مجموع رگه‌هایی از جوانگرایی در آن وجود داشت و در همین لیست تهران حداقل ۴۰ درصد افراد معرفی شده نیروهای جوان بودند.

وی با بیان اینکه در هر حال در بحث جوانگرایی متاسفانه همواره دچار افراط و تفریط می‌شویم، خاطرنشان کرد: زمانی قدیمی‌ها به هیچ عنوان کنار نمی‌رفتند و امروز برخی افراط در استفاده از جوانان را در دستور کار قرار داده‌اند. تربیت نیرو‌های جوان باید در فرآیندی اتفاق بیفتد.

باهنر همچنین درباره لایحه اصلاح قانون انتخابات خاطرنشان کرد: در برخی کشور‌ها انتخابات تناسبی است و این نوع رویکرد نیز در اصلاح قانون انتخابات در مجلس در حال بررسی است و شاید به تصویب نمایندگان هم برسد. البته هنوز هیچ تصمیم گیری در این رابطه نگرفته نشده است.

باهنر با بیان اینکه ما در مجلس هشتم مانیفستی تحت عنوان باید‌ها و نباید‌های اصولگرایی تدوین کردیم گفت: این مانیفست دنبال شد، ولی چون پشتوانه حزبی نداشت و در مرکزیت حزبی به تصویب نرسید. اصولگرایان برای انتخابات مجلس بعدی مواضع خود را اعلام می‌کنند، اما نباید انتظار داشت که همه آن را بپذیرند. جریان اصولگرایی امروز با نام نیرو‌های انقلاب کار می‌کند.

دبیرکل جام تصریح کرد: جریان انقلابی به این معنا نیست که مابقی ضدانقلاب هستند بلکه نشانه حساسیت بر روی شعار‌ها و اصول انقلاب است.

وی ادامه داد: معمولا صحنه تبلیغات انتخابات بیشتر از اینکه یک صحنه متفکرانه باشد، هیجانی است و وضعیتی است که هرکس بتواند رقیبش را از صحنه خارج کند، پیروز است. نباید صرفا هیجانی باشد. بلکه برنامه‌های عملیاتی مهم‌تر هستند و تلاش می‌کنیم تا مخاطبین علاقه‌مند برنامه‌های ما را ببیند. باید عالمانه و مدبرانه این برنامه‌ها را بنویسیم. برخی اعضای جامعه اسلامی مهندسین در مجلس حضور دارند و در کمیته‌های ۷ گانه جامعه اسلامی در حال بررسی شرایط هستیم.

باهنر افزود: پالرمو و CFT تصمیمات حساسی است و مجمع بحث‌های گسترده و سنگینی کرده است، ولی صرف دوسه جلسه نتوانسته‌ایم به تصمیم برسیم. باید ببینیم وعده‌های اروپایی‌ها چه میزان محقق خواهد شد و درباره جبران کار غلط آمریکا چه می‌کنند وعده‌های آنها چقدر اثر فیزیکی و عملی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، پالرمو ، CFT
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
ما که از برجام خیری ندیدیم چه رسد به برجامها ی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
به نام خدا
موضوع: درخواست مخالفت با تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT
سلام علیکم
بار دیگر در این لحظه حساس به این جملات مقام معظم رهبری در مذمت کنوانسیون هایی نظیر پالرمو و CFT توجه فرمایید: « همین‌جا من اشاره کنم به این مسائل کنوانسیون‌ها و این معاهدات بین‌المللی. ببینید؛ این معاهدات بین‌المللی که به آن در لغت فرنگی گفته میشود کنوانسیون، در اصل در یک نقطه‌ای پخت ‌و پز می شود که اطراف قضیّه، مِن‌ باب مثال آن ۱۰۰ کشور یا ١۵۰ کشور که بعداً به آن می پیوندند، هیچ تأثیری در آن پخت‌ و پز اوّلیّه ندارند. یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه‌های هیئتهای فکری‌شان - به قول خودشان اتاق فکرشان- می‌نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت‌ وپز می کنند، بعد این را به‌ وسیله‌ی دولتهایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنباله‌رو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می کنند؛ اگر یک دولت مستقلّی هم پیدا بشود - حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این را قبول ندارم؛ این کنوانسیون را، این معاهده‌ی بین‌المللی را قبول ندارم»، سرش می ریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمی کنید؟» کنوانسیون‌ها غالباً این[جور] است.»
حال به گفتگوی برخی مسئولان آمریکایی توجه فرمایید: «من می خواهم در مورد دو مسأله دیگر در رابطه با اقدامات وزارت خزانه داری برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده مالی ایران بحث کنم. در ماه اوت مجلس یک لایحه تحریمی جدید را تصویب کرد تا ابزار لازم برای مقابله با فعالیتهای موشکی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشرتوسط ایران را در اختیار دولت ترامپ قرار بدهد. من معتقدم ایران به تلاش خود برای دور زدن تحریمهای آمریکا ادامه خواهد داد تا به گسترش نفوذ خود در جهان ادامه دهد. برای همین سؤال من این است که چگونه فشار را بر روی رهبران ایران و مؤسسات مالی حفظ کنیم تا مطمئن شویم سپاه و مؤسسات مالی مرتبط با آن در تحریمها رخنه ایجاد نکنند و آنرا دور نزنند؟» مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا که ریاست گروه ویژه اقدام مالی یعنیFATF را بر عهده دارد در پاسخ به سؤال فوق می گوید: « دو راه وجود دارد که من اولی را می گویم و دومی را اسمیت بیان می کند. در رابطه با حفظ فشارها بر روی حکومت ایران یکی از کارهایی که آنها (ایرانیها) باید انجام دهند این است که باید یک چارچوب قانونی ایجاد کنند و برای توقف تأمین مالی تروریسم پاسخگو باشند. آنها به اندازه کافی قانون ندارند و من هم نمی دانم که آن قوانین را اگر داشتند رعایت می کردند یا نه؟ اما آنها این چارچوب قانونی را ندارند و ما آنقدر اصرار خواهیم کرد تا قوانین مقابله با پولشویی را تصویب و اجرا کنند. باید علیه بخش مالی آنها اقدام مقابله ای انجام دهیم.» سپس آقای اسمیت می گوید: «من می خواهم بگویم که ما باید به کار خودمان ادامه بدهیم، فشار را افزایش دهیم، هر فعالیت بد آنها را دیدیم افشا کنیم و ما هر کجا آنرا می بینیم بدون توجه به کشوری که در آن نقش داشته و بدون توجه به نوع شرکتهای دخیل در فعالیت افشا می کنیم.»
این تصور که در تدوین لایحه ی الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو یا CFT قید حق تحفظ و تطابق با قوانین داخلی در متن قانون گنجانده شده و در بیانیه نهایی ایران هم این قیود درج شده و اگر اعضای کنوانسیون نسبت به آن اعتراضی نکنند، حق تحفظ رعایت می‌شود، تصور ساده‌انگارانه است. چرا که براساس تجربه سایر کشورها باز هم در صورت بروز مساله‌ای یا اقدامی برخلاف مفاد کنوانسیون، آنچه که ملاک عمل و اقدام باید قرار گیرد، مقررات کنوانسیون است و نه قوانین داخلی کشورها و حتی مسائل ایران قابل طرح در مجامع بین‌المللی است که قطعا این اقدام استقلال قضایی و حاکمیتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و بخشی از اختیارات خود را به این کنوانسیون ها و دادگاه‌های بین‌المللی می‌دهد.
آثار و پیامد‌های زیانبار پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون‌ها از جمله «نقض حاکمیت ملی»، «مداخله بیگانگان در امور کشور»، «اشراف اطلاعاتی دشمن به نظام بانکی و مالی کشور و اعمال دقیق‌تر تحریم‌ها در آینده»، «مخدوش شدن استقلال سیستم قضایی»، «تسلیم شدن در برابر خواسته‌های مخرب نظام سلطه در حوزه اقتصادی و ضربه‌های جبران‌ناپذیر به سیستم اقتصادی کشور» و «شکستن خط مقاومت در منطقه» است.
از طرف دیگر با وجود این همه خطرات و لطمات، وعده هایی که در قبال پذیرفتن الحاق به چنین کنوانسیون هایی داده می شود نه فقط هیچ گونه ضمانت اجرایی ندارد بلکه قطعا فریبی بیش نخواهد بود، چرا که افرادی چون «مارشال بیلینگزلی»، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا یعنی شیطان بزرگ، ریاست «گروه ویژه اقدام مالی» FATF را بر عهده داشته و خواهند داشت و طبق نص قرآن کریم وعده شیطان جز فریب نیست.
لذا به جد درخواست می گردد ولایی بودن خود را در عمل با مخالفت با تصویب این لوایح اثبات نموده و قاطعانه جلوی تصویب این لوایح استعماری که با فشار و تهدید از طرف دشمنان بر جمهوری اسلامی تحمیل گردیده است بایستید و در این امتحان بزرگ قاعده نفی سبیل را که مظهر اراده الهی است به منصه ظهور رسانده و نگذارید پس از تجربه تلخ برجام که ناشی از عدم توجه به هشدارهای مکرر امام خامنه ای و صاحبان بصیرت بود، برجام های 2، 3، 4 و 5 (مالی، منطقه ای، موشکی و حقوق بشر) بر امت مسلمان ایران و سایر گروه های مقاومت منطقه تحمیل گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
ننگ بر قرار داد پالرمو و سی اف تی
آخرین اخبار