رئیس‌جمهور الجزایر در میانه اعتراضات مردمی به کشورش بازمی‌گردد

«عبدالعزیز بوتفلیقه» امروز پس از دو هفته بستری بودن در بیمارستانی در ژنو، در میانه اعتراضات مردمی به سبب نامزدی‌اش در انتخابات، به الجزایر بازمی‌گردد.

رئیس‌جمهور الجزایر امروز به کشورش بازمی‌گرددبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال بالا گرفتن اعتراضات در الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور این کشور، که از دو هفته پیش به علت بیماری در بیمارستانی در ژنو، پایتخت سوئیس، بستری بود امروز (یکشنبه) قرار است به کشورش بازگردد.

منابع آگاه در این خصوص گفتند هواپیمای بوتفلیقه قرار است حوالی ظهر وارد الجزیره شود. یک هواپیمای دولتی این کشور در ساعات اولیه امروز (یکشنبه) در فرودگاه بین‌المللی ژنو بر زمین نشست. یک شاهد به خبرگزاری رویترز در این خصوص گفت: جت «گالف استریم» که در ۲۴ فوریه بوتفلیقه را به ژنو آورده بود در میان حضور تعداد زیادی از افسران پلیس بر باند فرودگاه بین‌المللی ژنو نشست.

گفته می‌شود بازگشت رئیس‌جمهور ۸۲ ساله الجزایر به دنبال بالا گرفتن اعتراضات مردم این کشور آفریقایی در هفته‌های اخیر است. بوتفلیقه که از سال ۲۰۱۳ که دچار سکته شد حضور پررنگی در اجتماع نداشته برای بار پنجم خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر کرده است. این موضوع سبب خشم مردم شده و افزون بر اعتراضات مردم الجزایر، شماری از الجزایری‌ها نیز در ژنو نیز علیه تظاهرات کردند.

چندی پیش نیز اعلام شد علی بنفلیس، رقیب اصلی عبدالعزیز بوتفلیقه، در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ میلادی، در انتخابات ریاست جمهوری آتی الجزایر در روز ۱۸ آوریل رقابت نخواهد کرد. برخی از احزاب از جمله «جنبش جامعه برای صلح» حزب اصلی اسلامی در الجزایر اعلام کرده‌اند در صورت نامزدی بوتفلیقه، انتخابات را تحریم خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار