رئیس دانشگاه شیراز:

دانشگاه شیراز هیچ دخالتی در تجمع دانشجویان ندارد

رئیس دانشگاه شیراز گفت: ما اخباری درخصوص تجمع دانشجویان شنیده ایم، اما این دانشگاه هیچ دخالت و ماموریتی در این خصوص ندارد.

دانشگاه شیراز هیچ دخالتی در تجمع دانشجویان ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، چند روز قبل تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز در واکنش به اقدام شهرداری شهر صدرا و اخراج تعدادی از پاکبانان این شهر همزمان با برگزاری نماز جمعه دست به اعتراض زدند.

نادگران رئیس دانشگاه شیراز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درخصوص موضوعی که در شهر صدرا اتفاق افتاد و تعدادی از دانشجویان اقدام به تجمع کردند ما هم شنیده ایم و تعدادی از آن‌ها، دانشجویان دانشگاه شیراز بوده اند و خواسته به حقی را از شهرداری صدرا درخواست کرده اند و ما هم در حد اخبار دانشگاه شنیده ایم و دانشگاه در این خصوص هیچ دخالتی و هیچ ماموریتی ندارد.

وی درخصوص فروش و واگذاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی که در جوار آرامگاه حافظیه قرار دارد، تصریح کرد: در این خصوص تصمیمی در سطح کلان گرفته نشده است و حتی اگر ببینیم وجود دانشکده زبان و ادبیات فارسی در کنار حافظ باعث دستاورد خوبی برای بخش ادبیات و دانشگاه باشد ممکن است بخش را همانجا نگه داریم و مشکلی با این قضیه نداریم.

نادگران افزود: باید در این خصوص کاری کارشناسی انجام شود و قطعا با حضور اساتید بخش زبان و ادبیات فارسی با تعامل به یک جمع بندی می‌رسیم.

رئیس دانشگاه شیراز درخصوص بخشی از دانشکده ادبیات که در اختیار استانداری قرار دارد، بیان کرد: صحبت‌هایی در این زمینه با استانداری انجام شده و استانداری قول تخلیه آنجا را به ما داده است.

وی ادامه داد: در زمینه کارآفرینی دانشگاه درصدد تاسیس معاونت مستقل کارآفرینی است و برج نوآوری و کارآفرینی، اکنون در دانشگاه تاسیس شده و با جدیت در حال فعالیت است و اخیرا نیز با همت معاونت ریاست جمهوری، برج نوآوری و کارآفرینی علوم انسانی مصوب شده و امیدواریم در آینده نیز شاهد گشایش این برج نیز در شیراز باشیم.

نادگران با اشاره به فعالیت خوب تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه شیراز افزود: فلسفه وجود تشکل‌های دانشجویی اعم از سیاسی و کانون‌های فرهنگی و ادبی برای آشنایی دانشجویان با کار‌های تشکیلاتی است.

وی تصریح کرد: از ۳۵۷ فقره درخواستی که تشکل‌های دانشجویی برای برنامه‌های مختلف داشته اند در کل همه تشکل‌ها هیئت نظارت فقط با ۷ مورد آن مخالفت کرده آن هم به دلایل مختلف موجه همچون امتحان دانشجویی و مناسبت‌های مذهبی که حرکت آن تشکل سنخیتی نداشته، بوده است.

نادگران درخصوص خوابگاه‌های دانشجویی گفت: خوابگاه‌های دانشگاه شیراز به جهت قدمت ۷۰ ساله باید نوسازی و بازسازی شود.

وی ادامه داد: از چند ماه قبل فعالیت‌هایی با کمک نمایندگان مجس شورای اسلامی درخصوص خوابگاه‌های پرجمعیت دانشگاه شروع شده و درصدد هستیم در سال‌های آینده به تدریج واحد‌های مختلف نوآفرینی و بازآفرینی کنیم.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: هر ساله بودجه‌هایی برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد، اما این بودجه‌ها زیاد نیستند و کفاف همه نیاز‌های دانشگاه را نمی‌دهند.

نادگران افزود: برای تعمیر اساسی و نوسازی ریشه‌ای خوابگاه مفتح که بزرگترین خوابگاه دانشگاه شیراز است با ۲ هزار جمعیت، ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اضافه کرد: بودجه‌ای که هر سال داده می‌شود بودجه بسیار کمی است و این بودجه برای تعمیر‌های زیرساخت نیست بلکه برای تعمیر و تجهیزات معمولی است.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: برای طراحی طاووس میدان قرآن در شیراز مشورتی با دانشگاه شیراز صورت نگرفته است.

نادگران درخصوص بودجه پژوهشی بیان کرد: بودجه پژوهشی برای پژوهش و تحقیقات اساتید ۱۵ میلیارد تومان است و بودجه قابل توجهی از دانشگاه را تشکیل می‌دهد، اما این بودجه کفاف ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در حوزه تحقیقات و پژوهش‌ها را نمی‌دهد.

وی با اشاره به بازنگری رشته‌های دانشگاه شیراز برای مهارت آموزی، افزود: تعداد تفاهم نامه‌هایی که دانشگاه شیراز با سایر دانشگاه‌ها منعقد شده ۲۰ مورد و تعداد طرح‌های استانی ۴۶ مورد است و ۲۷ میلیارد ریال ارزش دارد.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: امسال مقالات علمی اساتید از رشد ۲۰۰ درصدی برخوردار بوده است و با وجود همه مشکلات در زمینه ارز، اما ۵ نفر از اساتید به فرصت مطالعاتی خارج از کشور و یک نفر هم فرصت مطالعاتی داخل اعزام شده اند.

انتهای پیام/چ

نشست خبری رئیس دانشگاه شیراز با خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.