در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور/ ارائه خدمات مراقبتی سطح یک در مناطق محروم و صعب‌العبور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار خانه بهداشت خدمات مراقبتی سطح یک به مردم ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات مراقبتی سطح یک به مردم سراسر کشور/ فعالیت بیش از 6 هزار مرکز جامع سلامت با هدف ارائه خدمات مراقبتی سطح یک/علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر خدمات بهداشتی  و درمانی به ساکنان تمام روستاها، حتی روستاهای کم جمعیت ارائه می‌شود و پوشش واکسیناسیون ویژه تمام ساکنان روستا و شهرهای سراسر کشور با برنامه‌ریزی‌های دقیق به طور کامل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات مراقبتی سطح یک  در روستاهایی با جمعیت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر ارائه می‌شود و اگر روستایی مرکزیت چند روستای دیگر باشد با تایید شورای روستا و به شرط تایید سازمان‌های مربوطه وزارت بهداشت برای آن منطقه مراکز سلامت بهداشت راه‌اندازی خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد:‌ امروزه خدمات مراقبت سطح یک در سراسر کشور حتی در مناطق محروم و صعب‌العبور به همه افراد به ویژه مادران باردار و نوزادان ارائه می‌شود،‌ همچنین بر اساس قانون،‌ در روستاهایی با جمعیت هزار نفر، باید یک خانه بهداشت ایجاد شود و در غیر این صورت اگر منطقه مورد نظر شرایط مرکزیت را نداشته باشد به عنوان روستای قمر نامگذاری شده و خدمات بهداشتی درمانی به صورت سیار به ساکنان روستا ارائه خواهد شد.

راه اندازی یک خانه بهداشت به ازای هر هزار ساکن روستا

رئیسی تاکید کرد: در حال حاضر تمام کودکان تحت پوشش واکسیناسیون و سایر خدمات سطح یک قرار گرفته‌اند و مادران باردار نیز تمام مراقبت‌های سطح یک را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۶۲۵ خانه بهداشت در ۶ هزار و ۸۷۵ مراکز جامع سلامت در کشور راه‌اندازی شده است و مراقبان سلامت در این مراکز مشغول به ارائه بهترین خدمات بهداشتی درمانی و انجام اقدامات پیشگیرانه به مردم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار