در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری دوره توانمندسازی برای دانش‌آموزان متوسطه اول

مدیر کل امور تربیتی آموزش و پرورش از برگزاری دوره‌های توانمندسازی فضیلت‌های اخلاقی در دوره متوسطه اول در سال آینده خبر داد.

برگزاری دوره توانمند سازی برای دانش‌آموزان متوسطه اول از سال آیندهمسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای مقابله با آسیب‌های رفتاری همچون خشونت در دانش آموزان اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی همانند سایر کشور‌ها در کشور ما هم وجود دارد و معمولا اغلب افراد جامعه با آن روبرو و حتی دست به گریبان هستند و بخش‌های زیادی از آن به جامعه، خانواده و کیفیت تربیت برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه این رفتار‌های آسیب رسان در افراد آسیب‌زا خواهد بود،  ادامه داد: برای بهبود شرایط و جلوگیری از آسیب های رفتاری در جامعه دوره‌هایی را برای کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفتیم.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوری برای همکاران، دانش‌آموزان و اولیا پیش بینی شده که خوشبختانه  دستورالعمل آن هم آماده و به استان‌ها ارسال شده است.

برگزاری دوره های فوق برنامه سبک زندگی در مدارس

شکوهی بیان کرد: با همکاری و حمایت  سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در درس تفکر و سبک زندگی محتوا‌های مختلفی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله خشونت در نظر گرفته شده است همچنین دوره‌های فوق برنامه با محوریت این موضوع در اختیار مربیان و مشاوران قرار داده شده است.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اجرای برنامه‌های جدید محتوای آموزشی در نظر گرفته شده برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: این برنامه از سال  تحصیلی آینده برای دوره متوسطه اول اجرا خواهد شد.

شکوهی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی  ۲۴ مهارت را مورد توجه قرار داده است همچنین  کتاب‌های آموزشی برای آن در نظر گرفته شده که طی چند مرحله و در ۲۳ هزار مدرسه و ۲۵ هزار کارگاه تبیین خواهد شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
خيلي خوبه بشرطي که درست واساسي انجام بشه
-
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
چه فايده اي داره اين دوره؟
-
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
حالا چي هست اين که ميگين؟