باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

گام مهم استان لرستان برای رونق تولید/ اشتغال خرد در ۴۵۰ روستا عملیاتی می‌شود

در این گزارش به اهم رویدادهای سال گذشته در استانداری لرستان خواهیم پرداخت.

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، استان لرستان از استان‌های غربی ایران است. این استان ۲۸۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در تاریخ ۲ اسفند ماه ۹۷ خبر از تصویب  ۱۰ طرح صنعتی و گردشگری در استان  می دهد. یکی از مهمترین بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد تامین و تعیین کاربری برای تعدادی از طرح های تولیدی و خدماتی استان بود همچنین  ۱۵ طرح در حوزه صنعتی و گردشگری مطرح شد که ۱۰ مورد در این شورا به تصویب رسید.

   ۵ هزار روستا در سراسر کشور هدف  اشتغالزایی هستند

استاندار لرستان معتقد است: استانداری به عنوان  تسهیل‌گر و چگونگی عملکرد کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نظارت می کنند و کارآفرینان اگر در یک بازده زمان‌بندی مشخص عملیات اجرایی خود را شروع نکنند مجوز آنها باطل خواهد شد. 

خادمی با اشاره به برنامه ششم توسعه اضافه کرد: استان‌های مختلف باید ۵ هزار روستا را تا حد تعریف اشتغال‌های خرد مورد مطالعه قرار دهند و تاکنون ۳۰۵ روستا مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این تعداد تا پایان سال به ۴۵۰ روستا خواهد رسید، گفت: این در حالیست ۵۰ روستا بیش از سهمیه‌ای که برای استان ما تعیین شده مطالعه خواهد شد.

ملحق شدن خاک‌ لرستان به اصفهان کذب محض است؛ ابتکاری نو در خدمت رسانی شهرداران لرستان

 سپاه در خدمت رسانی به مناطق  سیل زده به وعده خود عمل کرد

اواسط آذر ماه سال ۹۷ سیل و‌ آبگرفتگی در شهرستان پلدختر و‌نورآباد دلفان استان لرستان موجب خسارت های فراوان‌ غلامرضا آقا میرزایی مدیریت بحران لرستان  میزان خسارت سیل اخیر در استان را بیش‌از ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و‌درست  چند روز بعد محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به نمایندگی از دولت و‌ حجت الاسلام روحانی بازدیدی از مناطق  زلزله داشت 

چندی پیش در تاریخ ۱۹ اسفند سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و جمعی از فرماندهان سپاه به مناطق سیل ‌زده خرم‌آباد رفته و به درد دل مردم این مناطق گوش دادند؛ اما در بازدید از مناطق سیل زده  وعده  برخی از دستگاه های اجرایی به سیل زدگان خرم آبادی عملی و اجرا نشد و‌ فقط سپاه به وعده های خود در جهت کمک رسانی به مناطق سیل زده عمل کرد.

این در حالی است که استان لرستان با آغاز سال جاری باز هم با سیل مواجه شد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری لرستان دهم فروردین ماه سال جاری گفت: در سیل هفته گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های ارتباطی استان وارد شد و  احتمال تخریب راه‌های استان در سیل پیش‌رو زیاد است.

ملحق شدن خاک‌ لرستان به اصفهان کذب محض است؛ ابتکاری نو در خدمت رسانی شهرداران لرستان

ملحق شدن خاک‌ لرستان به اصفهان کذب محض است

در اوایل اسفند ماه سال گذشته خبری مبنی  بر الحاق  بخشی از خاک لرستان به محدوده استان اصفهان مطرح شد که محمد رضا ملکشاهی راد رئیس مجمع نمایندگان لرستان در این رابطه در تاریخ ۲۱ اسفندماه به فارس گفت: هیچ گونه تغییری در مرز جغرافیای لرستان صورت نگرفته است.

 ملکشاهی‌راد افزود: هرگونه جابجایی خطوط مرزی استان‌ها نیاز به تصویب در هیات وزیران دارد که تاکنون هیچگونه گردش کاری درخصوص تغییر در خطوط مرزی استان لرستان صورت نگرفته است و اجازه این کار به کسی داده نمی‌شود.

 این نماینده مجلس همچنین از برخورد جدی معاون حقوقی و‌امور مجلس  وزارت کشور با سایت و‌خبرگزاری هایی که خبر جعلی در این رابطه منتشر می کنند، خبر داد.

 

میزان تورم حوزه انرژی استان ۸ درصد کمتر از میانگین کشوری؛ ابتکاری نو در خدمت رسانی  شهرداران

 در حوزه مسکن و اجاره هر کدام بیشترین میزان تورم لرستان را شامل می‌‌شوند و این در حالی بوده که میزان تورم حوزه انرژی استان ۸ درصد کمتر از میانگین کشوری است؛ با بررسی روند تورم در بین استان ها  متوجه می شویم که در بهمن ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارها مربوط به استان یزد با ۳.۵ درصد افزایش و‌کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان هرمزگان با ۱.۶ درصد افزایش  است.

 

ملحق شدن خاک‌ لرستان به اصفهان کذب محض است؛ ابتکاری نو در خدمت رسانی شهرداران لرستان

همچنین استان لرستان با ۲.۳ درصد تورم جایگاه مطلوبی در کشور دارد. استان لرستان در تولید آبزیان پرورشی کشور هم توانسته است رتبه اول  را کسب کند که این موضوع در نوع خود حائز اهمیت است. 

ایام عید نوروز پیک‌‌کاری استان هایی است که به جهت گردشگری، میزبان مسافرین زیادی از سراسر کشور هستند؛ در همین راستا عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تاریخ ۲۰ اسفند گفت: کارگاه‌های جاده‌ای در تمام راه‌های لرستان برپا شده است و جاده‌ها برای سفرهای نوروزی مهیا می‌شوند.

 سید عباس خادمی استاندار لرستان  هم در این رابطه ناکید کرد: باید در سال جاری ۷۰ میلیارد واگذاری طرح های عمرانی داشته باشیم و‌جاده های لرستان برای سفرهای نوروزی مهیا می شود. خبر مهم دیگر این استان این است که کیارش بیراوند مدیرکل دفتر امور شهری استانداری لرستان گفته است: شهرداران لرستان در نیمه نخست تعطیلات نوروز به مرخصی نروند که این موضوع ابتکار نوع برای خدمت رسانی بیشتر به گردشگران و‌مسافران است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار