رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه خبرداد

قاچاق هیزم و زغال به شهرهای بندری جنوب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه خبرداد: متاسفانه چوب‌های چنگلی و هیزم شهرستان به شهر‌های بندری قاچاق و در آنجا دود می‌شوند.

قاچاق هیزم و زغال به شهرهای بندری جنوببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج،  معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در نشست با کارکنان و قرق بانان اداره منابع طبیعی و آب خیزداری شهرستان گفت: حفاظت از منابع طبعی دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید برای صیانت از این میراث گران بها دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی همکاری خوبی داشته باشند.

سعید کرمی زاد افزود: دستگاه قضایی با افرادی که به صورت عمد به منابع طبیعی و اراضی ملی خسارت وارد می‌کند با شدت برخورد قضایی می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون حمل چوب و زغال در صلاحیت اداره تعزیرات حکومتی است، گفت: تهیه زغال و هیزم جرم است و بررسی آن در صلاحیت مراجع قضایی است.

کرمی زاد عنوان کرد: قرق بانان سعی کنند هنگام ماموریت مستند سازی کنند تا امر رسیدگی به پروند‌های قضایی در خصوص خسارت به منابع طبیعی بهتر انجام شود.

وی گفت: سعی شود اختلافات بین اداره امور آب و منابع طبعی در خصوص حریم رودخانه‌ها مشخص شود تا هنگام رسیدگی به پرونده‌ها اطاله دادرسی صورت نگیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه در این جلسه با بیان اینکه انتظار همکاری ویژه از مراجع انتظامی و قضایی داریم، گفت: متاسفانه چوب‌های چنگلی و هیزم شهرستان به شهر‌های بندری قاچاق و در آنجا دود می‌شوند.

هدایت الله آویزش افزود: از ابتدای امسال ۲۱ مورد توقیف زغال و ۹ مورد توقیف هیزم جنگلی در سطح شهرستان کهگیلویه داشتیم.

وی با بیان اینکه جلوگیری از کوچ زودرس و جلوگیری از نابودی و ریشه کنی منابع طبعی یکی از وظایف مهم اداره منابع طبیعی است، افزود: یکی از مشکلات مهم شهرستان بحث مهاجرت دامداران غیربومی به شهرستان است.

آویزش با بیان اینکه در فصل زمستان برخی دامداران مجبور هستند به مراتع شهرستان بیایند افزود: در جا‌هایی که ممیزی شده مراتع متعلق به کسانی است که پروانه چرای دام دارند.

انتهای پیام/غ

برخورد با متجاوزان منابع طبیعی

برچسب ها: قاچاق ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.