مخالفت سازمان میراث فرهنگی با طرح شهرک های گردشگری/تشریح خدمات سازمان‌های مختلف در نوروز ۹۸

علی اصغر مونسان گفت: ۲۲دستگاه در کشور تلاش می کنند تا مردم بتوانند در ایام نوروز تعطیلات خوبی را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه برگزاری سی و هشتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر در جمع خبرنگاران گفت: ۲۲دستگاه بزرگ کشور تلاش می کنند تا  مردم بتوانند در ایام نوروز ۹۸ ایام خوبی را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه همه تلاش کردند و برنامه‌های خوبی را امروز گزارش دادند،گفت:۱۴۰فروند هواپیما‌ در ایام نوروز به صورت فعال در خدمت هموطنان قرار دارد.

مونسان افزود: ۳۸فروند هلیکوپتر جمعیت هلال احمر آمادگی دارد کار‌های امداد و نجات را در ایام نوروز انجام بدهند.۱۴هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس نیز خدمات سرویس‌های زمینی را به مردم ارائه می دهند تا مردم سفرهایشان را به راحتی انجام بدهند.

آمادگی۱۲هزار واحد اقامتی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی

وی افزود:۷۶ فروند شناور در دریای خزر و خلیج فارس، ۵۸فروند شناور مسافری نیز با ظرفیت ۷هزار و۷۰۰ نفر آمادگی دارند که به ویژه در مناطق جنوبی به مردم خدمات ارائه کنند.۱۲هزار واحد اقامتی در خدمت مسافران و هم وطنان است و ۵۵۰۰دستگاه آمبولانس در همه مبادی و جاده‌های کشور در خدمت مردم هستند البته من در همین جا از هموطنانم خواهش می‌کنم همه با هم همراه باشیم و بدانیم که سفر از لحظه‌ای که از خانه خارج می‌شویم شروع می‌شود. کمک کنیم که در ایام نوروز آمار‌های منفی نداشته باشیم که اگر خودمان بخواهیم این امر محقق می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد:۶۴دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز توسط واحد اورژانس تهیه و تدارک دیده شده است.۴۱پایگاه هوایی آمادگی انجام کارهای درمانی و امدادی را دارند و ۳۳۰موتور آمبولانس را در مبادی داریم.

وی افزود:۳۰۰۰پایگاه اورژانس شهری برای خدمت رسانی بهتر به مردم در نظر گرفته شده اند و۶۰۰کمپ ویژه در مسیرها تدارک دیده شده است و سعی کردیم که تقریبا هر۴۰کیلومتر کمپ ها مستقر باشند.

مونسان تصریح کرد:در بخش راه آهن روزانه ۲۳۵ رام قطار تردد می کند که حدود ۲میلیون نفر را جا به جا می کند. امسال مسیرهای جدیدی به مسیرهای گردشگری اضافه شده است و قطار گردشگری را به سمت غرب کشور هم خواهیم داشت.

هزینه ویزای ایران و عراق حذف شد

وی ادامه داد:در سفر وزیر گردشگری عراق به ایران از وی خواهش کردم که با توجه به گردشگران دو طرف که آمار بالایی است،افزایش قیمت در صدور ویزای عراق را برگردانند و کنترل کنند.خواهش دیگر من این بود که هر دو کشور ویزا را بردارند البته طرف عراقی با ملاحظاتی فعلا با برداشته شدن ویزا موافقت نکرده اما قرار بر این است که ۲طرف، هزینه ای بابت صدور ویزا نداشته باشند که این موضوع به مبادلات و تعداد گردشگرانمان کمک شایانی می کند.ظاهرا قرار است از پایان فروردین این امر اجرایی شود.

وی در خصوص طرح موضوع شهرک گردشگری نیز گفت:چون تمهیدات لازم دیده نشده ما با این طرح و اجرای آن مخالفت کردیم. نگران این هستیم که خدای نکرده از نام گردشگری سوء استفاده شود و شهرک های گردشگری به شهرک های ویلاسازی و زمین خواری تبدیل شوند و گردشگری را بدنام کنند.از وزیر راه نیز درخواست کردیم که ابلاغیه را برگرداند تا کارهای کارشناسی بیشتری روی آن انجام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار