در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راهکار‌هایی برای تداوم عشق در زندگی مشترک

یک روانشناس گفت: برای تداوم عشق در زندگی مشترک باید به نکاتی توجه کرد، اولین مسئله آن است که به شکل زبانی ابراز علاقه کنیم.

رقیه نور پور لیاولی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تداوم یک زندگی عاشقانه اظهار کرد: عشق یک نوع رغبت جدی برای تداوم زندگی است. عشق یعنی حمایت و احترامی که زوجین به یکدیگر دارند در تمام فراز فرود‌های زندگی، خوشحالی ها، دلگیری‌ها یکدیگر را حمایت می‌کنند.

نوری پور در ادامه بیان کرد: عشق به معنای درک متقابل و صبر داشتن در مقابل ناکامی‌ها است. فردی که عاشق است یک سری تحولات در رفتارش ایجاد می‌شود و اطرافیان نیز باتوجه به نوع برخورد فرد متوجه تغییر رفتار فرد می‌شود.

این روانشناس گفت: عشق ناگهانی به وجود نمی‌آید و ناگهان هم در رفتار انسان تاثیر می گذارد هرکسی می‌تواند عشق ورزیدن را یادگیرد. اولین کسانی که عشق ورزیدن را به ما یاد دادند والدین هستند.

وی افزود: زوج عاشق به دنبال آن هستند طرف مقابل خود را بشناسند، به احساسات معشوق خود پی ببرند و با توجه به علایق آن رفتار کنند.

نوری پور اظهار داشت: برای تداوم عشق در زندگی مشترک باید به نکاتی توجه کرد، اولین مسئله آن است که به شکل زبانی ابراز علاقه کنیم و در مناسبت‌های مختلف هدیه بگیریم و ثابت کنیم علاقه ما کمرنگ نشده و مثل روز‌های اول طرف مقابل خود را دوست داریم.

این روانشناس در ادامه تصریح کرد:زوجین مثبت نگر باشند و لحظات شیرین زندگی را به یاد یکدیگر آورند و درمقابل صفات خوب همسرشون واکنش مثبت نشان دهند و اگر رفتاری آن‌ها را آزرده کرده است به صورت مناسب بازخورد دهند.

وی اشاره کرد: افراد باید همسرانشان را جزئی از خود بداند خوبی‌های همسرشان بیان کنند و در رابطه به صورت همدلانه رفتار کنند و بازخورد‌های مثبت و سازنده دهند.

نوری پور گفت: مهم‌ترین اصل در زندگی مشترک صداقت و راستگو بودن است که یکی از پایه‌های زندگی مشترک است زوجین باید بدانند حتی برای مدت کوتاه هم به یکدگیر دروغ نگویند چرا که دروغ زندگی روانی زوجین را سست می‌کند و زمینه افسردگی را در طرفین ایجاد می‌کند.

این روانشناس بیان کرد: زوجین باید قدر یکدگیر را بدانند و در مقابل کار‌های همسرشان قدرشناس باشند و تشکر کنند چرا که طرف مقابل احساس دیده شدن دارد.

راهکار‌هایی برای تدام عشق در زندگی مشترک

وی تصریح کرد: زوجین باید در زندگی مشترک خود مشورت کنند و نظر خود را به راحتی و بدون ترس بیان کنند این مشورت کردن باعث رشد زوجین در زندگی می‌شود همچنین باید احترام یکدگیر را حفظ کنند حتی اگر کدورت و ناراحتی از هم دارند با حفظ حرمت این مسئله را حل کنند.

نوری پور با اشاره به اینکه زوجین باید در زندگی مشترک مشورت کنند، افزود: مشورت کردن باعث می‌شود تقسیم کار در زندگی صورت گیرد، بار زندگی بر روی دوش یک نفر نباشد و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

این روانشناس گفت: زوجین از وابستگی در رابطه به شدت خودداری کنند این وابستگی در دراز مدت باعث می‌شود طرف مقابل احساس خفگی در رابطه داشته باشد و از کنار هم بودن نمی‌تواند لذت ببرند که این مسئله بسیار به زندگی مشترک آسیب می‌زند.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی مالی در زندگی زوجین بسیار حائز اهمیت است و از هزینه‌هایی که دارند با یکدیگر در میان گذارند تا بتواند به تمام اهداف مشترک در زندکی برسند همچینین با دوستان مشترک خود رفت و آمد داشته باشند و ارتباط خود را با دنیای خارج از محیط زندگی قطع نکنند و با تفریحات سالم شادابی زندگی خود را حفظ کنند.

وی خاطر نشان کرد: عشق عمر را طولانی می‌کند و باعث لذت بردن افراد از زندگی مشترک می‌شود با رعایت این نکات و عدم خودخواهانه رفتار کردن زندگی لذت بخشی داشته و به شادابی زناشویی می‌رسند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، روانشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار