معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مطرح کرد؛

توزیع ۲۷۰ تن گوشت قرمز و مرغ درقم

غضنفری گفت: ۱۶۰ تن گوشت قرمز و ۱۱۰ تن مرغ ذخیره شده است که از ۲۵ اسفندماه وارد بازار استان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم روز سه شنبه در سی و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار درقم، گفت: کمیته‌ای با حضور رئیس سازمان صمت، جهاد کشاورزی، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان قم و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تشکیل و بر نحوه توزیع گوشت و مرغ نظارت شود تا به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشکلات با پیگیری حل می‌شود، افزود: نظارت باید باعث شود تا از التهاب موجود در جامعه عبور نماییم، به آرامش برسیم و انتظاری که مردم برای قیمت‌ها دارند، برآورده گردد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب نیز برای توزیع در تعطیلات عید تامین شده که ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد، گفت: به دلیل اینکه ممکن است نیاز به میوه افزایش یابد، دستگاه‌ها به فکر افزایش سهمیه قم باشند تا با مشکل مواجه نشویم.

غضنفری با اشاره به اینکه با توجه به حضور زائران در نوروز باید در تامین نیازمندی‌ها متفاوت با ماه‌های گذشته عمل کنیم، خاطرنشان کرد: ۲۹ نانوایی در بافت مرکزی شهر و اطراف حرم و ورودی‌ها آماده تامین نان مورد نیاز هستند.

وی با تاکید بر هم افزایی دستگاه‌های مسئول در تامین مایحتاج مردم، گفت: دستگاه‌های مسئول در این زمینه مقابل هم نیستند و باید با مشاوره و تعامل، امکانات ابزار و اختیارات را تجمیع کنیم و تصمیمی عاقلانه، کارشناسانه با جمیع ملاحظات اتخاد نماییم.

وی با بیان اینکه در توزیع گوشت به سمت جوامع هدف برویم، افزود: باید حرمت مردم رعایت شود و گوشت به دست مصرف کننده واقعی برسد و اجازه ندهیم آنان برای خرید گوشت در صف بایستند.

معاون استاندار قم اضافه کرد: تعاونی‌ها مکان توزیع گوشت و ساعت کاری را طوری تنظیم نمایند تا از ایجاد صف جلوگیری شود و به هر خانواده‌ای ماهیانه ۲ تا سه کیلو گوشت تعلق گیرد.

وی با تاکید بر نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ توسط جهاد کشاورزی، گفت: فروش مرغ به قیمتی بیشتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصداق گرانفروشی تلقی می‌شود و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: قیمت مرغ در بازار بهمن تهران شاخص قیمت مرغ در قم است و فرآیند‌های کوتاه مدت باید باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شود.

غضنفری با تاکید بر اینکه مدیران به دنبال توجیه کردن کار خود نباشند، گفت: مدیران بررسی کنند که چرا استانی که کیلومتر‌ها از قم فاصله دارد، با وجود هزینه حمل، مرغی ارزان‌تر از بازار قم، وارد این استان می‌نماید و برایش به صرفه‌تر است.

وی با اشاره به انتشار فیلم‌هایی با صف طولانی توزیع مرغ و گوشت، هدف از انتشار آن‌ها را ارائه چهره‌ای نامناسب از شهر قم دانست و افزود: منشا صف‌های طولانی ناهماهنگی بین دستگاه‌های توزیع می‌باشد.

فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: از امروز تا پایان تعطیلات نوروز، توزیع مرغ درقم باید نسبت به نقاط دیگر کشور ارزان‌تر توزیع شود.

رضا سیار افزود: با توجه به این که کشتارگاه، مرغدار، توزیع کننده و مصرف کننده سهمی در آرامش جامعه دارند، قیمت را با توجه به قیمت بازار بهمن تهران تعیین نماییم تا احجاف در حق مردم و کشتارگاه نشود.

وی اضافه کرد: شهروندانی که جزو اقشار کارمند و کارگر نیستند و تحت پوشش نهاد‌هایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نمی‌باشند، برای دریافت سهمیه گوشت و مرغ به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شوند.

سی و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار و مسائلی از جمله علت افزایش قیمت مرغ، تامین میوه شب عید و نظارت بر اصناف بررسی شد.

انتهای پیام /الف

۲۷۰ تن گوشت قرمز و مرغ درقم توزیع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.