یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین تحولات بازار مرغ/ عرضه مرغ با نرخ بالاتر از ۱۶ هزار تومان گران فروشی است

حجت گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۱ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

آخرین تحولات بازار مرغ/ عرضه مرغ با نرخ بالاتر از ۱۶ هزار تومان گران فروشی استعظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در تامین مرغ ایام پایانی سال مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود آنکه عمده خرید مرغ خانوار برای شب عید در این بازه زمانی صورت می‌گیرد، اما هیچ کمبودی در عرضه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید در مناطق مختلف به سبب نرخ دان دولتی با آزاد متفاوت است، از این رو مرغدارانی که نهاده تولید را با نرخ مصوب دریافت کرده اند، مرغ تولیدی شان را با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند و در مقابل مرغدارانی که نهاده دامی مورد نیازشان را از بازار آزاد خریداری کرده اند، بر مبنای قیمت‌های روزانه مرغ را به کشتارگاه تحویل می‌دهند.

حجت با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، بیان کرد: اگرچه دبیر ستاد تنظیم بازار از واردات مرغ از هفته آینده خبر داده است، اما به اعتقاد ما کمبودی در تولید و عرضه وجود ندارد و موضوع واردات در روز‌های پایانی سال لطمه جدی به تولیدکنندگان می‌زند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات مرغ از هفته آینده موجب می شود تا مرغدارانی که از فروردین به بعد مرغ تولیدیشان را در بازار عرضه می‌کنند، به سبب کاهش قدرت خرید و عرضه‌های مرغ‌های منجمد وارداتی در بازار با تنش جدی روبرو شوند.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشور‌های صادرکننده مرغ محسوب می‌شود، افزود: با توجه به آنکه تمامی امکانات تولید مرغ در کشور فراهم است، بنابراین نباید به دنبال واردات باشیم.


بیشتر بخوانید: وعده واردات مرغ از هفته آینده/ توزیع سیب و پرتقال ۱۵ درصد زیر قیمت بازار از ۲۳ اسفند


به گفته حجت، اگر مدیریت دقیقی بر توزیع نهاده‌های دامی صورت گیرد، نه تنها قیمت مرغ نوسانی نخواهد داشت، بلکه نیازی به واردات مرغ برای تنظیم بازار و تعادل قیمت نخواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۱ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

وی با انتقاد از عرضه مرغ با نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشی‌های سطح شهر بیان کرد: با توجه به نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده و احتساب سایر عوامل تولید، فروش مرغ با نرخ بالاتر از ۱۶ هزار تومان در خرده فروشی‌ها گران فروشی است و همواره دستگاه‌های ذی ربط باید نظارت کافی بر این موضوع را داشته باشند.

حجت نرخ هر کیلو مرغ زنده در بازار شب عید را ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: البته قیمت مرغ در بازار خرده فروشی از اراده ما خارج بوده و ممکن است با نرخ‌های بالاتر در بازار عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان از استمرار نوسان نرخ نهاده‌های دامی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغیه جدید به واردکنندگان مبنی بر دریافت معرفی نامه از جهاد کشاورزی استان ها، روند عرضه تا حدودی با چالش در بازار روبرو شده است که این موضوع بر نوسان قیمت بی تاثیر نیست و پیش بینی می‌شود که این معضل در روز‌های آتی مرتفع گردد.

انتهای پیام/

نیازی به واردات مرغ نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
مرغ خوردن هم آرزوشد چرابااین همه گرانی حقوق ها افزایش پیدا نمی کند ؟ودرسال آینده هم افزایش ناچیزی خواهدداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
دست شمادردنکنه ممنون ازتمام دست اندرکاران اتحادیه های گوشت ومرغ وبوقلمون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
مثلا اگه گران فروشی کرد چکار میکنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
تاچند روز پیش گفته بودند با لاتر از 10000تومان گران فروشی است حا لا بالاتر از 16000 گران فروشی است حتما تا عید با لاتر از 20000 تومان گران فروشی است .
آخرین اخبار