رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد؛

تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در انتظار سازمان امور استخدامی

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم گفت: برای تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات منتظر نظر سازمان اداری و استخدامی هستیم.

تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در انتظار سازمان استخدامیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان، مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه باهنر تهران برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تفکیک  پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از سازمان اظهار کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش طبق مصوبه ۸ سال پیش با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادغام شده است، اما این فرآیند هنوز به طور کامل محقق نشده بنابراین به تازگی وزیر آموزش و پرورش خواستار تغییر این مصوبه شد که سازمان امور اداری و استخدامی کشور هم باید در این مورد اعلام نظر کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: چنانچه سازمان امور اداری و استخدامی بپذیرد مصوبه طبق گذشته پیش می‌رود در غیر این صورت پژوهشگاه جدا از سازمان پژوهش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون نظر خاصی درباره ادغام یا تفکیک پژوهشگاه نداریم، گفت: منتظر ابلاغ قانون هستیم و طبق آن اجرا می‌کنیم.

اولویت‌های سازمان پژوهش برای سال ۹۸

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به مأموریت‌های این سازمان تصریح کرد: با توجه به تصویب اسناد تحولی طی سال‌های گذشته موظف به تحقق این اسناد در برنامه‌ها هستیم و باید مأموریت‌ها را با این اسناد هم سو کنیم و پس از آن روند اجرایی طی شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اجرای کامل برنامه درسی ملی گفت: در کنار این برنامه به برنامه‌ریزی آموزشی هم توجه شده است تا به ارتقای توانمندی و مهارت در مدارس به عنوان یک بستر تربیتی توجه شود.

وی با بیان اینکه مدرسه محوری و اجرای برنامه درسی ملی از مهم‌ترین مأموریت‌های این سازمان به شمار می‌رود، تصریح کرد: تحقق این برنامه حدود ۱۰ تا ۱۵ سال زمان لازم دارد تا به پختگی برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم اظهار کرد: تحقق ۲ عامل ذکر شده نیازمند بازآرایی تشکیلات سازمان پژوهش و ارتقای توانمندی مهارتی در سازمان است تا اهداف را محقق کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار