چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی/بیشترین آسیب دیدگان چهارشنبه سوری، گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ است

۴۸ درصد آسیب دیدگان چهارشنبه پایان سال در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند.

چهارشنبه سوری یا چهارشنبه سوزی/یشترین آسیب دیدگان چهارشنبه سوری، گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد رضا جویا رییس اداره پیشگیری از حوادث و بلایای معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۴۸ درصد آسیب دیدگان چهارشنبه پایان سال در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند و بیشترین گروه (بیش از ۳۴ درصد آسیب دیدگان) دانش آموزان بوده اند.

وی افزود: آسیب‌های ناشی از مواد محترقه و منفجره یا آتش افروزی چهارشنبه پایان سال، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد خصوصاً کودکان و نوجوانان است و هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

رئیس اداره پیشگیری از حوادث و بلایای معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: والدین در پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری نقش مهمی دارند. آن‌ها می‌توانند کودکان و نوجوانان خود را با خطر‌های آتش بازی آشنا کنند و به آن‌ها بفهمانند که در مقابل مواد محترقه و منفجره چقدر آسیب پذیرند.

جویا ادامه داد: بیان برخی از تجربیات ناگوار گذشته می‌تواند سودمند باشد و بچه‌ها را هوشیار‌تر کند. همچنین ضروری است که والدین در تهیه وسایل بی خطر فرزندانشان را همراهی نمایند.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد آتش بازی حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد، هرگز به طور کامل ایمن نیست، گفت: حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند به وجود آید، بلکه ممکن است سلامتی تهیه کنندگان را نیز به مخاطره بیندازد.

انتهای پیام // ف. س
 

چهارشنبه‌ای پر مخاطره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.