استاندار سمنان:

رسانه در استان سمنان به توسعه همه جانبه و پایدار توجه کنند/ بیکاری در استان ‌سمنان‌ پایین ترین نرخ در کشور است

رسانه در استان سمنان به توسعه همه جانبه و پایدار توجه کنند/ بیکاری در استان ‌سمنان‌ پایین ترین نرخ در کشور استاستاندار سمنان گفت: رسانه های ما در استان باید به وحدت و همبستگی که یکی از ضروریات توسعه همه جانبه و پایدار است توجه‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان تجلیل از برترین های ورزش استان در سال ۹۷ گفت: باید پرداخت نکردن  به ‌مسائل غیر ضروری و توجه به حساسیت های جامعه، ‌برای تمامی رسانه های ما صورت بگیرد و این‌ مهم را در تمامی ‌خبرگزاری ها ببینیم.

وی افزود: رسانه های ما در استان باید به وحدت و همبستگی که یکی از ضروریات توسعه همه جانبه و پایدار است توجه‌کنند.

آشناگر ادامه داد:  تبیین و تعمیم این ضرورت در حالی که جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمنان نظام همراه با عملیات روانی بر کشور تحمیل شده است بسیار اهمیت دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه روزنامه های استانی باید یک نقش رابطه ای قوی در رابطه ساماندهی افکار عمومی داشته باشند تصریح کرد:  تاثیر گذاری در فرآیند تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرای تصمیمات داشته باشند.

آشناگر گفت: رسانه ها در کنار انعکاس مشکلات و سختی های مردم و نقد منصفانه و دلسوزانه اقدامات دولت، علل مشکلات را برای مردم تحلیل کنند تا خدمات دولت نادیده گرفته نشود و اخبار به صورت یکطرفه به مخاطبان انتقال نیابد. رسانه ها نباید از نقد تصمیمات دولت و همچنین انتشار دستاورها و خدمات دولت هیچگونه بیمی داشته و باید به صورت ویژه در این حوزه تلاش کنند.

توجه‌ نکردن به‌ محدودیت های منابع مالی دولت و نادیده گرفتن خدمات و صرفا پرداختن به مشکلات و معضلات مردم و جامعه، به ساماندهی فضای عمومی کشور و افکار عمومی آسیب می رساند.

وی به رتبه بالای استان در باسوادی در کشور هم اشاره کرد و گفت: استان ‌سمنان‌ جز استان هایی در کشور است که نرخ بالای با سوادی را داشته و تعداد دانشجو نیز در این ‌استان در کشور،رتبه اول را دارد.  بیکاری در استان ‌سمنان‌ پایین ترین نرخ در کشور است و رشد اقتصادی، تعداد معادن و صنایع استان همراه با افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی در استان بسیار مطلوب است.

استاندار افزود: با توجه به شاخص ها و رتبه های ممتاز کشوری در حوزه های مختلف، اما سرمایه اجتماعی استان در کشور در رده های پایین قرار دارد و بررسی و واکاوی این مهم در استان در حال انجام است. پایین بودن این شاخص می تواند به عنوان دغدغه ای برای اصحاب رسانه و صاحبان قلم و روزنامه ها باشد و به صورت کارشناسانه آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد:  همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری منتشر شد نیز تاکید شده است، باید در راستای ارتقا بینش سیاسی جامعه تلاش کنیم و در سال آینده شاهد مشارکت بالا و گسترده مردم برای افزایش نشاط سیاسی در استان باشیم.

انتهای پیام / گ

حضور علیرضا آشناگر در تجلیل از برترین های ورزش استان در سال ۹۷ 

برچسب ها: استانداری ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار