امام جمعه خوی؛

شعار‌های انقلاب اسلامی فطری و بین المللی هستند

امام جمعه خوی گفت: شعار‌های انقلاب اسلامی فطری و بین المللی هستندو هرگز بی مصرف وبی فایده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران با رعایت تقوا بااشاره به بخشی از بیانیه مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید شعار‌های این انقلاب دینی هرگز بی مصرف و بی فایده نخواهند شد، زیرا فطرت بشر در همه عصر‌ها با آن سررشته است.

خطیب نماز جمعه خوی در توضیح این بخش از فرمایش مقام معظم رهبری اظهارداشت: خود مقام معظم رهبری مدظله به نمونه‌هایی از شعار‌های فطری انـقلاب اسـلامی ازجمله:آزادی، اخلاق، معنـویت، عـدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و بـرادری اشاره فرموده اند.

وی در همین راستا ادامه داد:در تمامی حرکت‌های اصلاحی، انقلاب‌ها، نهضت‌ها و قیام‌های مردمی نوع این شعار‌های فطری و ارزشی را می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام شکوری در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ذیل این بخش از بیانیه بر یک موضوع حیاتی و سرنوشت ساز اشاره فرموده:هرگز نمی‌توان مردمی را تصور کرد که از این چشم انداز‌های مبارک دل زده شوند هر گاه دل زدگی پیش آمده از روی گردانی مسئولان از این ارزش‌های دینی بوده و نه از پای بندی به آن‌ها و کوشش برای تحقق آن‌ها بوده است.

رسومات و زیبایی‌های عید باستانی نوروز

خطیب نماز جمعه خوی، در بخش دیگر از خطبه اول با اشاره به آداب و رسومات عید نوروز اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران آداب و رسومات خوب و ارزشی بر عید نوروز حاکم شده است که این آداب رسومات عبارتند: دید و بازدید و صله ارحام، بازدید از مناطق دفاع ۸ ساله، رفتن به زیارت شهدا، عیدی دادن به کودکان، احسان در حق نیازمندان جامعه، سفر‌های زیارتی به مشهد و عتبات، توجه جدی به قرآن و ادعیه و برگزاری مجالس فاتحه برای مرحومین می‌باشند.

صدام به وسیله بمب‌های شیمیایی غربیان حلبچه را بمباران کرد

 

خطیب نماز جمعه خوی در خطبه دوم با اشاره به ۲۴ اسفند روز بمباران شیمایی شهر حلبچه توسط نیرو‌های صدام اظهار داشت: این شهر در استان حلـبچه کردسـتان عـراق و درنزدیکی شهرستان پاوه و سروآباد ایران قرار داردودر اواخر جنگ ۸ ساله، صدام به بهانه حمایت کرد‌های عراق از ایران به پسرعموی خود بنام علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی دستور داد تا حلبچه را بمباران شیمیایی بکند در این نسل کشی ۵ هزار نفر کشته ۷ الی ۱۰ هزار نفر مجروح شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: در طول ۸ سال دفاع مقدس نیرو‌های صدام بار‌ها مواضع رزمندگان را بمباران شیمیایی کردند که از طریق آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آرژانتین این مواد تأمین می‌شد.

تولد در کعبه ویژگی منحصر به فرد امیرمؤمنان (ع)

حجت الاسلام شکوری با تبریک ۱۳ رجب سالروز فرخنده میلاد امیرمؤمنان (ع) ۲۳ سال قبل از هجرت گفت: آن بزرگوار که از جمله فلسفه‌های خلقت عالم هستی می‌باشند دارای ویژگی‌های برجسته و منحصر به فردی بودند که یکی از بارزترین آن‌ها تولد در داخل کعبه می‌باشد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.