سرهنگ کاظمی بر توجه ویژه کاربران سایت‌های خرید و فروش اجناس اینترنتی، به‌ نماد این فضاها تاکید کرد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیشترین تهدیدات فضای مجازی برای خریداران اقلام در سایت‌های خرید و فروش مجازی اظهار کرد: بیشترین بحث مربوط به خرید و فروش اقلام دست دوم در سایت‌های خرید و فروش اجناس می‌شود و حضور کلاهبرداران و سوءاستفاده سودجویان در این فضاها بسیار است.

وی با اشاره به ضرورت توجه کاربران فضای مجازی در زمان خرید اقلام در سایت‌های فروش اجناس، افزود: خریداران توجه داشته باشند که قبل از پرداخت وجه ابتدا باید کالای خریداری شده را دریافت کنند و سپس نسبت به پرداخت وجه آن اقدام کنند.

سرهنگ کاظمی، تصریح کرد: باید کاربران از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی معتبر خریداری کنند، همانند سایت‌هایی که امتحان خود را در گذشته به خوبی پس داده‌اند و به یک منبع امنی برای ارائه محصولات خود تبدیل شده‌اند.

وی افزود: شهروندان باید به‌ نماد سایت‌ها توجه داشته باشند.


بیشتر بخوانید:  رمز دوم کارت‌های بانکی یک‌بار مصرف شد/ نحوه‌ دریافت رمز


رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه اختلاف قیمت اقلام فروشی در سایت‌های فروش باید با قیمت همان اجناس در بازار کمتر باشد، بیان کرد:  اگر اختلاف قیمت فروش کالاها در سایت‌های فروش با قیمت فروش همان کالاها در بازار کم باشد نشان دهنده اعتبار سایت مذکور است، چرا که برخی از گردانندگان سایت‌های خرید و فروش اقلام با اعلام قیمت‌های غیر متعارف و تبلیغات نا به جا سعی در فریب مردم دارند.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: هموطنان جهت خرید و فروش اقلام در سایت‌های خرید و فروش مجازی باید به دنبال دریافت رمز دوم یکبار مصرف از شعب بانک‌های عامل خود باشند و خریدهای اینترنتی خود را با استفاده از رمز یکبار مصرف انجام دهند تا در دام کلاهبرداران و افراد سودجو گرفتار نشوند.

انتهای پیام/

هشدار پلیس فتا به شهروندان برای خرید و فروش اینترنتی اجناس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار