ترکیه: برخلاف ادعا‌های مقامات آمریکا، جنگنده‌های F-۳۵ را تحویل خواهیم گرفت

وزیر دفاع ترکیه گفت: دو فروند هواپیمای تهاجمی اف ۳۵ در ماه نوامبر از آمریکا به پایگاه هوایی ارحاچ مالاتیا منتقل خواهد شد.

ترکیه: برخلاف ادعا‌های مقامات آمریکا، جنگنده‌های F۳۵ را تحویل خواهیم گرفتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از حریت، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در نشستی که در مرکز انجمن افسران بازنشسته ترکیه TESUD برگزار شده بود گفت: بر خلاف ادعای برخی از مقامات آمریکا، دو فروند هواپیمای تهاجمی اف 35 در ماه نوامبر از آمریکا به پایگاه هوایی ارحاچ مالاتیا منتقل خواهد شد.

حلوصی آکار افزود: در پایگاه هوایی ارحاچ استان مالاتیا زیرساخت ها برای استقرار هواپیماهای اف 35 احداث و تکمیل شده است. ترکیه همه تعهدات خود را در قبال خرید و مشارکت در تولید هواپیماهای اف 35 انجام داده و پول خرید آنها را نیز پرداخت کرده است و برخی از قطعات هواپیمای اف 35 را نیز در ترکیه تولید می کنیم و روند عادی خرید و تولید هواپیماهای اف 35 ادامه دارد. همچنین خلبانان و کادر فنی و پرواز اف 35 در آمریکا در حال آموزش هستند.

وزیر دفاع ترکیه درباره خرید سامانه پدافند موشکی اس 400 روسیه گفت: سیاست ترکیه درباره قرارداد اس 400 آشکار است. ما در معرض تهدیدات حملات موشکی و هوایی کشورهای اطراف خود در منطقه که لازم به ذکر نام آنها نیست قرار داریم. بعد از تحولات سال 2011 تجهیز ترکیه به سامانه ضد موشکی اجتناب ناپذیر شد. دولت ترکیه برای مقابله با تهدیدات (سوریه) از ناتو درخواست کمک کرد و آمریکا و آلمان و هلند هر کدام یک واحد پاتریوت به ترکیه ارسال و در پایگاه هوایی اینجرلیک آدانا و غازی آنتپ و قهرمان ماراش مستقر کردند. اما آنها 18 ماه بعد بعد پاتریوتها را از ترکیه خارج کردند.

وی تاکید کرد: ترکیه از اواخر دهه 90 میلادی برای دستیابی به سامانه پدافند موشکی و هوایی و تولید آنها اقداماتی انجام داد. ترکیه به بازار وارد کننده تسلیحات تبدیل شده است و نمی خواهد بدان ادامه دهد و می خواهد تولید کننده تسلیحات باشد. ترکیه به کشورهای متحد خود در ناتو و به ویژه به آمریکا اعلام کرد نیاز ترکیه به سامانه پدافند موشکی و هوایی را تامین کنند؛ اما آمریکا بعد از 17 ماه به ترکیه پاسخ داد. ترکیه ناچار شد که با روسیه قرارداد خرید اس 400 امضا کند. خرید اس 400 به معنی جدایی ترکیه از ناتو نیست. ترکیه به همه تعهدات خود در قبال ناتو پایبند است.

آکار درباره سرنوشت شهر منبج و شمال شرق فرات گفت: ترکیه برای حل مسئله از آمادگی لازم برخوردار است و طرحهای خود را آماده کرده است و با ناتو و سایر متحدانمان برای حل مسئله در حال مذاکره هستیم. درباره عملیات سپر فرات و شاخه زیتون در عفرین نیز همان روند انجام شد. ترکیه برای تامین و حفظ امنیت ملی و منافع ملی و امنیت مردم همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. ترکیه مخالفت و خصومتی با قومیتهای مختلف در سوریه و شمال سوریه ندارد و تنها به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار