مدیرعامل راه‌آهن خبر داد؛

بلیت قطار گران نمی شود /آمادگی بیش از پنج هزار قطار برای سفر‌های نوروزی/ نیمی از قطار‌ها به مقصد مشهد خواهند بود

آمادگی بیش از پنج هزار قطار برای سفر‌های نوروزی/ نیمی از قطار‌ها به مقصد مشهد خواهند بودمدیرعامل راه‌آهن گفت: در نوروز ۹۸ حدود ۱۵ درصد به ظرفیت صندلی‌ها اضافه شده و تعداد ۵۱۷۰ رام قطار آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی خواهند بود.
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مشهد گفت: در نوروز ۹۸ حدود ۱۵ درصد به ظرفیت صندلی‌ها اضافه شده و قیمت بلیت هم با نرخ سال گذشته خواهد بود و تعداد ۵۱۷۰ رام قطار آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی خواهند بود و امسال دو رام قطار پنج ستاره اضافه شده و هشت به ده رام قطار افزایش یافته است؛ همچنین در بحث نرخ بلیت تخفیف‌های ویژه برای خانواده معزز شهدا و ایثارگران و مددوجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد قطار‌های نوروزی به مقصد مشهد خواهد بود، تصریح کرد: با توجه حجم بالای زائران نوروزی امام رضا (ع) این میزان پیش‌بینی شده و در صورت نیاز افزایش خواهد یافت و در این ایام سامانه ۵۱۴۹ هم به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات و شکایات مردمی خواهد بود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد ۲۷ واگن در آستانه نوروز ۹۸ نوسازی و بازسازی شدند و با تجهیزات به‌روز ریلی در خدمت مسافران خواهند بود و در طول سال ۹۸ این امر را به‌صورت ویژه‌تر دنبال خواهیم کرد تا واگن‌های فرسوده نوسازی و بازسازی شوند؛ همچنین موضوع قطار‌های گردشگری هم با هدف توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در حال اجرا است و یکی زیباترین و جذاب‌ترین مسیر‌های گردشگری ریلی در مسیر لرستان بوده است و خوشبختانه افزایش قابل توجهی هم در این قطار‌ها داشتیم.

رسولی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از طریق خطوط ریلی جابه‌جا شدند که نسبت سال ۹۶ به میزان ۱۶.۵ درصد افزایش میزان جابه‌جایی مسافر را داشتیم، افزود: با افزایش سرعت سیر قطار به‌خصوص در مسیر تهران به مشهد زمان سیر به مدت دو ساعت کاهش یافت و همین افزایش قابل توجه مسافران نوروزی را به‌همراه داشت و در حوزه باری نیز ۴۷.۹ میلیون تن جابه‌جایی بار داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طرح‌های نوروزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از امروز آغاز شد و تا ۱۶ فروردین ماه ۹۸ و به مدت ۲۲ روز آماده ارائه خدمت شایسته به مسافران و زائران نوروزی هستیم و مراسم آغاز به‌کار این ستاد را در مشهدالرضا (ع) برگزار کردیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : ردپای اصحاب رسانه در تمامی موفقیت‌های کشور به‌ویژه توسعه خطوط ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و خراسان بسیار مشهود است و همواره قدردان تلاش‌های بی‌پایان زحمتکشان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی هستیم و آماده همکاری فی‌مابین با رسانه‌ها در راستای انعکاس مطلوب‌تر خدمات ارائه شده هستیم.

رسولی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای افزایش سهم ریلی مسافری و باری داریم، اظهار داشت: توسعه صنعت ریلی با همکاری بخش غیردولتی میسر است و به دنبال افزایش انگیزه، حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.
 
وی ادامه داد: طرح مشارکت بخش خصوصی در صنعت ریلی از سال ۹۳ به‌طور جدی‌تر با همکاری دولت و مجلس دنبال می‌شود و در دو سال اخیر ۴ استان به شبکه ریلی افزوده شدند و آخرین مورد آن در رشت و در آستانه نوروز ۹۸ بود و نخستین سفرش به مقصد مشهد بود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رسولی گفت: خطوط مشهد به زاهدان و مشهد به گرگان در حال انجام است، اما پیشرفت خاصی نداشته‌ایم و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم؛ همچنین مسیر‌های حومه‌ای و همجوار استانی هم افزایش قابل توجهی داشته است که یکی از آن‌ها در مسیر اسفراین به سبزوار در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بوده است.

انتهای پیام//آ. ف


افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت صندلی در قطار‌های مسافری

برچسب ها: راه آهن ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.