وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تلاش برای افزایش حمایت از مردم کم برخوردار/ ۳۰۰ اکیپ اورژانس سیار آماده خدمت رسانی هستند

نمکی گفت: در تعطیلات نوروز ۳۰۰ اکیپ مستقر اورژانس سیار در جاده آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

حوادث جاده‌ای معضل اصلی نظام سلامت/ مراکز دولتی و خصوصی باید تخصص‌های مورد نیاز مردم را داشته باشندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد،‌ اظهار کرد: ما به دنبال کیفی‌تر شدن خدمات در نظام سلامت هستیم و در این راستا از بسته‌های حمایتی مانند کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری پزشک در مناطق محروم به شدت حمایت می‌کنیم.

تلاش داریم کمترین فشار به مردم وارد شود

وی افزود: سال آینده با تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان مواجه هستیم و تلاش داریم تا کمترین فشار به مردم وارد شود، داروی بیماران خاص به درب منزل ارسال می‌شود و ما به شدت به دنبال حمایت بیشتر از مردم کم برخوردارتر هستیم و از سال ۹۷ بیماران خاص صعب العلاج تقویت می‌شوند و تمام سعی خود را می‌کنیم تا از نیروی انسانی پزشکی مناسب در مناطق کم برخوردار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه من امیدوارم سال جدید سالی پر از خوشی و تندرستی و سلامتی برای ملت ایران باشد، تاکید کرد: امیدوارم درسال جدید بیماری نباشد تا به اندوه بیماری فکر کنیم و مردم امسال ایمنی را رعایت کنند تا شاهد کاهش حوادث جاده در کشور باشیم، زیرا یکی از مشکلات نظام سلامت است.

نمکی با بیان اینکه در ایام تعطیلات عید نوروز ۳۰۰۰ اکیپ بهداشت محیط کار نظارت بر مواد غذایی را دنبال می‌کنند، تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۳۰۰ اکیپ مستقر اورژانس  سیار در جاده آماده خدمت رسانی به مردم هستند و مراکز درمانی در ایام تعطیلات باز و باید همه تخصص‌های مورد نیاز مردم را به صورت مقیم داشته باشند.

نمکی افزود: در ایام تعطیلات داروخانه‌ها در شهر اکثرا باز هستند و تنها داروخانه‌های شبانه روزی باز نبوده و این کار برای جلوگیری از سردرگمی مردم و مسافران برای پیدا کردن داروخانه انجام می‌شود.

وی گفت: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی موظف هستند کلیه تخصص‌های مورد نیاز مردم را داشته باشند و سامانه ۱۹۰ به صورت شبانه روزی به گزارش تخلفات راه اندازی شده است.

نمکی یادآوری کرد: رسانه مهمترین ابزار در راستای اطلاع رسانی به مردم است و امیدوارم همکاری ما با رسانه‌ها بیشتر از قبل افزایش پیدا کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار