وزارت امور خاجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو به زودی به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه این کشور پاسخ خواهد داد.

روسیه: به زودی تحریم‌های اتحادیه اروپا را پاسخ می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد مسکو به زودی به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد؛ اما به اقداماتی که مدنظر مسکو است اشاره‌ای نکرد.

در بیانیه‌ای که این وزارت‌خانه منتشر کرد آمده است: «طرف روسی این اقدام غیردوستانه از جانب اتحادیه اروپا را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. اتحادیه اروپا ادعا می‌کند روسیه قوانین بین‌المللی را نقض و از نیروی زور استفاده کرده است. این اصلا واقعیت ندارد. سربازان روس در حال انجام وظیفه خود بوده‌اند و اتهاماتی که برای قرار دادن هموطنان ما در لیست تحریم‌های غیرقانونی اتحادیه اروپا مطرح شده باعث تعجب است».

به دنبال تنش روسیه و اوکراین در دریای آزوف، روز گذشته (جمعه) اتحادیه اروپا هشت تبعه روس دیگر را به لیست تحریم‌های خود افزود. از جمله این افراد مقامات ارشد امنیتی و فرماندهان نظامی روس هستند که اتحادیه اروپا آن‌ها را متهم کرده از عبور کشتی‌های اوکراینی در دریای آزوف و رسیدن آن‌ها به بندر جلوگیری کرده‌اند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا شامل محرومیت‌های سفر و بلوکه کردن اموال مقامات روس است که در حادثه ماه نوامبر دریای آزوف دست داشتند. در این حادثه، روسیه ۲۴ سرباز اوکراینی و قایق‌های آن‌ها را در نزدیکی کریمه بازداشت کرد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر سر مناقشه اوکراین به ۱۷۰ نفر بعلاوه ۴۴ نهاد رسیده است. روز گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۶ فرد و ۸ نهاد روسی را تحریم کرد و مدعی شد تحریم‌های وضع شده علیه روسیه واکنشی به حمله ناموجه این کشور به سه کشتی نیروی دریایی اوکراین در ماه نوامبر بود. تحریم‌های آمریکا علیه روسیه با هماهنگی با اتحادیه اروپا و کانادا وضع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار