آمادگی مدارس استان ایلام برای اسکان مسافران نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: آمادگی اسکان بیش از ۵۰ هزار نفر در مدارس استان را داریم.

آمادگی مدارس استان برای اسکان مسافران نوروزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، رستم زاد با اشاره به آمادگی کامل اماکن رفاهی آموزش و پرورش استان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: تمام زیرساخت‌های لازم برای رفاه مسافران در اماکن تحت نظر آموزش و پرورش آماده شده است و پیش بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ هزار نفر در اماکن رفاهی این نهاد در ایام نوروز اسکان یابند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دره شهر و بدره در سال گذشته بیش‌ترین میزان اسکان مسافران نوروزی در اماکن آموزش و پرورش را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شناخت بیشتر مردم کشور از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان، انتظار داریم در سایر شهرستان‌های استان هم آمار اسکان نوروزی افزایش چشم گیری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ کلاس درس در استان ایلام زیر ۵ نفر دانش آموز دارند گفت: در مدارس غیر دولتی فضای کافی طبق استاندارد‌های لازم برای دانش آموزان وجود ندارد و بایستی برای رفاه بیشتر دانش آموزان، سطح مدارس افزایش یابد.

اسفندیار رستم زاد در ادامه با اشاره به اینکه در مهرماه امسال، ۹۳ هزار و ۵۳۳ دانش آموز در مدارس این استان ثبت نام کردند، افزود: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۶ درصدی داشته و هیچگونه مشکلی در تامین فضا‌های آموزشی این افراد وجود ندارد.

وی گفت: جمعیت دانش آموزی این استان در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶، ۸۷ هزار و ۴۵۰ نفر بوده که در مقاطع مختلف پیش دبستانی تا متوسطه دوم تحصیل کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ادامه داد: از مجموع دانش آموزان این استان که در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ تحصیل می‌کنند، ۵۰ هزار و ۷۸۴ نفر در دوره ابتدایی، ۲۳ هزار و ۳۵۲ نفر متوسطه اول، ۱۴ هزار و ۳۴۸ نفر متوسطه دوم رشته نظری، ۲ هزار و ۴۲۴ نفر متوسطه دوم رشته فنی و حرفه‌ای و ۲ هزار و ۶۲۵ نفر متوسطه دوم رشته کار و دانش تحصیل خواهند کرد.

انتهای پیام/ه

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.